Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto blijft gerepareerd worden, zonder resultaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een peugeot 206 uit 2002
En wat ik de afgelopen 4 a 5 weken heb mee gemaakt is echt drama.
Het begon eerst met dat me auto uit het niets meer wou starten.
Dat bleek de brandstofpomp te zijn.
Dat heb ik laten maken bij de garage.
Maar na andere halve week stopte die dus ook gewoon uit het niets tijdens het rijden zonder enige geluid.
Weer de garage gebelt en kort verhaal samen te stellen dat bleek volgens hun aan de display en een update te liggen en niet aan het vorige fout dus weer veel moeten betalen.
Maar nu een weekje later is weer exact het zelfde probleem er weer tijdens het rijden stopte die er gewoon mee zonder enige getik of geluid.
Nu weer die garage gebeld en hij staat er nu weer .
Mijn vraag is aan jullie weten jullie mischien of ik dit zelfde fout nou weer moet betalen en of het eventueel wat anders is of kan zijn
Want het blijft mij maar kosten op leveren en hun zeggen maar steeds het is wat anders zodat ze het niet gratis hoeven te doen
Graag wat advies

Mvg.

Donny

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Repareren en verkopen is het beste wat je kunt doen.

Heb je de vervangen onderdelen gezien? Zo nee, eis dat je die te zien krijgt en wat er kapot aan is. Of ga eens naar een andere garage, misschien dat die er een andere kijk op heeft.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Problemen bij auto's zijn soms erg moeilijk te lokaliseren, ook door monteurs en al helemaal vanaf een computer, soms heb je gewoon enorm pech. Als je het vermoeden hebt dat de garage faalt, zou ik zeker naar een andere garage gaan en naar hun oordeel luisteren. Mochten zij iets vinden wat de eerste garage had moeten weten/vinden, teruggaan en confronteren met die bevindingen.

Maar in het algemeen is de kans op domme pech een stuk groter.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb zoiets meegemaakt met een Renault Grand Espace die ik had geleend. Aangezien beide Frans zijn, het lag hier aan de startonderbreker(systeem). Het zou zomaar kunnen dat Peugeot hetzelfde systeem gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat heet verwachtingsmanagement; jij verwacht dat bij een reparatie een auto er niet mee ophoudt en je verwacht dat jij als (domme) consument niet zelf een auto kan repareren. Als je dan de auto met "klacht" bij een garage parkeert, verwacht de garage meer info van jou zoals; wat mag het kosten, wanneer moeten we bellen, etc.

Ondanks dat de startpost relatief summier is, staat er voorlopig weinig info over wat de garage exact heeft gevonden, eventueel welke fout-codes er uit de computer zijn gekomen en welke er nu weer/nieuw zijn bijgekomen etc.

Het advies is: ga naar je garage, stel je verwachting bij, zet dit op papier bij de receptie, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:32
Je auto is 15 jaar oud. Dan moet je zoiets er bij nemen.
Na 10 jaar daalt de betrouwbaarheid sterk, en dus ook de kans op kosten.

En als je je garagist niet vertrouwt, dan moet je een andere zoeken.
Wil je een betrouwbare auto die elke morgen start zonder problemen, dan moet je af en toe een nieuwere kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:32:

En als je je garagist niet vertrouwt, dan moet je een andere zoeken.
Wil je een betrouwbare auto die elke morgen start zonder problemen, dan moet je af en toe een nieuwere kopen.
Bullshit. Dat ligt heel erg aan welke auto je hebt, hoe hij is onderhouden en hoeveel hij heeft gereden.

• marcop23
  • Laatst online: 17:11
Diesel? In onze 206 1.4 HDi hebben we ongeveer hetzelfde gehad, soms niet starten, soms plotseling uitvallen. Oorzaak was een kapot stekkertje op de brandstofdrukregelaar. Als je dat wil testen, zeg het maar, dan leg ik het wel kort uit hier.

