Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat heb ik gekocht? QDR, SPF+, err.

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik dacht ik bied weinig geld voor 2 stuks, maar hij was wel enorm bereid te zakken.

eBay-advertentie is offline. De titel was "Dell Mellanox ConnectX-3 Dual Port InfiniBand 40Gb/s QDR Mezzanine J05YT CX380A", lijkt wel op:
http://www.fujitsu.com/ft...ection/cb-pmod-81157.html

Mijn hoop wat dat ik hem in enkele servers kon installeren als netwerkkaart. Ik gebruik nu een Mellanox ConnectX-2, die heeft een enkele SFP+ poort en ik haal netjes stabiel 9,3Gbyte/sec tussen servers.
Ik dacht dat 40gbps ook QSFP hetete.

Ik heb thuis een Supermicro-server (niet ingericht of gekabeld), Dell T330, en een Synology met 10gbit DAS.

Ik wilde trouwens de volgende switch aanpassen.

- pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 XG
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 16 XG
- https://www.senetic.nl/product/CRS317-1G-16S+RM

Welke onderdelen dien ik nog te kopen?
Kan ik mijn DAS-kabel blijven gebruiken voor het testen van de 2x Mellanox?

Ook al zag ik nergens poorten in veel plaatjes.
Ik ga sowieso wel betalen 40 euro per stuk voor beide betalen als het netjes in de advertentie stond.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
chronoz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:08:
Welke onderdelen dien ik nog te kopen?
Even Googlen leert dat die mezzaninekaarten in Dell blades thuishoren. Ik hoop dat je al een Dell blade chassis met wat blades in de meterkast hebt staan :+

Als je dit soort kaarten koopt heel goed op de form factor (en interface) letten. Hier heb je niet zo heel veel aan vrees ik..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Alleen nuttig in server met deze mezzanine form factor. Als je een reguliere PCIe kaart verwachtte, ga jehier weinig aan hebben.

Verder:
Mijn hoop wat dat ik hem in enkele servers kon installeren als netwerkkaart. Ik gebruik nu een Mellanox ConnectX-2, die heeft een enkele SFP+ poort en ik haal netjes stabiel 9,3Gbyte/sec tussen servers.
Ik dacht dat 40gbps ook QSFP hetete.
1) no way dat je bij 10Gbps apparatuur 9.3GBps throughput gaat hebben. Je haalt hier bits en Bytes door elkaar.
2) los daarvan en van form factor is dit sowieso verkeerde kaart voor je, het is namelijk geen Ethernet-adapter maar een Infiniband. Twee Infiniband-adapters kun je prima point-to-point inzetten, maar als je er een Ethernetswitch tussen wilt hangen gaat het niet werken. Dan moet je ofwel zorgen voor Ethernet-adapters, danwel voor een (minimaal 40Gbps) Infiniband switch. Daar moet je dus ook op letten bij aankoop van dit soort adapters. Nog een valkuil: FibreChannel. Prima voor SAN, maar ook geen Ethernet.

Je vindt Mellanox ConnectX-kaarten voor al deze zaken. Jij wilt zo te horen dus PCIe Ethernet (10 danwel 40GbE). Zorg dat je dat ook koopt :z

Oh, en "QSFP" is niets meer of minder dan een form factor van vier SFP-modules naast elkaar (Quad SFP). Zegt niets over a) snelheid of b) netwerkprotocol dat ondersteund wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 07-09-2017 10:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:46:
Oh, en "QSFP" is niets meer of minder dan een form factor van vier SFP-modules naast elkaar (Quad SFP). Zegt niets over a) snelheid of b) netwerkprotocol dat ondersteund wordt.
Bijna. QSFP is één module met vier SFP's danwel SFP+'en aan kanalen er in; die kunnen ofwel gecombineerd worden tot 4, 40 of 100Gbps, ofwel met een breakout cable voor 4x 1, 4x 10 of 4x 25Gbps.

In any case is dat er inderdaad voor meerdere protocollen te gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• chronoz
De bestelling is inmiddels geannuleerd.

Ik heb inderdaad een Dell blade chassis met 16 4x Xeon Platinum blades hier in de kelder staan toevallig.
Niet waar, ik heb die niet.

Ik wilde eigenlijk twee 2e hands netwerkkaarten kopen. Ik las op www.servethehome.com dat de jongen van deze aanbieding ook boden van $60 accepteerde, dus ik ging even op eBay in de EU op zoek.

QDR en InfiniBand zijn dus storage technologien en SFP+ kan zowel TCP/IP networking als storage?
root@unifi:~# for i in $(seq 0 10); do iperf -c 192.168.87.200 | grep Gbit; done;
[ 3] 0.0-10.0 sec 10.8 GBytes 9.30 Gbits/sec
[ 3] 0.0-10.0 sec 10.8 GBytes 9.29 Gbits/sec
[ 3] 0.0-10.0 sec 10.8 GBytes 9.29 Gbits/sec
[ 3] 0.0-10.0 sec 10.8 GBytes 9.31 Gbits/sec
root@unifi:~#
En ja, ik bedoelde inderdaad dat ik 9.30 Gigabit per seconde haal ergens anders in een 10Gbit netwerkkaart.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

QDR = Quad Data Rate.

IP over Infiniband bestaat, maar je wilt er een switch tussen hebben en dan zit je toch vast aan ethernet. (Infiniband switches bestaan overigens ook wel maar dan ben je wel een paar euro verder.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• chronoz
Ik zoek het liefste iets dat ik in de toekomst ook op een SFP+ switch als de EdgeSwitch XG zou kunnen aansluiten.

http://www.ebay.com/itm/M...-BCBT-TQ1304/112540435168

Deze had dan mooi allebei gekund. 40Gbit, 2 SFP+ poorten, eventueel 1 op een SFP+ 10Gbe switch, 1 DAS.

Ik heb er geen haast mee gelukkig, ik zal de volgende keer wat beter opletten.
Pagina: 1