nadelen : schijnt langzamer te zijn dan de rest vd ddr moederborden
voor de rest weet ik nog niks
Ik had in pricipe dezelfde vraag. Ik heb gekozen voor de ASUS A7M 266 omdat deze een originele AMD chipset heeft. De A7A heeft een ali chipset waarvan nog weleens gezegd wordt dat die niet super zijn.
De A7A heeft trouwens maar 2 ddr banken (en ook 3 sdram banken, DIE JE NATUURLIJK NIET GEBRUIKT)
de A7M heeft volgens mij gewoon 3 of 4 ddr banken en geen sdram anken. Er kan meer ddr ram in dus.
Hij is wel iets duurder ik geloo 75 of 100 piek. (A7A=450 A7M is 550) als je dat kan leien, zou ik zeker voor A7M gaan.
Maar dat is mijn mening. Misschien weet iemand anders er nog wat zinnings over te zeggen.
Als je op asus.com kijkt, kan je trouwens de specificaties van beide boards bekijken.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
en die ali chipset... is dat nouw zo veel slomer dan de anderen?
ik heb nu nog een Asus P5a (oude dus) met Ali chipset maar nooit problemen mee:)
Nou dan moet je je a7a wel kopen. Persoonlijk lijkt het me niet de beste keus:
Een ddr/sdram moederboord kopen er en sdram opzetten. Voor 400 piek heb je 512 mb ddr RAM.
Mycom verkoopt trouwens ook een athlon systeem met de a7a hoor. En daar heb ik goede berichten over gehoord.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
hoe krijg ik een icon voor me naam??? lol
Ik heb me hier net geregistreerd maar bij Icon kon ik alleen wat invullen...
wie kan me helpen?
Verwijderd
zie FAQ bovenaan de paginaOp maandag 09 juli 2001 11:15 schreef erikv1983 het volgende:
ojah ff een andere vraag hehehe
hoe krijg ik een icon voor me naam??? lol
Ik heb me hier net geregistreerd maar bij Icon kon ik alleen wat invullen...
wie kan me helpen?
ok heb je al gedaan, maar beetje scheef
Verwijderd
het verschil met de amd chipset is afhankelijk van toepassing en wel te verwaarlozen,verders goed stabiel en lekker overklokbaar! ja aleen die 2 ddr-banken,ik heb 384mb bij elkaar en is best wel genoeg, anders gooi je er 2x512 in lijkt me ook redelijk.
1333ayhja@1571 a7a266 384mb-ddr crucial elsa920 gf3
Wat je hier nou zegt klopt niet helemaal, de Asus A7M266 heeft helemaal geen 3 of 4 DDR-banken, maar slechts 2. Dat zou je toch wel moeten weten als je zelf zo'n bordje hebt of niet???Op maandag 09 juli 2001 10:44 schreef Dinictus het volgende:
de A7M heeft volgens mij gewoon 3 of 4 ddr banken en geen sdram anken. Er kan meer ddr ram in dus.
Ik heb ervoor gekozen zeg ik. ik heb hem dus nog niet. Zaterdag ga ik alles laten bouwen.
Je kan beste gelijk hebben over die 2 banken op de A7M. Ik kan het board op asus.com trouwens niet 123 vinden.