Als je het graag zelf op zou willen lossen, zou ik vooral aanraden een goedkope OBD adapter te kopen waarmee je kan verbinden via Bluetooth. Dat kan je al heel goed in een goede richting wijzen altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door marcop23 op 07-09-2017 11:35 ]

• Tommie12
418O2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:33:
[...]

Bullshit. Dat ligt heel erg aan welke auto je hebt, hoe hij is onderhouden en hoeveel hij heeft gereden.
Ga maar eens in de ADAC statistieken kijken. Bij auto's die ouder zijn dan 10 jaar stijgt het aantal pannes exponentieel.
Natuurlijk is onderhoud een belangrijke invloedsfactor, maar door de band genomen worden auto's van 2 jaar oud beter onderhouden dan auto's van 15 jaar oud.

• Denman
  • Laatst online: 18:27
Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:35:
[...]

Ga maar eens in de ADAC statistieken kijken. Bij auto's die ouder zijn dan 10 jaar stijgt het aantal pannes exponentieel.
Natuurlijk is onderhoud een belangrijke invloedsfactor, maar door de band genomen worden auto's van 2 jaar oud beter onderhouden dan auto's van 15 jaar oud.
Maar dan nog; dit is niet de vraag van de TS en het helpt hem evenmin. Het doet dus niet ter zake :)

Als ik het zo lees staat de auto nu voor de 3e keer bij de garage met een "soortgelijk" probleem als de eerste 2 keren (of iig hetzelfde als de 2e keer), maar weet je nog niet wat er aan de hand is? Dan zou ik eerst dat even afwachten. Het is misschien naïef om te denken dat de garage belt met het nieuws dat het display wederom defect is en dat deze nu onder garantie wordt vervangen, maar ik zou dat nieuws in ieder geval even afwachten voor we hier conclusies moeten gaan trekken.

Zoals al genoemd: maak duidelijke afspraken over het aantal "zoekuren" die ze er in mogen stoppen en vraag eventueel onderdelen op. En mocht het iets anders zijn dan in ieder geval vragen om een flinke korting, aangezien je er al behoorlijk wat centjes heen hebt gebracht ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• Tommie12
Mij lijkt het ook nogal raar dat een auto stil valt onwille van een defect display...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:35:
[...]

Tuurlijk worden jonge auto's beter onderhouden; moet je de kleine letters eens nalezen want elke fabrikant trekt de handen af van garantie / pechhulp / etc als ze aantoonbaar geen onderhoud hebben gezien.

En de ADAC kan mijn rug op; ik lees regelmatig dat soort Duitse tijdschriften en het grappige is dat een site als Pistonheads (ja, dat zijn echte autoliefhebbers) aantoont dat de statistieken voor weinig geld opgelost kunnen worden. "Slechte auto's" zijn niet slecht omdat ze zo gebouwd zijn maar omdat het onderhoud net wat specifieker is dan wat onze merkdealers snappen.
Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:44:
Mij lijkt het ook nogal raar dat een auto stil valt onwille van een defect display...
Hoezo? Het display is een symptoom; er zit dus mogelijk (!!!) in de hele boordcomputer iets verkeerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Als het iedere keer een ander euvel is kan je niet verwachten dat ze dat gratis repareren. Je kan je beter afvragen hoeveel kosten je nog wil maken aan deze auto. Mocht je geen spaargeld hebben voor een andere is wellicht een kleine financiering voor een nieuwere met Bovag garantie nog goedkoper dan doorrijden met deze. Dit natuurlijk afhankelijk van hoeveel kilometers je huidige heeft gelopen en staat van algemeen onderhoud.

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:44:
Dat zou prima kunnen. Bij een boel auto's zit tegenwoordig in het klokkenunit verhaal ook b.v. de startonderbreker. Een kapot display kan dat dus zomaar in de war schoppen.

