Toon posts:

Freesco reconnect script mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL verbinding in een netwerk geshared via Freesco, echter, soms verbreekt de verbinding. Nou wil ik een scriptje maken wat controleert of de verbinding down is en dan automatisch de verbinding opnieuw aanmaakt. Ik had al wel bedacht dat ik dat mooi kon doen door de DNS'en te pingen, en dan de uitvoer te greppen op unreachable, dan door wc -l en een while true loopje. Helaas, dat werkt niet, want freesco heeft geen wc.
Wat ik mij afvroeg, heeft iemand al zo'n scriptje gemaakt, want ik heb geen zin om uit te zoeken hoe het wel kan (ik weet wel iets te bedenken met allemaal tussen files, maar da's niet erg netjes). Mocht iemand reeds zo'n scriptje hebben, post dat dan ff aub :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

[code]
#!/bin/bash
TEST=`ping -c3 ns.provider.nl|grep ms > /dev/null &2>/dev/null`
if [ -z TEST ]; then
echo doe dit
else
echo doe dat
fi

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga hem ff proberen, maar wat doet die -z? Ik ken hem niet (schrijf alleen scripts op AIX, en ben hem daar nog nooit tegengekomen...)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt het dan dus dit:
#!/bin/bash
#
# reconnect scriptje Mxstream
DNS=`ping -c3 194.109.9.99 | grep ms`
SECDNS=`ping -c3 194.109.6.66 | grep ms`
while true
do
if [ -z $DNS ]
then
sleep 120
else
if [ -z $SECDNS ]
then
sleep 120
else
/usr/sbin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl &
sleep 120
fi
sleep 120
fi
done
Ik ga het van het weekend ff implementeren, als het werkt meld ik het wel even. Alvast bedankt iig.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op dinsdag 10 juli 2001 12:45 schreef imdos het volgende:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Adv-Bash-Scr-HOWTO/index.html Hier staat alles wat je wil weten!

En dit is specifiek over die -z => http://www.linuxdoc.org/LDP/abs/html/tests.html#AEN1665
-z is toch geen file test operator :? Ik dacht voor lege strings...
Pagina: 1