OP verwijderd. Voldoende geholpen.
Thanks allen.
Thanks allen.
[ Voor 96% gewijzigd door seadogg op 12-01-2018 14:42 ]
[ Voor 96% gewijzigd door seadogg op 12-01-2018 14:42 ]
The devil is in the details.
Speel ook Balls Connect en Repeat
[ Voor 60% gewijzigd door Gumball op 06-09-2017 22:56 ]
[ Voor 37% gewijzigd door wm1234 op 06-09-2017 23:03 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Wellicht gaan sporten? Squash / hardlopen / klimmen (boulderen) / dansen om maar een paar opties te noemen.seadogg schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:38:
Ik heb weinig hobby's naast muziek en gamen waar ik voldoening uit haal en zou graag iets willen ondernemen...
Als je iets nooit gedaan hebt lijkt de drempel wellicht hoog in het begin maar op dat punt heeft iedereen gestaan. Talent bestaat niet en passie moet je vaak ontdekken door dingen te doen.Maar hoe kan ik ondernemen als ik geen talent / hobby's / passie heb voor iets?
Dit ligt erg aan het bedrijf, maar ik heb een tijd geleden bij HR / mijn manager aangegeven dat ik mijn functie level te gaan vond t.o.v. het werk dat ik deed. Ik praat hierbij bewust over functieniveau en niet over 'geld'. Na 6 maanden praten het ik uiteindelijk gekregen Dit terwijl het relatief slecht gaat en 'niemand' een verhoging krijgt. Nu moet ik wel zeggen dat we een hele goede HR afdeling hebben en een manager die ook wel door had dat er een kern van waarheid in zat.We hebben 2 nieuwe collega's aangenomen en zijn volledig aan het verbouwen waardoor de vraag naar salaris verhoging niet echt mee zal werken. Zijn er tips hiervoor? Heeft iemand een idee hoe ik dit op een nette en goede manier kan aankaarten?
[ Voor 16% gewijzigd door marshallq op 07-09-2017 08:35 ]
Dat maakt het ongeveer 2 tot 3 maanden beter, maar aan je leven veranderd niks. Alleen geld maakt het probleem van TS niet goed.HansvDr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:01:
Heb je al om salarisverhoging gevraagd?
[ Voor 0% gewijzigd door Bernard0343 op 07-09-2017 09:26 . Reden: interpunctie ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Doe 't niet!! Ga een vak leren!MicGlou schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:45:
-terug naar school; ik ga binnenkort starten met mijzelf om te scholen, na 10 jaar in de verhuiswereld werkzaam te zijn geweest en daarna 10 jaar in de facilitaire dienstverlening, start ik binnenkort met een MBO4 ICT beheerdersopleiding voor een nieuwe uitdaging.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Het gaat niet alleen om het geld, ook dat jezelf gevraagd hebt om een verhoging, de feedback die daar bij hoort e.d.ybos schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:33:
[...]
Dat maakt het ongeveer 2 tot 3 maanden beter, maar aan je leven veranderd niks. Alleen geld maakt het probleem van TS niet goed.
Baan heb ik al en ook het salaris...
Have no fear, the engineer is here
I have stability. The ability to stab.
je eigen ondernemingslust/passie en zelfs talent is geen vaststaande absoluutheid...seadogg schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:38:
Maar hoe kan ik ondernemen als ik geen talent / hobby's / passie heb voor iets?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Harm_H op 07-09-2017 18:03 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Djampire op 07-09-2017 19:12 . Reden: typos ]
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Kijk qua baan ook naar vastigheid. Als je €100 meer verdiend maar na een jaar weer op straat staat en de volgende baan is oproepkracht met minimumloon dan ga je nog vaak denken aan die oude baan die toch zo slecht niet was.seadogg schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:49:
Zo, wat een reacties!
Ik zal proberen het een en ander terug te koppelen.
Ik ben 28 jaar, samenwonend met mijn vriendin, heb een hond en ik ben gezond.
Ik heb een mbo niv 4 diploma, eventmanagment maar verder weinig tot geen ervaring in dat vak.