Wat ik trouwens bij een collega hoorde over de 206 is dat de electronica in het klokkenhuis soms wat corrodeert. Dat kan dus een oorzaak zijn. Bij hem was de print wat aan het corroderen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SinergyX
  • Laatst online: 15:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn er geen grote Peugeot clubs waar je zulke dingen kan vragen? Een garage werkt meestal op symptoombestrijding, terwijl de echte oorzaak heel ergens anders kan liggen. Met leeftijd komen de bekende 'kinderziektes' vrij goed in beeld, dat er vanuit zo'n club wel aardig advies kan komen waardoor dit gebeurd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
Want het blijft mij maar kosten op leveren en hun zeggen maar steeds het is wat anders zodat ze het niet gratis hoeven te doen
Uit nieuwsgierigheid heb ik op Google even rondgekeken, dit probleem komt geregeld voor. Vaak is er geen foutcode in een keer uit te lezen die het probleem verklaart. De meesten zijn toch meerdere keren naar de garage geweest omdat de eerdere reparaties geen verschil maakten.

Oplossingen varieren van het vervangen van een sensor tot het opschonen van het brandstof-filter.

Nu denk je wellicht; wat heb ik hier aan?
Ik wil alleen aangeven dat je garage wellicht gewoon alles doet wat zij kunnen met de gegevens die zij hebben.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19
De vraag is of eerdere reparaties uberhaubt iets hebben opgelost of dat alles weer werkend is gekomen door een reset of iets dergelijks. Lastig verhaal wat dat betreft.

Zelf doe ik al het onderhoud en reparaties aan mijn (18 jaar oude) auto zelf. In december bijvoorbeeld nog een nieuwe koppelingsset geplaatst. Ik weet dus dat auto onderdelen niet altijd even iets inklikken, testen en duidelijkheid is. Dat gezegd hebbende, toen ik als student een bijbaantje had in een computerwinkel werden eerdere reparaties teruggedraaid als dit problemen niet had opgelost en werden de kosten met elkaar verrekend. Ik begrijp dat dit bij een garage niet altijd even makkelijk zal zijn.

Hoe zeker is het dus dat eerdere reparaties uberhaubt iets hebben opgelost?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
418O2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:33:
[...]

Ik heb een BMW 316i uit '95 met ruim 3 ton op de klok (316i = benzine dus), en hij heeft mij tot nu toe nog niet in de steek gelaten ;)
Ik heb ook een Astra gehad uit 2002 met ik geloof 1,8 ton op de klok, dat ding heeft me om de haverklap laten staan.
De BMW is dus een bewijs dat je met goed onderhoud een heel eind komt, maar met elke auto kan je pech hebben, of die nu goed onderhouden is of niet. Elk onderdeel kan kapot gaan. :)

• 418O2
  • Laatst online: 16:50
234FaTaLiTy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:36:
[...]

Ik heb een BMW 316i uit '95 met ruim 3 ton op de klok (316i = benzine dus), en hij heeft mij tot nu toe nog niet in de steek gelaten ;)
Ik heb ook een Astra gehad uit 2002 met ik geloof 1,8 ton op de klok, dat ding heeft me om de haverklap laten staan.
De BMW is dus een bewijs dat je met goed onderhoud een heel eind komt, maar met elke auto kan je pech hebben, of die nu goed onderhouden is of niet. Elk onderdeel kan kapot gaan. :)
Tell me about it. Maar de leeftijd zegt niet per se wat. Ik heb liever een goed onderhouden auto van 15 jaar oud met 150dkm op de teller dan 1 van 8 jaar oud met 250dkm op de teller die slecht onderhouden is.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:42
234FaTaLiTy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:36:
[...]

Het is inderdaad gewoon puur geluk hebben. Het kan ook aan de fabriek liggen. Als de persoon aan de lopende band het product nou niet goed geïnstalleerd heeft of dat de machine die het product maakt, niet goed was die dag. Puur geluk inderdaad...

