Ik ben me al langere tijd aan het oriënteren op een nieuwe build omdat m'n huidige pc (Intel e4500/radeon hd 6950 1gb) steeds meer huidige games niet meer trekt. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gta5, straks Red Dead 2, Space Engineers, Star Citizen en een beetje aanklooien met Windows Mixed Reality/VR misschien in de toekomst?
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Gaming op 1080p 60fps. Bij hele zware games (zoals Star Citizen) is 30fps ook prima, zolang het hier maar niet onder komt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal incl GPU rond de €500/600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis en monitor heb ik al. Ook heb ik nog een 2.5" 1tb sshd liggen welke ik wil gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het systeem moet in de toekomst wel makkelijk upgradebaar zijn.
Ik zat zelf te denken aan de volgende basis:
Verder qua GPU zat ik te denken aan een GTX1060 of iets vergelijkbaars. Echter door de Crypto hype rijzen de prijzen de pan uit en ik ben bereid om tot de kerst ofzo nog m'n oude GPU te gebruiken.
Zouden dan de 1060's en 570's weer een beetje beschikbaar en betaalbaarder zijn? Of wat raden jullie aan?
En wat is dan een goede videokaart voor het geld? Zat ook al naar 1060's 3gb te kijken voor rond de €210, zou dit voldoende zijn voor mijn eisen?
Dank allen!
dit wordt mijn eerste zelfbouw PC dus ik hoop dat ik wel compatible onderdelen en niet te erge bottlenecks heb gekozen in het bovenstaande lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gta5, straks Red Dead 2, Space Engineers, Star Citizen en een beetje aanklooien met Windows Mixed Reality/VR misschien in de toekomst?
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Gaming op 1080p 60fps. Bij hele zware games (zoals Star Citizen) is 30fps ook prima, zolang het hier maar niet onder komt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal incl GPU rond de €500/600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis en monitor heb ik al. Ook heb ik nog een 2.5" 1tb sshd liggen welke ik wil gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het systeem moet in de toekomst wel makkelijk upgradebaar zijn.
Ik zat zelf te denken aan de volgende basis:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Asus Prime A320M-K | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Corsair VS450 | € 36,91 | € 36,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 291,71 | |
Verder qua GPU zat ik te denken aan een GTX1060 of iets vergelijkbaars. Echter door de Crypto hype rijzen de prijzen de pan uit en ik ben bereid om tot de kerst ofzo nog m'n oude GPU te gebruiken.
En wat is dan een goede videokaart voor het geld? Zat ook al naar 1060's 3gb te kijken voor rond de €210, zou dit voldoende zijn voor mijn eisen?
Dank allen!