Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Anoniempje859
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Microsoft Office zal het meest gebruikt worden (zoals Word, Excel, Acces,...), paint.net en scratch

Wat is je budget?
Niet meer dan 650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nog niet zeker. Momenteel zit ik in het vierde middelbaar en volgend jaar zal ik een studiekeuze moeten maken tussen IT en Netwerken, Accountancy en IT of Ondernemen en Marketing. Als ik een studierichting met IT kies, zal ik bijna elke dag mijn laptop moeten meenemen. Dus ik wil er liefst op voorbereid zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen specifiek merkvoorkeur, maar zou graag een kwaliteitsvol toestel van een A-merk willen kopen die minstens 3 jaar meegaat.

Er zijn ook namelijk eisen aan de laptop waarmee ik rekening moet houden als ik een IT richting kies, die zijn:

128GB SSD
8 GB RAM
Intel HD 620, dus processor van Intel Kaby Lake, Moet wel minstens een i3 zijn.

Dit is de laptop die ik heb gekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad 320-15IKBN (80XL02NVMB)€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,-

Verwijderd

Lastig om binnen dat budget alternatieven te vinden. Ik kom nog op deze: pricewatch: HP 15-bw072nd of pricewatch: HP 15-bs063nd Maar die lenovo is duidelijk ook een degelijke keus.
Verder zijn er nog wat ASUS modellen maar die hebben vaak een glanzend beeldscherm en sommigen kunnen max 16GB geheugen aan. Als je richting ICT systeembeheer gaat heb je _zeker_ ruim geheugen nodig omdat je veel met virtualisatie zal gaan werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 23:06 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:03
Ik denk dat je beter een laptop kan kiezen als je zeker weet welke richting je uit wil, bij IT opleidingen zul je hoogstwaarschijnlijk virtuele machines en dergelijke moeten draaien, en dan is een i5 en veel geheugen wel aan te raden.

Verwijderd

Alternatief kan je nog naar China laptops kijken.
Bijvoorbeeld https://www.geekbuying.co...-128GB-Silver-383016.html of https://www.geekbuying.co...oard---Silver-370494.html
De eerste heeft een ultra low energy processor (7W TDP) en je mag verwachten dat die met 2 vingers in de neus een hele dag zonder opladen kan.
Reken bij importeren uit China wel op 21% BTW toeslag en +/- EUR15,- afhandelings-/inklaringskosten door de vervoerder. En je moet afwachten wat voor garantie je krijgt als er iets mis is met je laptop.