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-11 10:20
Weet je zeker dat de toerental-sensor in orde is?
Ik had met mijn auto ook dat ie af en toe in hield en een gegeven moment wilde ie compleet niet meer aan.
Bleek de sensor zo dood te zijn dat de boordcomputer simpelweg geen betrouwbaar signaal kreeg om brandstof in te spuiten.

De ANWB had toen de sensor uitgelezen tijdens een startpoging en die gaf toen maar 15RPM terwijl de startmotor het janken was.

En dat inhouden was eerst al het voorteken. Alleen trok de inertie van de wielen de auto er doorheen om weer te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door hackerhater op 07-09-2017 12:47 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:19:

Zelf doe ik al het onderhoud en reparaties aan mijn (18 jaar oude) auto zelf. In december bijvoorbeeld nog een nieuwe koppelingsset geplaatst. Ik weet dus dat auto onderdelen niet altijd even iets inklikken, testen en duidelijkheid is. Dat gezegd hebbende, toen ik als student een bijbaantje had in een computerwinkel werden eerdere reparaties teruggedraaid als dit problemen niet had opgelost en werden de kosten met elkaar verrekend. Ik begrijp dat dit bij een garage niet altijd even makkelijk zal zijn.
Dat is het punt denk ik, want het gebeurt ook bij computers wel eens dat je na een reparatie denkt dat het probleem verholpen is, maar dat de reparatie de storing alleen weer even gereset heeft om na een week of 2 weer terug te komen. Is het dan fair om van de garage te eisen dat wat zij doen 100% zeker werkt? Je wil je auto ook snel weer terug, dus ze krijgen de tijd niet om uitgebreid te testen. En misschien was er wel echt iets mis met de vervangen onderdelen.

Vorig jaar heb ik de condensor van mijn auto laten vervangen. Volgens de garage was die rot en de oorzaak van de lekkage van het koudemiddel. Na het vervangen hebben ze hem bijgevuld, laten testdraaien en geconcludeerd dat hij niet meer lekte en de airco dus weer werkte. Terwijl ik naar huis reed merkte ik al dat de airco minder en minder ging werken. Na een week stond ik er dus weer en hebben ze de aircopomp voor revisie opgestuurd. Het revisiebedrijf ontdekte dat de pakking niet goed meer was, met de pomp was niks mis, meevaller voor mij dus. Maar mijn punt is: soms vervang je iets wat er "dodgy" uitziet en waarvan je denkt dat het de oorzaak is, maar blijkt achteraf een ander onderdeel de oorzaak van de storing.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Heb je toevallig het 2 liter blok in je 206 liggen? Zoja, die hebben bijna altijd een gare Sagem bobine die dit soort problemen op kan leveren. Dit is een bekend issue.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:10:
Hallo allemaal,
Ik heb een peugeot 206 uit 2002
En wat ik de afgelopen 4 a 5 weken heb mee gemaakt is echt drama.
[...]
Graag wat advies

Mvg.

Donny
Donny, hoeveel heeft het je gekost in de afgelopen 4 à 5 weken? Een auto op leeftijd kost vaak wat extra als je kijkt naar onderhoud, maar het voordeel is dat je geen afschrijvingskosten hebt. Wij hebben een civic uit 2000. In het begin ook wel eens een nota gehad van € 800 vlak na een APK van € 500, maar we zijn nu 8 jaar verder en als ik er van uit ga dat mijn auto niets meer oplevert heeft dit beestje mij (inclusief belastingen en brandstof) nog geen € 2.500 per jaar gekost. Terwijl wij er zo'n 120k km mee hebben gereden.
Maargoed. N=1, het kan bij jou wel anders zijn natuurlijk. Wat ik vooral bedoel, als de auto verder nog goed is kost 't je soms gewoon € 1.000 maar kan je er vervolgens wel weer jaren plezier van hebben.
Ook al heb ik absoluut geen vertrouwen in Franse auto's.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:10:
...en hun zeggen maar steeds het is wat anders zodat ze het niet gratis hoeven te doen ...
Wat een schijt instelling weer zeg. :r Je rijdt een oud vel van een (Franse) auto. Natuurlijk zijn er dan soms wat dingen mis.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• marcop23
  • Laatst online: 17:11
warhamstr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:17:
[...]