Het is lastig voor mij om voldoening te halen uit enkel werken / thuis zitten / werken / thuis zitten / etc.
ik begrijp dat veel van jullie zeggen dat ik uit mijn comfort zone moet stappen en bijvoorbeeld moet gaan sporten, maar dit ligt niet helemaal lekker in mijn straatje.
Het is ook erg lastig om iets te ondernemen als je verder weinig hobby's hebt. Misschien moet ik alles op een rijtje zetten en kijken wat ik kan en wat ik juist niet kan.
Zodoende kan ik dan misschien wat dingen afstrepen.
Wat betreft mijn werk, ik heb het erg naar mijn zin. Ik heb leuke collega's en prima rand-voorwaarde, echter is salaris inderdaad een probleem in mijn ogen.
Ik weet dat 1650 niet veel is maar voor een mbo'er misschien ook wel genoeg..
Geld kan je nooit genoeg hebben denk ik altijd, ik wil altijd meer verdienen.
Ik ben bang dat ik niet zomaar een nieuwe, leuke baan ga vinden die mij meer salaris kan bieden.
Ik zit, zoals jullie wel kunnen lezen aardig in dubio betreft werk / vrije tijd etc.
Ik zal straks nog even alles goed doorlezen en indien mogelijk wat qouten als ik nog wat dieper op iemand zijn vraag wil ingaan! Super tof dat er zo word gereageerd!
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Solliciteer bij de bekendere drankmerken, zeker de merken gericht op de wat jeugdigeren staan vaak op festivals. Komt je achtergrond en je kennis in je huidige baan goed van pas, kun je combineren. Denk aan Aperol / Jack Daniels of Bacardi / Martini. Of een wodkamerk, weet ik veel wat ze allemaal hebben. Desnoods bij een bierbrouwer.seadogg schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:49:
Zo, wat een reacties!
Ik heb een mbo niv 4 diploma, eventmanagment maar verder weinig tot geen ervaring in dat vak.
Het is lastig voor mij om voldoening te halen uit enkel werken / thuis zitten / werken / thuis zitten / etc.
ik begrijp dat veel van jullie zeggen dat ik uit mijn comfort zone moet stappen en bijvoorbeeld moet gaan sporten, maar dit ligt niet helemaal lekker in mijn straatje.
Het is ook erg lastig om iets te ondernemen als je verder weinig hobby's hebt. Misschien moet ik alles op een rijtje zetten en kijken wat ik kan en wat ik juist niet kan.
Wat betreft mijn werk, ik heb het erg naar mijn zin. Ik heb leuke collega's en prima rand-voorwaarde, echter is salaris inderdaad een probleem in mijn ogen.
Ik weet dat 1650 niet veel is maar voor een mbo'er misschien ook wel genoeg..
Ik ben bang dat ik niet zomaar een nieuwe, leuke baan ga vinden die mij meer salaris kan bieden.
Ik zit, zoals jullie wel kunnen lezen aardig in dubio betreft werk / vrije tijd etc.
Ik zal straks nog even alles goed doorlezen en indien mogelijk wat qouten als ik nog wat dieper op iemand zijn vraag wil ingaan! Super tof dat er zo word gereageerd!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Edho
Uiteraard heb ik dit vaker dan 1 keer besproken met haar / vrienden / ouders. Echter krijg ik vaak hetzelfde antwoord.XFlame schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:47:
Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe staat jouw vriendin hierin? Heb je dit gevoel reeds met haar besproken? Deelt zij dit gevoel? Wat is volgens haar de beste manier om uit deze sleur te komen?
