Help, hij doet het niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire SA90 :O .

Toen ik de RAM wou upgraden van 2 naar 3gb (1 latje 1gb, 1 latje 2gb) begon hij te piepen tijdens aanzetten :'( , en de voeding stonk een beetje |:( .

Is hij nog bruikbaar O-) of rijp voor de >:) sloop >:) ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Rijp voor de sloop, dit topic in ieder geval.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe ram eruit halen, en proberen op te starten? Ik bedoel kapotter kan je hem niet maken :)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:40:
Nieuwe ram eruit halen, en proberen op te starten? Ik bedoel kapotter kan je hem niet maken :)
Nja kans is er nu natuurlijk dat de voeding gereed staat om naar de sloop te gaan xd

Maar hij zal het moeten weten, hij is de TechGeek

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:18
Piepen wil meestal zeggen dat je latje niet goed zit, of niet compatible is. Dus oude situatie herstellen en latje goed controleren en kijken of ie dan wel opstart.
Voeding en stinken kan ik niet koppelen aan jouw actie, behalve als je de latjes met een grote schroevendraaien en zaag hebt geplaatst.

Hattrick: Thorgal Eagles

• LopendeVogel
bregweb schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:42:
Piepen wil meestal zeggen dat je latje niet goed zit, of niet compatible is. Dus oude situatie herstellen en latje goed controleren en kijken of ie dan wel opstart.
Voeding en stinken kan ik niet koppelen aan jouw actie, behalve als je de latjes met een grote schroevendraaien en zaag hebt geplaatst.
Misschien heeft hij het ram geheugen in zijn voeding gestoken/vast gelast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bregweb schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:42:
Wat ik ook al zei *;

Jongens, ook een "TechGeek" heeft wel eens hulp nodig, deze grappige maar toch nutteloze reactie's zijn niet nodig :P

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:45:
[...]

Wat ik ook al zei *;

Jongens, ook een "TechGeek" heeft wel eens hulp nodig, deze grappige maar toch nutteloze reactie's zijn niet nodig :P
Nja het punt is, is dat de voeding stonk. Om verdere problemen te voorkomen (indien die er niet al zijn) zou ik wel rekening blijven houden met de voeding.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15

SpamLame

niks

Maarja punt is wat is "stinken", voeding vers uit de doos ruikt ook niet als rozenblaadjes.
Wordt er gerookt in huis dan stinkt een voeding ook.

Als de voeding na verbrande elektronica ruikt (als TS dat kan identificeren) dan ja probeer de voeding eens los te gebruiken of te vervangen.

Maar zoals andere voor mij al zeiden, eerste terugdraaien wat je veranderd hebt, ie nieuw latje ram eruit

• LopendeVogel
SpamLame schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:55:
Maarja punt is wat is "stinken", voeding vers uit de doos ruikt ook niet als rozenblaadjes.
Wordt er gerookt in huis dan stinkt een voeding ook.

Als de voeding na verbrande elektronica ruikt (als TS dat kan identificeren) dan ja probeer de voeding eens los te gebruiken of te vervangen.

Maar zoals andere voor mij al zeiden, eerste terugdraaien wat je veranderd hebt, ie nieuw latje ram eruit
Hij zet het systeem aan (van zo'n 15 jaar oud, dus waarschijnlijk ook een cheapy voeding van 15 jaar oud), eerst wat piepjes en de voeding stonk.

Indien je de kans wilt vergroten dat het gehele systeem aan flarden gaat dan zou ik inderdaad het werkgeheugen eruit halen en het systeem nogmaals met die voeding proberen op te starten :)

Nein, dit laatste is dus totaal niet mijn tip :D

Verwijderd

Beste manier is om gewoon je laptop aan de oplader te houden zonder de voeding ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:04:
Beste manier is om gewoon je laptop aan de oplader te houden zonder de voeding ;)
Het is toch een desktop? Althans ik heb diezelfde ook even gehad circa 15 jaar geleden :)

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:05:
[...]

Het is toch een desktop? Althans ik heb diezelfde ook even gehad circa 15 jaar geleden :)
Excuses, ging van een laptop uit :O

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:04:
Je bedoelt de laptop aan de voeding te hangen? Want je gaat die batterij echt niet opgeladen krijgen zonder de voeding.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
[...]

Excuses, ging van een laptop uit :O
Maar hoe wil je dan alsnog de oplader aansluiten zonder de voeding? :D Laptops hebben geen voedingen ingebouwd (althans, zal er vast en zeker wel 1 zijn maar ik zou zo niet weten welke).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aan de smilies en magere info, lijkt het me meer een troll topic.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LopendeVogel
Hackus schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:11:
Aan de smilies en magere info, lijkt het me meer een troll topic.
Ja dat idee had ik al direct, ik snap ook de logica niet haha :D

Edit: kijkend naar alle andere tig topics die hij ondertussen gemaakt heeft, denk ik dat je gelijk hebt :) Meeste topics maakt hij ook 2 a 3x aan, met ieder een andere titel :D

[ Voor 26% gewijzigd door LopendeVogel op 07-09-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:11:
[...]

Maar hoe wil je dan alsnog de oplader aansluiten zonder de voeding? :D Laptops hebben geen voedingen ingebouwd (althans, zal er vast en zeker wel 1 zijn maar ik zou zo niet weten welke).
Mijn HP Pavilion kan zonder accu ook door, wat ik ook regelmatig doe als ik hem intensief gebruik :9

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste TechGeek,

Je bent al een aantal keer gewezen op onvolledige informatie en karige eigen inzet. Het is dan niet de bedoeling in een volgend topic weer op dezelfde voet verder te gaan. Je zult echt met meer informatie en inzet van jouw kant moeten komen.

In dit geval dus...
... is je Acer Aspire SA90 nog stock of heb je er zaken aan veranderd?
... welk RAM probeer je in te bouwen (dus inclusief typenummers)?
... welke stappen heb je ondernomen om je probleem op te lossen?

Dicht bij gebrek aan bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.