Wat een schijt instelling weer zeg. :r Je rijdt een oud vel van een (Franse) auto. Natuurlijk zijn er dan soms wat dingen mis.
Toch is het heel zeldzaam voor een auto om drie keer in vijf weken op precies dezelfde manier kapot te gaan. Dan durf ik redelijk zeker te zeggen dat het gewoon nog niet opgelost is. Tuurlijk heb je met een oude auto meer onderhoud, maar ik zou het niet zo vaak verwachten en verspreider qua problemen.

Verder heeft de TS niet meer gereageerd, maar als hij hulp wil zou het handig zijn om het motortype te vermelden. Ook een foutcode zou heel nuttig zijn, als hij daar aan kan komen, maarja.

• Tommie12
Wij hebben een paar jaar geleden een Mitsubishi Space Wagon gekocht.
Die heeft 14 jaar goed dienst bewezen zonder abnormale kosten.
In het laatste jaar dat we die hadden ging eerst de centrale vergendeling defect, dan een paar weken later begon de koppeling door te slippen, en moest er een groot onderhoud gebeuren met distributieriem, remblokken en remschijven vooraan.
Ik dacht... toch maar eerst de prijs vragen voor we die laten herstellen.
Alles samen ging me dat inclusief btw en werkuren een bedrag kosten tussen de 2500 en 3000€.

Tuurlijk hebben we dat niet gedaan, en hebben we de auto zonder keuring verkocht voor export voor 1000€.
Hetzelfde kan ook gebeuren met die Pugh.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:07
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om onderdelen te vervangen tot het probleem is opgelost. Bij elk herhaalbezoek moet je gewoon arbeid en onderdelen betalen. Soms wordt er 2e of 3e bezoek wel wat gematst zeker als je onderhoud laat doen bij diezelfde zaak. Het is dus nmw niet zo dat na het eerste bezoek alle arbeid en onderdelen gratis zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26

-tom-562

Oliesjeik

Jim423 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:50:
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om onderdelen te vervangen tot het probleem is opgelost. Bij elk herhaalbezoek moet je gewoon arbeid en onderdelen betalen. Soms wordt er 2e of 3e bezoek wel wat gematst zeker als je onderhoud laat doen bij diezelfde zaak. Het is dus nmw niet zo dat na het eerste bezoek alle arbeid en onderdelen gratis zijn.
Een fatsoenlijke garage gaat eerst een fatsoenlijke diagnose stellen, i.p.v. zomaar allerlei onderdelen te gaan vervangen waarvan ze denken dat ze kapot zijn :P

Vaak bu'j te bang!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
-tom-562 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:17:
[...]

Een fatsoenlijke garage gaat eerst een fatsoenlijke diagnose stellen, i.p.v. zomaar allerlei onderdelen te gaan vervangen waarvan ze denken dat ze kapot zijn :P
En jij rijdt zeker in een duitse degelijke vw?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53
Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:32:
WhizzCat schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:07:
[...]
Wat ik trouwens bij een collega hoorde over de 206 is dat de electronica in het klokkenhuis soms wat corrodeert. Dat kan dus een oorzaak zijn. Bij hem was de print wat aan het corroderen.
hackerhater schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:45:
Weet je zeker dat de toerental-sensor in orde is?
MartijnAbel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:45:
Heb je toevallig het 2 liter blok in je 206 liggen? Zoja, die hebben bijna altijd een gare Sagem bobine die dit soort problemen op kan leveren. Dit is een bekend issue.
En daarom vraag je niet wat er mis is met je auto op internet.
Je brengt de auto naar de garage, en die geef je genoeg tijd om het op te lossen. Dat ze het niet in één beurt vinden is helemaal niet gek. Jij kunt immers niet goed verwoorden wat er gebeurt is, "hij stopt uit het niets", daar kunnen ze niets mee. De garage heeft dus alleen de foutcodes in de boordcomputer, en dat is geen glazen bol.

