Conv. Hyper-V VM 2 Esxi 6.5 geen netwerk in vm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Zymblie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-10-2024
Mijn vraag

Ik heb een Hyper-V virtual machine (Server 2008-r2 met Exchange) met de laatste Converter van VMWARE geconverteerd laten streamen naar de VMWARE Esxi 6.5 server.
Dit is goed gegaan.

Als ik nu de VM in Esxi opstart krijg ik in de console het inlog scherm.
Inloggen op het domein gaat niet Verkeerde credentials, met een andere user zegt hij dat er geen logon server is.

Onder netwerk zie ik echter ook geen ip staan.

Het lijkt dat er onderweg een netwerkkaart verloren is.

Ik merk wel op dat de vmware tools niet geïnstalleerd zijn.

Iemand een idee? :?

Beste antwoord (via Zymblie op 07-09-2017 16:18)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Even inloggen met local admin en de IP gegevens terug inkloppen lijkt mij de oplossing. Denk dat die in het proces ergens verloren gegaan zijn, wellicht omdat je een nieuwe NIC hebt....

Als je geen local admin hebt kun je wellicht nog met cached credentials inloggen. Dan moet je wel een user hebben die recentelijk ingelogged geweest is.. Hij zegt onder jouw user trouwens "invalid credentials", wellicht moet je even een oud WW proberen (als je die nog weet). Ik heb ook weleens een machine gehad die (om andere redenen) geen netwerkconnectie meer had, ik kon met cached credentials gewoon nog inloggen, maar ik moest wel een ouder wachtwoord gebruiken (het wachtwoord wat ik had ten tijde van de laatste inlog met mijn user op die bak)...

Of hang er een E1000 adapter aan (mits je DHCP hebt in dat netwerk), dan krijgt hij DHCP en kun je waarschijnlijk ook inloggen...

[ Voor 68% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2017 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft de VM wel een netwerkkaart? De HyperV adapter is inderdaad niet compatible omdat ESXi een VMXNet driver gebruikt en anders default naar een Intel E1000 driver. Die moet wel geïnstalleerd worden.

Geen local admin op je server ingesteld? Lijkt me dat je altijd buiten het domein een local admin als achterdeurtje instelt :) even als andere user .\administrator (oid) ingeven met bijbehorend wachtwoord. Daarna VMWare Tools erop en gaan met die banaan.

I reject your reality and substitute my own

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik merk wel op dat de vmware tools niet geïnstalleerd zijn.
Klopt, dat moet je zelf doen; dat gebeurt niet tijdens de conversie.

Er is ook nog een kans dat de VMX ervoor zorgt dat AD "iets" niet meer snapt; er zit een kleine kans in dat je de machine opnieuw in het domein moet hangen nadat je de NICs hebt toegevoegd/geconfigureerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Even inloggen met local admin en de IP gegevens terug inkloppen lijkt mij de oplossing. Denk dat die in het proces ergens verloren gegaan zijn, wellicht omdat je een nieuwe NIC hebt....

Als je geen local admin hebt kun je wellicht nog met cached credentials inloggen. Dan moet je wel een user hebben die recentelijk ingelogged geweest is.. Hij zegt onder jouw user trouwens "invalid credentials", wellicht moet je even een oud WW proberen (als je die nog weet). Ik heb ook weleens een machine gehad die (om andere redenen) geen netwerkconnectie meer had, ik kon met cached credentials gewoon nog inloggen, maar ik moest wel een ouder wachtwoord gebruiken (het wachtwoord wat ik had ten tijde van de laatste inlog met mijn user op die bak)...

Of hang er een E1000 adapter aan (mits je DHCP hebt in dat netwerk), dan krijgt hij DHCP en kun je waarschijnlijk ook inloggen...

[ Voor 68% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2017 12:51 ]

• Zymblie
Heren, dank voor het mee denken,
Ik heb de VM in VMWARE nog eens opgestart, en even laten draaien. Na 15 a 20 minuten nog eens proberen in te loggen en toen ging het wel. In VMWARE console idd een E1000 op DHCP.

Dank _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Na installatie van vmware tools enzo wel FF die e1000 weggooien en verdergaan met een vmxnet3 :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FreakNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:19:
Na installatie van vmware tools enzo wel FF die e1000 weggooien en verdergaan met een vmxnet3 :)
Doe niet zo raar... Dan had dit hele topic geen bestaansrecht gehad als topicstarter al connectivity had bedacht. >:)

Maar ja, vraag me sowieso af of het hobby of produktie is; zomaar kans dat er volgende week performance-issues optreden ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymblie
Ow, of er perfomance issues zullen optreden heb ik geen twijfel over.
Het is een productie omgeving. Klein bedrijf met 1 DC, 1 exvhange en 1 terminalserver.
10 gebruikers.

De dc en ex draaien nu virtueel onder Hyper-V en moeten naar de nieuwe server (HP DL 380 gen 9 48 ram/3 tb sas) VMWARE.
Draaien nu de gratis esxi unlimited maar willen wel een licentie aan gaan schaffen.
De actuele exchange moet nu weet geconverteerd worden en opgestart. Wordt vervolgt.
Pagina: 1