2 schermen , 2 verschillende bureaublad achtergronden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastw00d
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12-2017
Op mijn computer heb ik 2 schermen aangesloten. Aangezien het 2 verschillende schermen zijn ( een oude en een redelijke nieuwe) zit er behoorlijk kleurverschil in. Daarom had ik op mn oude scherm een ander bureaublad achtergrond ingesteld dan op mijn hoofdscherm.
Afgelopen week heb ik W10 bijgewerkt en sindsdien heb ik op 2 schermen dezelfde achtergrond. En dat wil ik niet. Maar nu kan ik dat niet meer aanpassen.....
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
Tot voor kort kon je met windowstoets+r en dan "control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper" in de oude instellingen terecht komen en daar kon je dan per scherm aangeven welke bureaublad achtergrond je wilde instellen. Dit is er uitgehaald. :( :( :( :(
Suggesties zijn welkom

Beste antwoord (via eastw00d op 06-09-2017 19:37)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

Rechtermuis op de gewenste afbeelding(en), dan kan je kiezen voor welk scherm of schermen je de wallpaper wilt zetten.

Hier een screenshot uit mijn Nederlandse Windows 10-versie voor een beeld van hoe het zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZvpjGN7WIJqcYzS2J8mIGGB/full.png

Overigens gewoon in hetzelfde menu als waar TS naar wijst.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 06-09-2017 18:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Beste @eastw00d ,

Heb je zelf al op Google gezocht?

Als ik zoek naar "windows 10 different background on each monitor" kom ik aardig wat websites tegen die het uitleggen.

Bijvoorbeeld deze, deze, of deze.

[ Voor 22% gewijzigd door 0stone0 op 06-09-2017 18:33 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien in een foto programma beide achtergronden aan elkaar plakken, dusdanig dat je 1 afbeelding als achtergrond hebt, maar het lijkt als 2 verschillende wallpapers?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

Rechtermuis op de gewenste afbeelding(en), dan kan je kiezen voor welk scherm of schermen je de wallpaper wilt zetten.

Hier een screenshot uit mijn Nederlandse Windows 10-versie voor een beeld van hoe het zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZvpjGN7WIJqcYzS2J8mIGGB/full.png

Overigens gewoon in hetzelfde menu als waar TS naar wijst.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 06-09-2017 18:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastw00d
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12-2017
Beste Fear,
Bedankt, dit is de oplossing. Ik had niet gezien/geprobeerd om hier boven de afbeelding rechtermuisknop te gebruiken.

Beste Kawaii,
Ja, dat had ook nog een oplossing geweest.

Beste 0stone0,
Heb je het wel begrepen? je komt met drie resultaten aanzetten waar alledrie de oplossing via "control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper" word aangegeven, en dat werkt nu juist niet meer.....misschien volgende keer ff beter lezen en je resultaten ook ff doorlezen. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matra_038
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9E8LYfbEfYLf8kUwce3DAZglrFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wP0BKg2m2WWgS5aOepMHE37d.png?f=fotoalbum_large

hoi kan iemand mij helpen?
ik kan namelijk niet kiezen welk beeldscherm ik selecteer.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:15
Kun je aangeven of windows de voorkeur voor de verschillende achtergronden ook over een langere periode onthoudt? Als ik in mijn geval het 2e scherm een week later weer aansloot resulteerde dat weer in 2 dezelfde achtergronden.
Pagina: 1