Vinden ze een probleem, dan lossen ze dat op. Vaak is er maar één probleem. Zijn er meer, dan heb je gewoon pech.

Je hebt nu twee opties:
1. Je laat de auto repararen.
2. Je verkoopt de auto.
Een auto kost hoe dan ook geld, sommige wat meer dan anders. Het is absuluut niet zo dat een auto >10 jaar oud per definitie een storingswagen is. De kans op storingen neemt wel toe, zeker als het onderhoud achterstallig is. Zoals sommige auto's precies binnen de APK regels zijn gehouden.

Is een garage te duur? Dan moet je wellicht op zoek naar iemand die bijklust als monteur.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Malt007 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:23:
[...]

En jij rijdt zeker in een duitse degelijke vw?
Nee, een degelijke Toyota :+ Dus heb nog nooit een garage van binnen gezien

Vaak bu'j te bang!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Merk, type, leeftijd, het maakt allemaal niet uit. Je kunt gewoon pech hebben met een auto en als je er nou net zo een hebt dan is dat echt vervelend.
Ik heb het in het verleden ook gezien, 2 bedrijfswagens. Exact hetzelfde, de een had steeds wat, de ander tufte maar door en door. Allebei steeds wisselende berijders dus daar lag het gewoon ook niet aan.

Oorzaak: Geen idee, maar altijd ging dezelfde stuk. Waarschijnlijk is er een onderdeel geweest wat slecht was en dat heeft gewoon een reeks reacties veroorzaak en dat bleef maar doorzeuren.
De slechte van de 2 is na 3 jaar de deur uitgedaan, de andere heeft tot het laatste doorgereden ver voorbij zijn afgeschreven leeftijd :)

Atari 4 ff'r 😊

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13

Metro2002

Memento mori

De 206 kan last krijgen van een stukgaande boordcomputer, zou ook het probleem kunnen zijn. Doet het display het nog wat erin zit? Als die namelijk stuk is kan het zijn dat de boordcomputer ook dood is en dan doet ie niks meer.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:41:
[...]

Nee, een degelijke Toyota :+ Dus heb nog nooit een garage van binnen gezien
Cool. Een auto die geen onderhoud nodig heeft. Wist niet dat Toyota zo goed was.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RodeStabilo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:50:
[...]

Cool. Een auto die geen onderhoud nodig heeft. Wist niet dat Toyota zo goed was.
De normale onderhoudsbeurtjes doe ik zelf. Als ik lastige problemen zou hebben dan zou ik naar een garage gaan. Maar die heb ik dus niet :9

Vaak bu'j te bang!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:52:
[...]

De normale onderhoudsbeurtjes doe ik zelf. Als ik lastige problemen zou hebben dan zou ik naar een garage gaan. Maar die heb ik dus niet :9
Zal dan niet echt een nieuwe wagen zijn waar de stempels van de dealer wel belangrijk zijn ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RodeStabilo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:50:
[...]

toyotas zijn zeker goed ... (ja er was welk werk nodig, maar valt niet onder "onderhoud")

No spare parts allowed

YouTube: Killing a Toyota Part 2 - Top Gear - BBC
YouTube: Killing a Toyota Part 3 - Top Gear - BBC

