Server niet sterk genoeg plex Apple tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:24
Goedendag,

Ik heb al een paar jaren een leuk servertje met daarop plex en Mn films/series. Echter krijg ik steeds vaker de melden bij Apple tv "server is niet sterk genoeg". Als ik die zelfde film of serie via Mn Android tv Sony bravia bekijk is er helemaal geen enkel probleem zowel via dlna als via de app

Nu vraag ik mij af hoe dit kan. En of het een hardware veroudering probleem is of gewoon een software bug?

De hardware van Mn server is als volgt:
inventaris: evt-servertje

Alle reacties

Anoniem: 963989

Waarschijnlijk een formaat wat de tv wel ondersteund maar Apple tv niet? Dan probeert plex het on the fly over te zetten en dat is inderdaad zwaar.

Heb je ook media info van bestanden waarmee je die mwlding krijgt?

• Jboy1991
Anoniem: 963989 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:54:
Waarschijnlijk een formaat wat de tv wel ondersteund maar Apple tv niet? Dan probeert plex het on the fly over te zetten en dat is inderdaad zwaar.

Heb je ook media info van bestanden waarmee je die mwlding krijgt?
1080p hevc aac met 5.1 surround. En nl srt file.

Ik had verwacht dat Apple dit soort formaten wel gewoon ondersteund. Het is tenslotte een mediadevince. Maar wie weet support de nieuwe Apple tv (die hopelijk aangekondigd gaat worden) wel meerdere file formaten

Anoniem: 963989

Ah, de gevreesde h.265 codec, enkel de nieuwste videokaarten en kabylake cpus lusten dat op de pc.

Veel mediaspelers pakken het zelf al wel maar blijkbaar jouw appel niet.

• Jboy1991
Anoniem: 963989 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:44:
Ah, de gevreesde h.265 codec, enkel de nieuwste videokaarten en kabylake cpus lusten dat op de pc
Hoezo gevreesde? Is het zon moeilijke codex om te decoderen?

Nja Mn tv heeft er gelukkig geen moeite mee maar dit is ook een 4K tv (weet niet of dit ermee te maken kan hebben). Enige dat ik het via de Apple tv wil is dat de receiver geluid beter is dan als ik via tv arc hdmi doe

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
De huidige Apple TV kan sowieso geen 4k hevc decoden. Sterker nog, een Apple TV speelt volgens mij alleen h.264 mp4 native af met AAC-geluid of 5.1 Dolby Digital.

Ik denk dat je meer succes hebt met een Nvidia Shield, al speelt Plex op de Shield niet alles af zonder transcoding. Kodi speelt alles probleemloos af.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 14:50

WCA

HEVC doet mijn bak met een Pentium 3258 prima transcoden volgens mij, pin me er niet op vast, maar ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Share and Enjoy!

• Jboy1991
GreNade schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:59:
HEVC doet mijn bak met een Pentium 3258 prima transcoden volgens mij, pin me er niet op vast, maar ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
En dan ook streamen naar Apple tv?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 14:50

WCA

Jboy1991 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:50:
[...]

En dan ook streamen naar Apple tv?
Niet specifiek, maar wel naar apparaten die het niet native kunnen afspelen en er dus getranscodeerd moet worden

Share and Enjoy!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Welke AppleTV heb je? Zo'n oude (2/3) of de nieuwe met app store (4).

• Jboy1991
FreakNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:53:
Welke AppleTV heb je? Zo'n oude (2/3) of de nieuwe met app store (4).
De laatste generatie

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Sinds de nieuwe update van de Plex app op TVos zijn er meerdere problemen met mensen die aangeven dat directplay niet meer werkt.

Sowieso ben ik geen fan van de officiële app, ik gebruik sinds dat ik de nieuwe ATV heb de app MrMC, deze heeft gewoon een plex login..

Zoek die ff op in de appstore op je ATV. Ik verwacht dat dit je problemen oplost.

/edit,
Mmm, zeker weten doe ik het eigenlijk niet. Want hij gaat natuurlijk alsnog transcoden als de ATV het niet native ondersteunt. Maar sowieso is MrMC een aanrader...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2017 14:13 ]

• Jboy1991
FreakNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:09:
Sinds de nieuwe update van de Plex app op TVos zijn er meerdere problemen met mensen die aangeven dat directplay niet meer werkt.

Sowieso ben ik geen fan van de officiële app, ik gebruik sinds dat ik de nieuwe ATV heb de app MrMC, deze heeft gewoon een plex login..

Zoek die ff op in de appstore op je ATV. Ik verwacht dat dit je problemen oplost.

/edit,
Mmm, zeker weten doe ik het eigenlijk niet. Want hij gaat natuurlijk alsnog transcoden als de ATV het niet native ondersteunt. Maar sowieso is MrMC een aanrader...
Bedankt voor de tip. Ga het vanavond eens proberen.

Het klopt wel dat bij bijna elke update ik wel problemen ervaar net alsof ze niet eerst goed testen en dan duurt het herstelupdate ook nog eens lang
Pagina: 1