Geluid via versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Mijn vraag
Wat is de beste manier van door laten voeren van het geluid? Alle apparaten aansluiten op de tv en de tv het geluid door laten sturen of alles op de receiver aansluiten. Op dit moment heb ik alles aangesloten op tv en die geeft het geluid door. Echter geeft deze geen audioformaten door zoals dts-hd. En heeft mijn tv (Samsung KS7000) een issue dat deze niet automatisch switcht tussen dolby en dts. Het liefst sluit ik alles aan direct op mijn receiver en dat deze het geluid en beeld doorgeeft. Maar dan verloopt alles op 1 aansluiting (HDMI). Ik heb voor elk apparaat andere beeld instellingen. Mediacenter heeft instellingen voor film kijken en de PS4 Pro gebruikt weer andere kleuren en game mode.

Ik ben benieuwd hoe iemand dit eventueel opgelost heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV (Samsung KS7000), receiver (Onkyo nr tx 545), mediacenter (Himedia Q5 Pro) en PS4 Pro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:11

FeaR

In GoT we trust

Dat de TV überhaupt DTS doorzet is al een uitzondering op de regel. Althans, veel TV's houden het bij DD 5.1 toch wel voor gezien met het doorsturen van geluid. S/PDIF Out en HDMI ARC zijn op dit moment gelijk. Als je eARC zou hebben op de TV én de receiver kan je ook hogere geluidsformaten doorsturen. Eigenlijk heb je voor jezelf al duidelijk en inzichtelijk waar je tegenaan loopt en wat de nadelen zijn.

Ikzelf heb ook alles via de receiver lopen en switch op de TV gewoon per bron naar een andere beeld modus (dan al niet met custom instellingen). Ja, het is een extra stap als je van de Playstation 4 naar de Mediaspeler wisselt om van "GAME" naar "THX" te gaan qua beeldinstellingen, maar je hebt dan wel HD Audio. Dat is de enige oplossing die ik zo zou weten zonder gekke dingen te gaan doen met HDMI Switches om meerdere HDMI Out te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 15:51
Alles via de receiver, Logitech Harmony afstandsbediening.
Activiteiten programmeren zodat je met 1 druk op de knop alle instellingen op alle apparaten goed kunt zetten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• yordy1985
Ora et Labora schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:23:
Alles via de receiver, Logitech Harmony afstandsbediening.
Activiteiten programmeren zodat je met 1 druk op de knop alle instellingen op alle apparaten goed kunt zetten.
Maar met een Logitech Harmony kun je nog geen verschillende beeldscherminstellingen kiezen op de tv?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 15:51
yordy1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:08:
[...]

Maar met een Logitech Harmony kun je nog geen verschillende beeldscherminstellingen kiezen op de tv?
Ik heb nog een oude Harmony 600, daar kan het niet mee. Ik weet niet hoe het bij nieuwere zit. Wat ik wel kan instellen, als ik bijvoorbeeld de activiteit "Gamen: start, komen er snelkoppelingen op de afstandsbediening om de beeldinstellingen van de TV te wijzigen. Deze snelkoppelingen kan ik wel aanpassen.
Of als ik "muziek" start, komen er snelkoppelingen om te schakelen tussen stereo, surround, 4 kanaals stereo, net waar ik zin in heb.
Deze snelkoppelingen zijn wel programmeerbaar. Dan zul je dus 2 knoppen moeten indrukken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 11:25
Ora et Labora schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:23:
Alles via de receiver, Logitech Harmony afstandsbediening. CEC voor bediening
Waarom zou je een harmony nemen als CEC bestaat? Voornaamste voordeel is dat je dan maar 1 IR receiver gebruikt, en de rest mag allemaal weggewerkt worden in kastjes e.d. De meeste moderne hardware kan prima ermee overweg, dus als er geen noodzaak is voor een harmony, dan zou ik het bij CEC houden.

iRacing Profiel

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
CEC werkt vaker niet dan wel naar behoren. Alles aansluiten via de receiver is gewoon de makkelijkste optie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
yordy1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:08:
Waarom kan dat niet? Je kunt toch desnoods een eigen sequence opslaan en gebruiken?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Gonadan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:18:
[...]

Waarom kan dat niet? Je kunt toch desnoods een eigen sequence opslaan en gebruiken?
Ik heb een Logitech Harmony gehad maar dat is me nooit gelukt :) MAar goed zou goed kunnen dat het wel kan. Je wilt dus zeggen dan ik een activiteit aan kan maken, bv gamen, die dan Game Mode aanzet op de tv en ook verschillende waardes aanpast qua beeldinstellingen dus bv backlight enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
yordy1985 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:18:
Ik heb een Logitech Harmony gehad maar dat is me nooit gelukt :) MAar goed zou goed kunnen dat het wel kan. Je wilt dus zeggen dan ik een activiteit aan kan maken, bv gamen, die dan Game Mode aanzet op de tv en ook verschillende waardes aanpast qua beeldinstellingen dus bv backlight enz?
Dat eerste lukt sowieso, dat tweede is wellicht lastiger. In principe kan je gewoon bij een activiteit starten extra commando's laten uitvoeren, ook reeksen. Dus op die manier zou je heel veel moeten kunnen automatiseren.

Het is niet ideaal maar scheelt je zelf wel klikken. Het mooist is als je voorinstellingen kunt opslaan en simpel kiezen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 17:21
Je receiver heeft 2 HDMI uitgangen, ik heb mijn Horizonbox en NUC voor films op movie mode staan op de TV, die gaat via HDMI uit 1 naar HDMI in 1 van de TV.

Mijn PS4 en XBone, gaan via HDMI uit 2 naar HDMI in 2 van de TV, en dit kanaal staat standaard op Spelmodus ingesteld met een ander kleureprofiel.

Als je 3 verschillende instellingen op de tv wil gebruiken dan gaat dit helaas niet lukken.

EDIT: oh laat maar, ik keek naar de verkeerde receiver, ik zie dat je maar 1 HDMI uitgang hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Equazor_ op 16-09-2017 09:24 ]

Pagina: 1