Vraag

• herwinkampjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste mede tweakers,

Mijn vraag
Ik heb mijn vorige set geheugen verkocht dit was de 2666 mhz variant.
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16

en heb vervolgens deze gekocht de 3000 mhz variant.
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR

Als ik mijn computer nu opstart begint alles gewoon te draaien fans en start alles gewoon op alleen zie ik op mijn beeldscherm No-Signal staan.
Ik verwacht dat het probleem zit tussen de verschillende mhz type geheugens en dat ik dat moet aanpassen in mijn bios maar ik kan niet in mijn bios komen omdat ik geen beeld heb. Wat kan dit zijn?
Met mijn vorige geheugen draaide alles gewoon netjes met beeld dus het kan niet aan andere componenten liggen denk ik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 313,95€ 313,95
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 180,95€ 180,95
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 171,78€ 171,78
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 164,-€ 164,-
1Samsung Series 6 UE40EH6030€ 0,-€ 0,-
1Corsair AX860i€ 206,99€ 206,99
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,17

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- CMos gereset
- Cmos batterij eruit gehaald en er naar 1 minuut weer terug in gezet.
Na deze reset start de computer even 1 seconde op waarna deze weer opnieuw opstart en dan gewoon zo blijft staan.

- Verschillend Ram slots geprobeerd met zowel 1 als 2 sticks geheugen
- HDMI aansluiting van de GPU en van het Mobo geprobeert

Alle reacties

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Normaal bevat snel geheugen ook een profiel dat werkt bij de standaard spanning. Desalniettemin komt het nog steeds voor dat bepaald geheugen niet goed werkt met een moederbord/processor.

Mijn advies zou zijn om je BIOS nog eens te resetten zonder stroom op je voeding. Laat de stroom ook voor lange tijd af de voeding om restladingen te laten weglopen. Je kan ook een paar keer op de powerknop duwen zonder dat de voeding in het stopcontact steekt om dit te versnellen.

• herwinkampjes
Bedankt voor je reactie,

Deze optie heb ik al geprobeerd eerst de stroomkabel eruit even de computer laten staan tot alle lampjes uit staan paar keer op de aan knop en toen de 2 pinnen doorgekoppeld met een paperclip.
Zal proberen vannacht de hele nacht de stekker eruit te laten en de batterij eruit te halen. kijken of dat werkt.

• herwinkampjes
Zojuist geheugen geleend van een vriend van mij en hij pakt hem dan gewoon weer op de bios gelijk ge-update in de hoop dat dat het moest zijn. Helaas nog steeds niet...Ik zie op YouTube wel een filmpje met daarin het zelfde geheugen en moederboard. In de ram configurator van g-skill staat het geheugen er gewoon tussen dus zou deze compatibel moeten zijn.zijn er nog dingen die ik moet aanpassen in de bios? Als ik hem opstart met het ene stickje gaat er eerst een oranje lampje branden deze wordt wit en vervolgens groen. Als deze groen is krijg ik beeld. Bij het g skill geheugen wordt deze oranje en gaat het lampje weer uit.

[ Voor 38% gewijzigd door herwinkampjes op 07-09-2017 20:40 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

herwinkampjes schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:14:
Zojuist geheugen geleend van een vriend van mij en hij pakt hem dan gewoon weer op de bios gelijk ge-update in de hoop dat dat het moest zijn. Helaas nog steeds niet...Ik zie op YouTube wel een filmpje met daarin het zelfde geheugen en moederboard. In de ram configurator van g-skill staat het geheugen er gewoon tussen dus zou deze compatibel moeten zijn.zijn er nog dingen die ik moet aanpassen in de bios? Als ik hem opstart met het ene stickje gaat er eerst een oranje lampje branden deze wordt wit en vervolgens groen. Als deze groen is krijg ik beeld. Bij het g skill geheugen wordt deze oranje en gaat het lampje weer uit.
Al eens overwogen dat het geheugen gewoon defect is?

Overigens heeft deze upgrade in enkel opzicht zin gehad, dus als we toch vragen aan het stellen zijn, waarom deze overstap als je er feitelijk zo goed als niets aan hebt? Die R9 280 was leuk in 2012, maar dat is nog maar krap midrange te noemen en of je CPU het trekt is altijd afwachten van wat je memory controller kan. Dus voor prestatiewinst hoefde je het niet te doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
Videokaart is inderdaad aan vervanging toe, maar heb weinig zin om mijn waterkoeling blokken aan te passen. Geheugen omgeruild vanwege de rgb functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:00
Ik heb bij het samenstellen van mijn eigen pc ook 3000mhz gekocht maar tijdens het onderzoek naar dit geheugen kwam ik er achter dat het kon gebeuren wat jij beschrijft als je deze standaard in de bios op 3000 laat staan en dat de ram timer interval daarna niet meer kan kloppen.

Ik heb uiteindelijk in plaats van de timer interval aan te passen het geheugen op 2800 gezet en verder nooit problemen gehad.

Hoop dat je daar wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
Als ik in de bios kom met het andere geheugen de dram van auto aanpassen op 2800? En dan restarten? Mijn moederboard draait normaal 2133 en de rest met oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:00
Het is wel vreemd dat je met dat geheugen niet in de bios komt, ook na een cmos reset.

Heb je per strookje ram al geprobeerd te testen, dus individueel verschillende ram slots proberen.

De mijne ging uiteraard aan de eerste keer en meteen daarna opties in de bios aangepast. Als de machine niet aangaat met nieuwe ram maar wel ander geleend ram dan kan je denk ik wel al de ram de schuld geven. Maar probeer het eens met 1 ram strook per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
Van alles geprobeerd met 1 of 2 stickjes met het geheugen wat wel werkt en met 1 nieuw stickje.
de Dram op 2133 gezet zodat hij deze niet automatisch daar op te zetten. werkt ook niet..
ik begin steeds harder te denken dat het geheugen niet compatible is maar op de site van g skill staat dat het gewoon moet kunnen...

Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
Mijn geheugen heb ik terug gestuurd naar 4launch deze bleek inderdaad defect. Als het goed is ontvang ik komende week nieuw geheugen.

Update:
Dit geheugen werkt ook niet met een andere processor geprobeerd en dit werkt wel.. processor is nu terug naar intel vanwege defect.

[ Voor 35% gewijzigd door herwinkampjes op 04-10-2017 10:55 ]

Pagina: 1