Ik zoek een andere printer omdat mijn HP PSC1315 kapot is en het elke keer een gedoe was om de refillcartridges (huismerk) werkend te krijgen. Het afdrukken van een A4'tje kostte al snel 30 minuten of langer en ik heb veel testpagina's moeten afdrukken. Vele ergernissen dus, maar gelukkig nu is de printer nu echt stuk.
Vraag:
Welke printermerken zijn gebruiksvriendelijk en kennen geen vendor lock-in en/of accepteren zonder ingewikkelde procedures huismerkcartridges of toners.
Ik dacht dat Brother er hier een van was. HP en Samsung i.i.g. niet.
Ik meen hier (maar waarschijnlijk elders) een overzichtje gezien te hebben maar nu ik het nodig heb kan ik het niet terugvinden.
Het antwoord op deze vraag zou mijn zoektocht naar een nieuwe printer sterk vereenvoudigen.
Hoewel mijn vraag geen aankoopadvies is geef ik voor de volledigheid een korte schets van de gebruikssituatie:
Vraag:
Welke printermerken zijn gebruiksvriendelijk en kennen geen vendor lock-in en/of accepteren zonder ingewikkelde procedures huismerkcartridges of toners.
Ik dacht dat Brother er hier een van was. HP en Samsung i.i.g. niet.
Ik meen hier (maar waarschijnlijk elders) een overzichtje gezien te hebben maar nu ik het nodig heb kan ik het niet terugvinden.
Het antwoord op deze vraag zou mijn zoektocht naar een nieuwe printer sterk vereenvoudigen.
Hoewel mijn vraag geen aankoopadvies is geef ik voor de volledigheid een korte schets van de gebruikssituatie:
- ik ben een sporadische printer (zwart-wit en kleur)
- ik wil de printkosten laag houden dus de vervangingskosten van de cartridges/toner zijn doorslaggevend en niet de aanschafprijs van de printer
- ik heb nog geen voorkeur voor een inktjet- of laserprinter
- ik heb het liefst gescheiden cartrigdes/toners per kleur
- het hoeft niet per se een all-in-one printer te zijn. Ik heb nog een flatbedscanner (HPSanjet 8250)
[ Voor 1% gewijzigd door ariekanari op 06-09-2017 20:37 . Reden: typo ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements