Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP laptop aanbieding - goede deal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Windows, surfen en mailen - maar wel graag snel.

Wat is je budget?
500-600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar heb desondanks wel graag een lichte laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik zag deze aanbieding van BCC: https://www.bcc.nl/comput...-laptop-15-ay170nd/235660. Voor een i7 met 8gb werkgeheugen leek mij de prijs-kwaliteit verhouding erg goed, maar ik vraag me af of het niet een oude generatie i7 is of dat ik iets anders over het hoofd zie.

Verder zat ik ook aan de volgende laptops te denken:

http://www.mediamarkt.nl/...k-80sr00hhmh-1471120.html
http://www.mediamarkt.nl/...n-80xl00cnmh-1515180.html
http://www.mediamarkt.nl/...t-80xw000jmh-1519300.html

Het leek mij dat puur qua specs Lenovo momenteel de zo'n beetje de beste prijs kwaliteit verhouding heeft.

Ik sta echter zeker ook open voor alternatieven, maar ben dus vooral even benieuwd of de aanbieding van de BCC nou zo spectaculair is als hij lijkt of niet.

Mijn dank is groot _/-\o_

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Voor jouw gebruik kan je het beste naar een SSD kijken. Dat heeft de HP van de BCC niet, dus die valt dan af. (Ja, het is een SSHD, maar je kan beter gewoon volledig SSD hebben).

De 1e lenovo heeft een mindere processor maar voor jouw doel is hij goed genoeg. Hij heeft ook een beter scherm - IPS.
De 2e heeft een nieuwere processor (niet echt beter) maar wel een kleinere SSD. Wel een TN paneel, dus minder.
Bij nummer 3 is de processor minder, grotere SSD, TN paneel.

Persoonlijk zou ik in jouw geval voor nummer 1 gaan. Heb je veel opslag nodig?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:16:
Voor jouw gebruik kan je het beste naar een SSD kijken. Dat heeft de HP van de BCC niet, dus die valt dan af. (Ja, het is een SSHD, maar je kan beter gewoon volledig SSD hebben).

De 1e lenovo heeft een mindere processor maar voor jouw doel is hij goed genoeg. Hij heeft ook een beter scherm - IPS.
De 2e heeft een nieuwere processor (niet echt beter) maar wel een kleinere SSD. Wel een TN paneel, dus minder.
Bij nummer 3 is de processor minder, grotere SSD, TN paneel.

Persoonlijk zou ik in jouw geval voor nummer 1 gaan. Heb je veel opslag nodig?
Dank je, dat is erg nuttig! Is het verschil tussen de i7 in de BCC laptop en de i5's in de lenovo's niet noemenswaardig?

Ik denk dat 256gb opslag prima is, 128gb vind ik eigenlijk te weinig. Heb je toevallig zelf nog andere ideeën in ongeveer deze prijsklasse?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een i7 voor wat internetten is overkill. Tenzij je de hele dag H264 4K filmpjes op YT kijkt, zou je zelfs met een i3 al uit de voeten kunnen.

Waarom is 128GB te weinig? Windows verbruikt, inclusief updates en cleanups, na jaren op mijn SSD, nog geen 40GB totaal. Hou je grofweg 75GB aan opslag over. Wat moet je daar allemaal op kwijt dan als je alleen wat mailt, beetje surft en misschien eens in de week een brief van 10 velletjes tikt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:29:
Een i7 voor wat internetten is overkill. Tenzij je de hele dag H264 4K filmpjes op YT kijkt, zou je zelfs met een i3 al uit de voeten kunnen.

Waarom is 128GB te weinig? Windows verbruikt, inclusief updates en cleanups, na jaren op mijn SSD, nog geen 40GB totaal. Hou je grofweg 75GB aan opslag over. Wat moet je daar allemaal op kwijt dan als je alleen wat mailt, beetje surft en misschien eens in de week een brief van 10 velletjes tikt?
Heb nogal veel foto's en ben niet uitermate georganiseerd met mijn bestanden dus denk dat ik liever voor de zekerheid van wat extra ruimte ga. Maar als ik een aanmerkelijk beter alternatief voor hetzelfde geld kan krijgen met minder ruimte is dat uiteraard interessant.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:27:
[...]

Dank je, dat is erg nuttig! Is het verschil tussen de i7 in de BCC laptop en de i5's in de lenovo's niet noemenswaardig?

Ik denk dat 256gb opslag prima is, 128gb vind ik eigenlijk te weinig. Heb je toevallig zelf nog andere ideeën in ongeveer deze prijsklasse?
Voor internetten en emailen? Nee.

Waar gebruik je de opslag voor dat je zo veel extra nodig hebt? Op zich is het geen vreemde eis, maar je zal het puur voor surfen en mailen niet nodig hebben. Stel je maakt graag foto's en slaat deze op, je hebt een grote collectie aan documenten voor je hobby, of je verzamelt graag afbeeldingen van mensen met weinig om het lijf ( :o ) dan kan 256GB wel handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Stoelpoot schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:33:
[...]

Voor internetten en emailen? Nee.

Waar gebruik je de opslag voor dat je zo veel extra nodig hebt? Op zich is het geen vreemde eis, maar je zal het puur voor surfen en mailen niet nodig hebben. Stel je maakt graag foto's en slaat deze op, je hebt een grote collectie aan documenten voor je hobby, of je verzamelt graag afbeeldingen van mensen met weinig om het lijf ( :o ) dan kan 256GB wel handig zijn.
Haha, zie mijn reactie hierboven, dacht gewoon aan de ruime kant te willen zitten, maar is zeker geen harde eis. Heb je Toevallig ideeën in deze prijsklasse?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even afgezien van de mogelijke alternatieven; zet niet al je foto's en documenten op 1 disk. Zat topics gezien over cryptoware, defecte disks, etc. Wij kunnen je dan niet meer helpen.

Zorg voor een backup.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:38:
Even afgezien van de mogelijke alternatieven; zet niet al je foto's en documenten op 1 disk. Zat topics gezien over cryptoware, defecte disks, etc. Wij kunnen je dan niet meer helpen.

Zorg voor een backup.
Yes, doe ik, heb een externe hdd voor backups. Heb je toevallig ideeen voor laptops in deze prijscategorie?

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 08:52
Ook ik zat toevallig net naar een nieuwe laptop te kijken voor hetzelfde budget.

Mij leek die van BCC ook de ideale deal. Met een i7 processor, 8gb DDR4 geheugen en 1tb SSHDD. En natuurlijk een losse videokaart.

Ben ook bij mediamarkt wezen informeren etc en die kon mij vertellen dat ze op dit moment geen vergelijkbare deal hadden.

Ikzelf ga dan ook vandaag de laptop van bcc halen indien die nog voorradig is.
Pagina: 1