Iperf

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
Jim423 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:50:
In mijn ervaring is het dan ook gebruikelijk dat er van te voren besproken wordt waar de mogelijke oorzaken liggen. Mijn garage is er altijd heel helder in in of iets bij wijze van 'op geluk' wordt vervangen of dat hij er vrij zeker van is wat de oorzaak is.
Op die manier kan ik een goede overweging maken. En zo'n houding kenmerkt mijn inziens een goede garagist. Per saldo weet hij de problemen altijd vrij snel te vinden, ook zo'n kenmerk van een goede garagist. _/-\o_

Ofwel, aan TS als je het gevoel hebt niet goed ingelicht te zijn of het idee hebt dat het een lutser is, gewoon even naar een andere garage gaan. Als een garagist na drie reparaties van hetzelfde probleem nog steeds niet de oorzaak weet, zou mijn vertrouwen aardig gedaald zijn.. (tenzij ik van te voren was ingelicht dat het een zoektocht zou worden).

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Laten we beginnen met punt 1. Oude Renaults hebben gewoon vaak problemen.

Dan punt 2. Als je garage zegt dat het aan je display ligt. en dat die een update nodig had. Dan kan zelfs een leek bedenken dat dat complete onzin is. Zelfs als je boordcomputer/ecu daar in zit. Als je auto super rijd, en er ineens mee ophoud. dan ligt dat niet aan het management systeem. Zeker niet omdat het een update zou moeten hebben.
Ik zou mooi ff langs een renault dealer garage. Dan maar 1 keer de echte hoofdprijs betalen. Maar dan weet je wel dat het goed gedaan word. De Kwik-Fit of beun/turk om de hoek hoef je niet bij aan te kloppen als je het echt goed wilt.

goedkoop is duurkoop

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Is er nog nieuws ?
ik zie verder geen reactie meer na ts van gister deze tijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:07
-tom-562 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:17:
[...]

Natuurlijk moet er eerst een fatsoenlijke diagnose worden gesteld. Echter is het probleem vaak sporadisch aanwezig waardoor die fatsoenlijke diagnose van je al een stuk lastiger wordt. (Zoals het probleem van de TS wat na anderhalve week plots de kop weer opsteekt). Niet alles is zo zwartwit als een lampje wat kapot is en na vervanging weer werkt. Daarom wordt er vaak ook woonwerk verkeer gereden met klantauto's en de diagnose apparatuur mee erin. Ik keek puur even uit het financieel aspect, als het lastig te vinden is (door welke garage dan ook) blijf je gewoon betalen. Ben natuurlijk wel met iedereen eens dat heldere communicatie en een second opinion na de derde keer belangrijk is. Of de garage van de TS juist heeft gehandeld is niet te zeggen zo vind ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46
Zo van wat ik hoor kan het of een massa probleem zijn dat de ecu geen stroom meer krijgt en de boel ermee stopt. Een ander probleem kan zijn dat de BDP sensor ermee stopt en dan krijgt de ECU geen signaal meer wanneer hij moet ontsteken en stopt de boel gewoon ermee.

Hoe dan ook de eerste stap is domweg uitlezen van eventuele foutcodes en als daar niets uitkomt dan de massa's van de auto controleren.

Eigenlijk is het gewoon een stappenplan doorlopen zoals met elke auto, of er moet specifiek een bekend probleem zijn en dit is niet echt iets wat je vaak ziet met een 206. Beter gezegd, ik heb het nog nooit gezien.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 15:09
Als ik het goed herinner, is er wel eens een relais onder de motorkap die het *soms* niet goed doet, dat komt vaker voor bij een 206.

(Brandstofpomprelais, die zit dacht ik in een hoek van de motorruimte, aan de passagierskant meen ik, het past lig bij de klachten. bron: ik heb in een goede universele garage gewerkt)

Maar het kan heel veel oorzaken hebben, gewoon een goede garage zoeken of die heb je al maar helaas een beetje pech.

[ Voor 15% gewijzigd door Stef87 op 08-09-2017 14:06 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Pagina: 1