Printer(merken) zonder vendor lock-in

Pagina: 1
Acties:

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-02 13:42
Ik zoek een andere printer omdat mijn HP PSC1315 kapot is en het elke keer een gedoe was om de refillcartridges (huismerk) werkend te krijgen. Het afdrukken van een A4'tje kostte al snel 30 minuten of langer en ik heb veel testpagina's moeten afdrukken. Vele ergernissen dus, maar gelukkig nu is de printer nu echt stuk.

Vraag:
Welke printermerken zijn gebruiksvriendelijk en kennen geen vendor lock-in en/of accepteren zonder ingewikkelde procedures huismerkcartridges of toners.

Ik dacht dat Brother er hier een van was. HP en Samsung i.i.g. niet.

Ik meen hier (maar waarschijnlijk elders) een overzichtje gezien te hebben maar nu ik het nodig heb kan ik het niet terugvinden.

Het antwoord op deze vraag zou mijn zoektocht naar een nieuwe printer sterk vereenvoudigen.

Hoewel mijn vraag geen aankoopadvies is geef ik voor de volledigheid een korte schets van de gebruikssituatie:
  • ik ben een sporadische printer (zwart-wit en kleur)
  • ik wil de printkosten laag houden dus de vervangingskosten van de cartridges/toner zijn doorslaggevend en niet de aanschafprijs van de printer
  • ik heb nog geen voorkeur voor een inktjet- of laserprinter
  • ik heb het liefst gescheiden cartrigdes/toners per kleur
  • het hoeft niet per se een all-in-one printer te zijn. Ik heb nog een flatbedscanner (HPSanjet 8250)

[ Voor 1% gewijzigd door ariekanari op 06-09-2017 20:37 . Reden: typo ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Canon accepteert huismerkcartridges. Heb zelf een Pixma 925 en die bevalt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ariekanari schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:35:
• ik ben een sporadische printer (zwart-wit en kleur)
In dat geval wil ik je met klem adviseren een laserprinter te kopen, dan heb je ten minste geen gedoe met inkt die opdroogt in je cartridges of koppen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Koop een laser of led printer, beide werken met toners en drogen dus niet uit en de printer moet ook niet telkens de koppen reinigen :F ow ens als je toners leeg zijn is het soms goedkoper om een andere modernere printer te kopen :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 06-09-2017 20:46 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TommyboyNL
  • Niet online
Damic schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:45:
ow ens als je toners leeg zijn is het soms goedkoper om een andere modernere printer te kopen :Y
Dit roept iedereen altijd heel graag, maar vergeet voor het gemak even dat de toners waarmee printers geleverd worden nog niet eens halfvol zijn. Als je dat in acht neemt, zijn je printjes plotseling érg duur.
Mijn tip: Koop een printer die nog niet zo lang op de markt is (<2 jaar), dan ben je er vrij zeker van dat de toners nog lang beschikbaar blijven.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TommyboyNL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:59:
[...]

Dit roept iedereen altijd heel graag, maar vergeet voor het gemak even dat de toners waarmee printers geleverd worden nog niet eens halfvol zijn. Als je dat in acht neemt, zijn je printjes plotseling érg duur.
Mijn tip: Koop een printer die nog niet zo lang op de markt is (<2 jaar), dan ben je er vrij zeker van dat de toners nog lang beschikbaar blijven.
Tja als je veel print is dat niets maar als je af en toe wat print is het goedkoper om een printer te kopen dan een nieuwe toner :+ geld vooral voor injets :F

Ik heb een aantal jaar geleden een OKI led printer gekocht nieuw, zat een toner bij en is nu bijna leeg.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TommyboyNL
  • Niet online
Damic schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:03:
Tja als je veel print is dat niets maar als je af en toe wat print is het goedkoper om een printer te kopen dan een nieuwe toner :+
Daar ga je dus de fout in. Jij kijkt alleen naar de aanschafprijs, maar je moet naar de prijs per pagina kijken. Ja, een nieuwe printer is ongeveer half zo duur als een set toners. Een set toners print je echter 3 keer zo veel mee als de nieuwe printer met meegeleverde toners.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 19:00
Overgestapt van inktjet naar simpele laser printer. Had ik dat maar eerder gedaan zeg! Van de hele tijd kloten, naar simpel control + p. Heerlijk!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:43
ariekanari schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:35:
Ik dacht dat Brother er hier een van was.
De redelijk oude Brother die wij hebben heeft hier inderdaad geen problemen mee. Of dat anno 2017 nog steeds zo is, durf ik je echt niet te zeggen :P

Wellicht eens informeren bij bedrijven als 123inkt?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-02 13:42
Bedankt voor alle reacties en suggesties. Het is uiteindelijk een Brother DCP-9015CDW geworden omdat ik deze tegen een geringe meerprijs kon krijgen (€182) t.o.v. de Brother HL-3150CDW (£138.17/€156,65 (Amazon UK; Prime aanbieding, inclusief verzending.)
Op maandagavond besteld en afgelopen woensdag geleverd. Het betrof ook een Engels model. Verloopstekker/opzetstuk is keurig de volgende dag nagezonden.

In eerste instantie had ik overigens een Xerox Phaser 6620 gekocht (via Amazon FR; €133,34, incl. verzending; veel goedkoper dan Amazon DE).
Besteld in het weekeinde dus was de uitlevering vertraagd tot maandag. Tijdens het weekeinde kwam ik er achter dat de Xerox voor het maken van zwart-witafdrukken ook de kleurentoners aanspreekt i.p.v. alleen de zwarte toner. Bron: Laser­drucker: Tonerver­schwendung als „Designfeature (ja, je leest dat goed).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Komt vaker voor.. .helaas, je moet het echt goed uitzoeken van te voren al die mooie "features"... :(
Pagina: 1