Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een NAS die mijn Plex server van mijn PC moet vervangen. De NAS moet een aantal eisen voldoen;
-minimaal 2 HDD slots (deze zijn al reeds in bezit en verhuizen van PC naar NAS)
-zonder problemen 1080p (met vrij hoge bitrates) .mkv files kunnen transcoderen naar iOS, Chromecast en Smart TV
-Plex app
-VPN ondersteuning (NordVPN, hier ben ik al op geäbonneerd)
-compact, moet in de meterkast passen
-minimaal 6TB ondersteuning
Eventueel
-IP camera (2x) ondersteuning
-4k streamen naar Chromecast
-Hotswap HDD
Wat is je budget?
250-350, niet meer, minder mag
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology kom ik overal tegen, wellicht het beste merk?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal vooral worden gebruikt als Plex server door circa 8 personen, zowel binnen als buiten het eigen netwerk. Naast het streamen van films en series dient hij ook als backup voor foto's en documenten en wil ik er eventueel in de toekomst 1 of 2 bewakingscamera mee verbinden. De totale opslagruimte bedraagt nu 4TB, maar wil dat kunnen uitbreiden naar 6TB. De huidige server gebruikt nu 600GB, echter is dit zonder backups, die staan nu op een externe schijf.
De volgende NAS systemen zijn mij opgevallen. De info over de Synology DS216j is wat tegenstrijdig als het gaat om Plex ondersteuning, wellicht geen aanrader?
Ik ben op zoek naar een NAS die mijn Plex server van mijn PC moet vervangen. De NAS moet een aantal eisen voldoen;
-minimaal 2 HDD slots (deze zijn al reeds in bezit en verhuizen van PC naar NAS)
-zonder problemen 1080p (met vrij hoge bitrates) .mkv files kunnen transcoderen naar iOS, Chromecast en Smart TV
-Plex app
-VPN ondersteuning (NordVPN, hier ben ik al op geäbonneerd)
-compact, moet in de meterkast passen
-minimaal 6TB ondersteuning
Eventueel
-IP camera (2x) ondersteuning
-4k streamen naar Chromecast
-Hotswap HDD
Wat is je budget?
250-350, niet meer, minder mag
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology kom ik overal tegen, wellicht het beste merk?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal vooral worden gebruikt als Plex server door circa 8 personen, zowel binnen als buiten het eigen netwerk. Naast het streamen van films en series dient hij ook als backup voor foto's en documenten en wil ik er eventueel in de toekomst 1 of 2 bewakingscamera mee verbinden. De totale opslagruimte bedraagt nu 4TB, maar wil dat kunnen uitbreiden naar 6TB. De huidige server gebruikt nu 600GB, echter is dit zonder backups, die staan nu op een externe schijf.
De volgende NAS systemen zijn mij opgevallen. De info over de Synology DS216j is wat tegenstrijdig als het gaat om Plex ondersteuning, wellicht geen aanrader?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Netgear ReadyNAS 212 | € 312,10 | € 312,10 |
| 1 | QNAP Turbo NAS TS-251+ (2GB ram) | € 259,29 | € 259,29 |
| 1 | Synology DiskStation DS216+II | € 312,65 | € 312,65 |
| 1 | Synology DiskStation DS216j | € 168,95 | € 168,95 |
| 1 | Synology DiskStation DS216play | € 243,60 | € 243,60 |
| 1 | Thecus N2810PRO | € 329,57 | € 329,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.626,16 | |