[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 09-09-2017 08:51 ]
Nee, als je weinig hobby's hebt, heb je juist een voordeel. Je kan zoveel dingen 'n keertje gaan uitproberen. Ga 'n half jaar paard rijden. Ga een half jaar op piano-les. Ga een half jaar vissen, maak een lijst van films die je misschien nog wil kijken. Ga boogschieten, ga alle Center-Parcs af en kijk welke de leukste is.seadogg schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:49:
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik had nog niet op het loon gereageerd, maar je triggert me wel. 1600 euro voor een fulltime baan op kantoor met enkele jaren werkervaring vind ik toch echt wel slechtbetaald. Iemand achter in de 20 heeft een minimumloon van 1650 euro bruto, zo'n 1200 netto.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:41:
Is het dan zo erg om nutteloos te zijn? Je hebt al twee hobby's, muziek en gamen. Waarom besteed je je overtollige tijd niet wat meer daaraan? Ik geloof er niet in dat je lukraak activiteiten moet gaan proberen om te ontdekken wat je aanspreekt. Dat weet je al. En over je loon hoef je m.i. niet ontevreden te zijn. Als het niet genoeg is hoef je niet per se ander werk te gaan doen. Tenzij je al goed kunt budgetteren.
28 jaar en dan al niet meer weten wat je met je vrije tijd moet doen, terwijl je een vriendin hebt... Ik zou het wel weten wat ik met al die tijd zou doenseadogg schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:49:
Zo, wat een reacties!
Hoe komt dat je niks met je opleiding hebt gedaan? Kon je niks vinden toen je begon met werken of was het een "verkeerde studiekeuze"? Waarom ga je alsnog niet solliciteren in die richting?Ik heb een mbo niv 4 diploma, eventmanagment maar verder weinig tot geen ervaring in dat vak.
Schets is hoe jij je dag zou willen indelen? Het "standaard" vind je kennelijk niet goed genoeg, maar hoe zou je dan je dag willen indelen?Het is lastig voor mij om voldoening te halen uit enkel werken / thuis zitten / werken / thuis zitten / etc.
Excuses, excuses en excuses. Dat is het enige wat ik lees.Het is ook erg lastig om iets te ondernemen als je verder weinig hobby's hebt. Misschien moet ik alles op een rijtje zetten en kijken wat ik kan en wat ik juist niet kan.
Leuke collega's heb je op meerdere plekken. Alleen ken je die (nu) nog niet... Blijf je werken voor je collega's of wil jij jezelf ontwikkelen?Wat betreft mijn werk, ik heb het erg naar mijn zin. Ik heb leuke collega's en prima rand-voorwaarde, echter is salaris inderdaad een probleem in mijn ogen.
Je kan inderdaad nooit geld hebben, je wilt altijd meer... Maar wat kan je nu niet doen wat je wel graag zou willen?Ik weet dat 1650 niet veel is maar voor een mbo'er misschien ook wel genoeg..
een hele bijdehand vraag: hoelang ben je al samen met je vriendin?Ik zit, zoals jullie wel kunnen lezen aardig in dubio betreft werk / vrije tijd etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-09-2017 13:13 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dit idd. Wandelen is laagdrempelig en Iedereen heeft wel een stuk natuur op een paar km afstand.Edho schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:47:
Als sporten niet jouw ding is, dan is er een alternatief. Ga een paar keer per week na het eten een wandeling maken van ongeveer 5 km. Dat kost je een uurtje en je hebt dan lekker de tijd om na te denken over volgende stappen in je leven. Als je vriendin mee gaat wandelen kun je geweldige gesprekken voeren zonder de afleiding van een schermpje. Ik heb veel baat bij wandelen, het geeft rust en overzicht en je kunt nieuwe dingen uitdenken.
Succes!
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Verwijderd
Dat is best ruim, maar ik heb kinderen en dat is een andere situatie. Ik heb 2 uur per dag vrije tijd (nu met een goed biertje achter de pc).seadogg schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:41:
Dit betekend ongeveer 4u vrije tijd per dag > 20uur per week.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2017 22:54 ]
Allereerst: Probeer iets "nuttigs" te doen in die vier vrije uurtjes per avond.seadogg schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:41:
Dank weer voor de vele reacties lads!
Ik heb ondertussen het een en ander op papier gezet waarmee ik aan de slag ga.
Dit varieerd van werk tot vrije tijd.
Om mijn dag schema even helder te maken:
06:30 wekker
07:00 klaar met douche / aankleden etc.
