Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-02 09:44

Ibanezsz

Ik weet het eigenlijk ook niet

Topicstarter
Mijn vraag
Wij hebben thuis een Samsung NC210 liggen. Aangezien ik voor mijn studie een nieuwe licht gewicht laptop nodig hebt vroeg ik mij af of het het waard is om dit netbookje te updragen naar 2GB RAM en eventueel er een SSD in te zetten. Zou windows 10 er op installeren ook een optie kunnen zijn?
Er staat nu Windows 7 starter op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat RAM upgraden dood simpel is dus dat zie ik wel als een optie. De processor is een Intel Atom N550. Ik vroeg me af of een snelle SSD niet ''te'' snel is voor deze processor.

Alvast bedankt voor het mee denken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ibanezsz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:08:
Mijn vraag
Wij hebben thuis een Samsung NC210 liggen. Aangezien ik voor mijn studie een nieuwe licht gewicht laptop nodig hebt vroeg ik mij af of het het waard is om dit netbookje te updragen naar 2GB RAM en eventueel er een SSD in te zetten. Zou windows 10 er op installeren ook een optie kunnen zijn?
Er staat nu Windows 7 starter op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat RAM upgraden dood simpel is dus dat zie ik wel als een optie. De processor is een Intel Atom N550. Ik vroeg me af of een snelle SSD niet ''te'' snel is voor deze processor.

Alvast bedankt voor het mee denken!
Upgraden naar 2gb ram? Wat zit er momenteel qua geheugen in dat beestje?

Maar nee.. Als 2gb ram al een upgrade is, is het kostentechnisch niet interessant om te investeren in deze laptop.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz

Ibanezsz

Topicstarter
Er zit nu 1 GB in hah
2GB ram module zou een 20 euro upgrade zijn. Als ik er daarvoor weer een powerpointje en tekst bestanden mee kan bewerken dan vind ik dat het zeker waard. Ook als het een nieuwe SSD kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:03

Bob

https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

Als dat je slechts 20 euro kost + een SSD die je nadien nog ergens anders in kan gebruiken - moest het uiteindelijk toch niet zo super blijken - zou ik dat zeker doen.

Dubbel check wel of het geheugen compatibel is. Laptops kunnen daar nog al eens lastig over doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bob op 06-09-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bob schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:17:

Als dat je slechts 20 euro kost + een SSD die je nadien nog ergens anders in kan gebruiken - moest het uiteindelijk toch niet zo super blijken - zou ik dat zeker doen.

Dubbel check wel of het geheugen compatibel is. Laptops kunnen daar nog al eens lastig over doen.
20 euro + ssd + win 10 licentie om alsnog te eindigen met een zeer matige cpu en een 1024*600 (wist niet eens dat het bestond) scherm?

Dan zou ik mijzelf de moeite besparen en gewoon voor zoiets gaan:
pricewatch: Medion Akoya S4219 (30023146, Qwerty)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz

Ibanezsz

Topicstarter
Bob schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:17:

Hoi Bob, Ik heb gecheckt en er zou een DDR3 sodimm in moeten. Ik neem aan dat een snelheid van 1333mhz niet ''te snel'' is voor die laptop..

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:03

Bob

Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:21:
[...]

20 euro + ssd + win 10 licentie om alsnog te eindigen met een zeer matige cpu en een 1024*600 (wist niet eens dat het bestond) scherm?

Dan zou ik mijzelf de moeite besparen en gewoon voor zoiets gaan:
pricewatch: Medion Akoya S4219 (30023146, Qwerty)
Ik heb nog nooit moeten betalen voor een win10 upgrade, SSD is nooit verloren zoals ik zei, rest dus 20 euro, wat 280 euro goedkoper is dan die - toegeven - gloednieuwe laptop.

Ivm de 1333 Mhz, geen idee, echt zeker kan je enkel zijn als je ergens ziet staan dat exact dat latje compatibel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Bob op 07-09-2017 13:56 ]

Pagina: 1