Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoek fps voet controller voor mijn zoontje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Burnie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06-2022
Mijn vraag
Mijn zoontje van 6 wil heel graag gamen maar heeft sterk verminderd gebruik van zijn linker arm/hand door Cerebrale
Parese. Rechts is alles goed. Hij wil heel graag fps of andere games spelen waat QWES knoppen nodig zijn voor.

Ik zoek een voetcontroller zoals de "stinkyboard" zodat hij mee kan doen met zijn vriendjes op niveau.

Dat bord is niet te koop, alleen via vage shop op ebay. Kent iemand een alternatief, stevige vier-richting voetcontroller?

Een europees alternatief wellicht?

Groet

Bernard

[ Voor 79% gewijzigd door Burnie op 06-09-2017 20:03 . Reden: Eerste post onvolledig verstuurd, ben nog omhandig ]

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misschien kijken naar van die dansborden voor van die dance games?
Wikipedia: Dance pad

Je kan een aardige zelfbouw doen, er zijn genoeg simpele setjes te vinden (veelal voor pinball/mame kasten systemen) waar je een controller emuleert en waar je simpele release-switches op kan zetten die je elk kan instellen op diverse knoppen. Desnoods zou je via een joystick emulator de joystick inputs om kunnen zetten naar keyboard inputs.

Zeker zo'n stickyboard is met zo'n controllerboard vrij makkelijk na te maken.
https://nl.aliexpress.com...SB-controls-to-JAMMA-MAME
Zoiets bijvoorbeeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen die maar 1 hand konden gebruiken een muis kochten met veel knoppen en daar een paar directionele functie aan bonden

Er is een hele Reddit voor zelfs! https://reddit.com/r/disabledgamers

Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 06-09-2017 20:55 ]

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi,

Ik heb zelf ook Cerebrale Parese (aangeboren) Rechter been en hand. Ik heb de afgelopen vijf jaar fanatiek op de PC gespeeld meeste games met PS4 controller. Maar bij FPS games zoals CS:GO speel ik altijd met muis (Logitech G502) en toetsenbord (Logitech G510s). Deze muis is zeker een aanrader voor iemand met CP omdat de muis zoveel inputs (10) heeft, ik bestuur de muis dan ook met links. Ik heb naar voren bewegen ook altijd op mijn muis gedefinieerd, hierdoor hoef ik alleen te naar links & rechts te lopen met mijn toetsenbord (rechterhand) dit is minder zwaar voor mijn hand. Ben ook nog steeds opzoek naar een betere oplossing. Welke games wilt uw zoon graag spelen? Als u nog andere vragen hebt kunt u mij altijd een PM sturen. (heb het al 16 jaar)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zelf een keyboardje maken en dan MakeyMakey gebruiken? Kost je geen extra software, geen drivers nodig, herprogrammeerbaar, klein en met een USB aansluiting.

• Burnie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06-2022
Alvast bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar eens ga leren zo'n ding zelf te maken. Zo'n dansbord is te groot, multiknop muizen ook.
Moet dan ook nog eens stevig genoeg zijn om flink wat spanning en sensatie te doorstaan.
Zal navraag doen bij stichting bosk (patiëntenvereniging CP) die moeten deze vraag toch ook wel eens gehad hebben.
Thx!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 09:13

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16
Burnie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:16:
Alvast bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar eens ga leren zo'n ding zelf te maken. Zo'n dansbord is te groot, multiknop muizen ook.
Moet dan ook nog eens stevig genoeg zijn om flink wat spanning en sensatie te doorstaan.
Zal navraag doen bij stichting bosk (patiëntenvereniging CP) die moeten deze vraag toch ook wel eens gehad hebben.
Thx!
Je zou ook kunnen denken aan een 360 controller en die neerleggen, zo gebruiken veel speedrunners zo'n ding ook.

Of gewoon wachten tot hij op een leeftijd is dat hij zo'n muis of een 'grote controller' ook vast kan houden? Past ook meteen bij de leeftijdsgrens van het spel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blijkbaar ben je niet de enige die om vergelijkbare reden op zoek is naar een Stinkyboard of - bij onvindbaarheid daarvan - naar een goed alternatief.

Als ik deze Reddit thread lees zijn er goede opties:
https://www.reddit.com/r/..._can_i_buy_a_stinkyboard/
Have you considered a 3DRudder?
You would get analog input with that...
If all you want is digital, I have some devices like this that work fine
Je zou naar die twee kunnen kijken :)

Oslik blyat! Oslik!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
SinergyX schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:40:
Misschien kijken naar van die dansborden voor van die dance games?
Wikipedia: Dance pad

Je kan een aardige zelfbouw doen, er zijn genoeg simpele setjes te vinden (veelal voor pinball/mame kasten systemen) waar je een controller emuleert en waar je simpele release-switches op kan zetten die je elk kan instellen op diverse knoppen. Desnoods zou je via een joystick emulator de joystick inputs om kunnen zetten naar keyboard inputs.

Zeker zo'n stickyboard is met zo'n controllerboard vrij makkelijk na te maken.
https://nl.aliexpress.com...SB-controls-to-JAMMA-MAME
Zoiets bijvoorbeeld.
Hey!

Had jij niet een tijdje geleden voor iemand het advies om een 1 handed ps4 controller te kopen? Daar was een vrijwel 100% hetzelfde topic, die gene kon maar 1 hand gebruiken en wilde graag shooters doen.

Toen kwam als tip om een 1 handed controller te kopen (ik dacht.... van jou?).

Nu ging dat volgens mij over de ps4 of de xbox one, maar ik neem aan dat je ook zoiets hebt voor de PC?

• SinergyX
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LopendeVogel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:33:
[...]

Hey!

Had jij niet een tijdje geleden voor iemand het advies om een 1 handed ps4 controller te kopen? Daar was een vrijwel 100% hetzelfde topic, die gene kon maar 1 hand gebruiken en wilde graag shooters doen.

Toen kwam als tip om een 1 handed controller te kopen (ik dacht.... van jou?).

Nu ging dat volgens mij over de ps4 of de xbox one, maar ik neem aan dat je ook zoiets hebt voor de PC?
Dat zal best goed kunnen, geen idee :P

Maar in de basis kan je XBO in ieder geval op de PC gewoon aansluiten, er zijn zelfs gewoon PS3/X360 converters om deze via USB aan te sluiten, op de PC draaien zal nooit een probleem zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
SinergyX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:47:
[...]

Dat zal best goed kunnen, geen idee :P

Maar in de basis kan je XBO in ieder geval op de PC gewoon aansluiten, er zijn zelfs gewoon PS3/X360 converters om deze via USB aan te sluiten, op de PC draaien zal nooit een probleem zijn.
Om deze ging het toen volgens mij:
http://www.oneswitch.org....d/one-hand-controller.htm

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Bestaat er eigenlijk geen muis met een thumb stick aan de zijkant voor de WASD toetsen? Dat zou ideaal zijn icm wat extra knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://solidsmack.com/wp-content/uploads/2012/02/lexip-3d-mouse-01.jpg

Zou zoiets niet makkelijker zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Hendro op 07-09-2017 16:29 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1