07:00 tot 07:30/45: hond uitlaten
07:45/08:00 ontbijtje
08:00 > richting werk tot 18:00
18:15 thuis eten (hond is dan uitgelaten door vrouwlief)
18:45 klaar, vrijetijd.
23:00u: half uurtje wandelen met hond.
23:30 slapen.
Wat betreft muziek: ik vind gitaar spelen "leuk", maar puur als hobby ding. Ik kan niet zingen en niet schrijven (denk ik) maar misschien is het leuk om toch eens wat te gaan proberen.
Het lieft zou ik uiteraard iets met mijn tijd doen, waarmee ik a) wat bij kan verdienen of b) iets toekomst gerelateerd kan opbouwen.
Ik vind beide keuzes alleen lastig omdat ik dan weer op het punt van de OP uitkomt; "maar wat moet ik dan doen?"
Als er tips of suggesties zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.
De vraag waarom ik extra geld wil verdienen komt ook vaak voorbij, dit is heel simpel. Naast potten wil ik een huis kopen ipv appartementje, een auto, rand apparatuur in huis etc.
Dank voor het lezen en de eventueel volgende reacties.
wijze woorden
Dat is veel vrije tijd. Verveel je je echt in die uren?seadogg schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:41:
[...]
06:30 wekker
23:00u: half uurtje wandelen met hond.
23:30 slapen.
[...]
Het lieft zou ik uiteraard iets met mijn tijd doen, waarmee ik a) wat bij kan verdienen of b) iets toekomst gerelateerd kan opbouwen.
Ik vind beide keuzes alleen lastig omdat ik dan weer op het punt van de OP uitkomt; "maar wat moet ik dan doen?"
De vraag waarom ik extra geld wil verdienen komt ook vaak voorbij, dit is heel simpel. Naast potten wil ik een huis kopen ipv appartementje, een auto, rand apparatuur in huis etc.
Dank voor het lezen en de eventueel volgende reacties.
Probeer eens op te houden met denken aan/focussen op dingen die je niet kan en/of weg wil strepen (eerdere post).seadogg schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:41:
<knip>
Wat betreft muziek: ik vind gitaar spelen "leuk", maar puur als hobby ding. Ik kan niet zingen en niet schrijven (denk ik) maar misschien is het leuk om toch eens wat te gaan proberen.
Het een sluit het ander niet uit: geld verdienen EN toekomstgericht betekent feitelijk maar 1 ding: studeren! Voor de simpelste vaantjes worden tegenwoordig papieren gevraagd.Het lieft zou ik uiteraard iets met mijn tijd doen, waarmee ik a) wat bij kan verdienen of b) iets toekomst gerelateerd kan opbouwen.
<knipje>
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 13-09-2017 15:29 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als eerste, volgens mij heb je best een leuk leven. Ik hoor je namelijk maar weinig over de weekenden zeggen, en die dagen zijn toch echt het langst. Dat betekend dat je in het weekend al dan niet verplicht, best wat (sociale) ondernemingen hebt (aanname).06:30 wekker
Quarter life crisis dus eerder.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 02:02:
...Verder, dat je het patroon werken, huishouden, bankhangen saai vind is normaal op jouw leeftijd. Het is de typische leeftijd waar je sinds een aantal jaren de boel redelijk voor elkaar hebt, en dan lijkt er niets meer om voor te strijden. Een soort vroege midlife crisis...
is dat zo?Ero-Sensei schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:04:
[...]
Het grappige is dat jij je door je vaste patroon verveeld. Iets wat vooral veroorzaakt wordt door vaste patronen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Beetje offtopic maar dit ligt er puur aan met welke periode je het vergelijkt. Zie bijvoorbeeld http://groups.csail.mit.e...ktime/hours_workweek.htmlRM-rf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:17:
[...]
Hierbij is het goed te realiseren dat mensen in de moderne tijd juist een 'record' aan vrije tijd hebben
Verveling en stress kan, maar hoeft zeker niet met elkaar te maken te hebben. Stress van verveling kan natuurlijk wel, maar pas als je je druk gaat maken om het feit dat je je verveeldRM-rf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:17:
[...]
is dat zo?
