Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Beste mensen,

Tijdens het gamen heb ik zo nu en dan last van screen freeze. ( 2 x per minuut +-).
Nu heb ik via taakbeheer eens in de gaten gehouden wat mijn HDD doet, en telkens als ik zo een freeze krijg zie ik dat de HDD een flinke piek maakt. Waarschijnlijk om gegevens op te slaan.

Hoe kan ik dit verhelpen, ik heb dit met de SSD nooit gehad, en toen ik de laptop alleen met de HDD gebruikte ook niet.

Ik heb al een ram geheugen check gedaan, en de drivers van de videokaart geupdated.

Gr Stan

Alle reacties

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11
Heb je de SMART info van je HDD al eens nagekeken? Bijvoorbeeld met het programma HDTune.

Het hoeft niet per se aan de harde schijf te liggen, maar als je HDD al aan het overlijden is zou ik hem vervangen om te kijken of dat het probleem was.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan het niet zijn dat je geheugen volloopt en dus geheugen naar de HD wegschrijft ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Klinkt inderdaad als een schijf met (veel) bad sectors. Maak voor de zekerheid vast back-ups van belangrijke bestanden en haal er een diagnostische tool overheen.

• Stanmy
Zal ik HD tune dan maar eens proberen? Er staan niet veel gegevens op. de SSD heeft 70 GB vrij en de HDD 450. Ik zie tijdens het gamen dat deze steeds een piek krijgt en dan krijg ik screen freeze :(

Of is er een andere programma die jullie aanbevelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Stanmy op 06-09-2017 18:37 ]

• Stanmy
https://gyazo.com/a09058a5450ae2b9ae94b3dfabb39302

Niet veel geks te beleven tot nu toe. Ik kan de game natuurlijk op de SSD installeren. Maar ik doe dit liever niet omdat de 60/70 GB SSD al snel vol is met zware programma's voor komend schooljaar.
Wel ik wel steeds hoor is de HDD die aangaat. Ook zodra ik mijn documenten open, dan duurt dit eventjes, dan hoor je de HDD aangaan en dan opent hij de map pas.

Dus iemand nog een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Stanmy op 06-09-2017 18:56 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

Powersaving van de HDD uitzetten (Windows energiebeheer). Dan hoeft de schijf ook niet telkens uit en weer in te schakelen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Sector scan is leuk, maar de SMART waarden zijn sneller en vollediger voor een diagnose. Maar als je HDD inderdaad secundair is zou het me niet verbazen dat de harde schijf regelmatig in slaap sukkelt en steeds opnieuw moet worden ingeschakeld.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Stanmy
Die is inderdaad secundair, kan ik hier iets aan veranderen?

Daarnaast ondervind ik net ook dat programma's die ik op de HDD schijf zet niet in de programmalijst staan voor verwijderen/repareren. Ik kan ze dus alleen verwijderen door naar de HDD zelf te gaan, en de map daar te verwijderen en niet meer via programma's en onderdelen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar is dat de normale gang van zaken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

heuveltje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:33:
Kan het niet zijn dat je geheugen volloopt en dus geheugen naar de HD wegschrijft ?
Deze nog even onder de aandacht brengen. Dit klinkt als thrashing - wegschrijven van data dat in RAM had gemoeten op HDD omdat RAM vol zit.

Hoeveel RAM heb je? En hoeveel daarvan wordt gebruikt onder het spelen, specifieker op momenten dat de vertraging optreedt? Ik zou me niet verbazen als dat 100% is.

Ook handig om te melden welke games je speelt, op welke settings, en wat de relevante requirements van die games zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Stanmy
Ik heb 16 GB ram geheugen :p.. Speel Warrock op medium settings, niet een héél zwaar spel. Ze raden een intel pentium 2. ghz aan, 2 gb ram en een nvideo fx 500.

Mijn processor: i7 3630QM 3.1GHz
Nvideo geforce gt750m 2 GB.
16 Gb ram

Ik gebruik tijdens de game 4 tot 4.5 GB. Nu het spel op de SSD staat is het weg, je ziet wel nog steeds die piek van de HDD.

• Stanmy
Ben er achter gekomen dat hij dit met meerdere programma's doet, wanneer ik deze installeer op de HDD. Zo ook met teamspeak 3...
Pagina: 1