Eigenlijk zie ik daarvoor juist eerder weinig aanleiding.
De persoon geeft aan zelf voldoening uit zn werk te halen, wat een groot deel van het vaste patroon is, maar vooral problemen te hebben zn vrije tijd in te delen en die is juist in dat tijdspatroon geheel leeg; Alles vanaf 18:45 klaar, vrijetijd en daarna, wat dus geen duidelijke invulling heeft.
Imho is het niet het gebrek aan vrije tijd dat de verveling schept, maar eerder een groot deel vrij invulbare tijd waarvoor de betreffende persoon ennelijk moeite heeft een goede invulling te vinden en geen goede planning heeft.
Dat komt bv ook overeen wat bv vaak uit onderzoek naar stress blijkt... vaste tijds-indelingen en -schema's blijken veelal stess-minderend te zijn, maar het is 'vrij' invulbare tijden die schijnbaar veel meer stress opwekken omdat de 'vastigheid' mist en juiste en grotere belasting legt op mensen hun eigen tijd in te vullen.
Hierbij is het goed te realiseren dat mensen in de moderne tijd juist een 'record' aan vrije tijd hebben, maar het blijkt juist dat in veel gevallen korter werken of een grotere planningsvrijheid (bv ook bedrijven die veel vrijheid geven aan thuiswerken of vrije begin- en eindtijden aanhouden) vaak eerder ook veel problemen hebben met werkgevers met stressproblemen en burnouts.
Overgens betwijfel ik of de 'tevredenheid/vervelings-problemen van de Topicstarter hier veel te maken hebben met eventuele werkstress, zoals hij aangeeft geeft zn werk an sich voldoening, maar hooguit niet de door hem gewensde betaling en is het misschien ook eerder een vraag rondom toekomstplanning en 'zingeving'
Dan kan het goed zijn een definitie van stress te vinden:Ero-Sensei schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:29:
[...]
Verveling en stress kan, maar hoeft zeker niet met elkaar te maken te hebben. Stress van verveling kan natuurlijk wel, maar pas als je je druk gaat maken om het feit dat je je verveeld.
In dat opzicht praten we een beetje langs elkaar heen.
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Vorig jaar ook gedaan. Verveelde me op mijn werk, vrienden van me kregen een voor een kinderen en hadden dus minder tijd, plus mijn relatie ging uit na 6 jaar.SmurfLink schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:06:
Heb je er wel eens aan gedacht om met een professional te gaan praten? Het is nog een redelijk nieuw concept, maar je klinkt wel een beetje als iemand met een Bore out. Je haalt weinig voldoening aan je leven, hebt op zich niks te klagen maar je verveelt je. Dit kan net zo gevaarlijk zijn voor je gezondheid als een burn out. Dus wellicht kan een Psycholoog je helpen om erachter te komen waar jij voldoening uit haalt, wat je wel wil doen met je leven, etc.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik zeg altijd "Ik heb een passie voor m'n werk, anders kom ik niet naar binnen."Olero schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:15:
- Probeer dingen uit! Passie is een heel erg stom woord naar mijn mening. Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat ik m'n passie moet volgen, en ben vervolgens lang gaan denken wat m'n passie nou in vredesnaam zou zijn. Dat is niet echt een bevorderlijk proces haha. Stoppen met zoeken naar m'n passie en simpelweg dingen gaan doen die me "wel leuk leken" werkte stukken beter! Ik heb er een paar leuke hobbies aan overgehouden (fotograferen, schrijven, tekenen/schilderen, bordspellen spelen, (hard)lopen, zelf computers in elkaar zetten, klussen in huis) en ben er ook achter dat sommige dingen me minder liggen of dat ik die beter niet kan doen (yoga, fitness, computerspellen spelen, loodgieterswerk).
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
.
"all GoT is an experiment, the more threads you necro the worse" - Daan!Lulukai schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:03:
“All life is an experiment. The more experiments you make, the better.”
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
ICE ICE Baby
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq