Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC Build (600-800eur)

Pagina: 1
Acties:

• Grtishere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk gamen op medium/high/ultra settings 1080p 60fps. Games als PUBG / Heroes of the Storm / Rocket League maar ook af en toe een AAA als shadow of war oid (dit is ok als het niet op ultra gaat).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 800eur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee. Evt HDD

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Deze PC is voor een maat die ongeveer hetzelfde speelt als ik. Zelf heb ik i5-6400 met GTX1060 6GB. Ik heb soms het idee dat mijn processor de bottleneck vormt. Ook twijfel ik of ik voor deze pc dan beter voor een GTX1050 4GB kan gaan? Verder heb ik de goedkoopste onderdelen gekozen, vaak is de keus hier groot, dus als jullie bijvoorbeeld alternatieven hebben voor betere onderdelen voor ongeveer dezelfde prijs (of meer) dan hoor ik het graag!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 167,95€ 167,95
1MSI H110M ECO€ 48,50€ 48,50
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 318,-€ 318,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 44,50€ 44,50
1BitFenix Neos Zwart/Blauw€ 36,51€ 36,51
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,01€ 49,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,42

!
Thanks in advance!!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Houdt er rekening mee dat je mogelijk een bios update moet uitvoeren alvorens de CPU wordt herkend.

Qua ram zou ik liever kiezen voor 2*4gb reepjes ivm de meerwaarde van dual channel

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 13:35
Ik zou adviseren om voor een AMD Ryzen build te gaan. De Ryzen 5 1500 is qua prijs vergelijkbaar, maar presteert een stuk beter. Zelfs de Ryzen 5 1400 is sneller dan de door jou geselecteerde Intel.
Zo ook in deze benchmark te lezen: http://cpu.userbenchmark....D-Ryzen-5-1400/3886vs3922

Je zult dan uiteraard ook een ander moederbord moeten kiezen. Dit is een prima optie: pricewatch: ASRock AB350M-HDV

De geselecteerde voeding is niet top. Een goed alternatief is bijvoorbeeld: pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

Hierboven is al een opmerking gemaakt over dual channel. Je kunt inderdaad beter voor 2x4 of nog liever 2x8 GB RAM gaan indien dit binnen het budget past. Mocht je toch voor 8 GB RAM gaan vanwege het budget dan is dit een prima optie: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15

Welk type beeldscherm zal hij gebruiken?

[ Voor 75% gewijzigd door -En4Cer- op 06-09-2017 15:33 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-11 21:31
Kan je maat nog even wachten?
Er zijn geruchten dat de nieuwe generatie Intel processoren begin volgende maand er zijn.
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar het zit er dik in dat je voor hetzelfde geld dan een processor krijgt die echt een stuk sneller is.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Grtishere
Thanks voor de snelle reacties. De 1x 8 Ram lijkt me handig omdat moederbord maar 2 slots heeft, zo kun je er makkelijk een bij prikken? Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid een 24inch 1080p 60hz scherm gebruiken.
Zit er niet al een groot verschil in CPU i5-6400 vs i5-7400?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JohanNL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:23:
Kan je maat nog even wachten?
Er zijn geruchten dat de nieuwe generatie Intel processoren begin volgende maand er zijn.
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar het zit er dik in dat je voor hetzelfde geld dan een processor krijgt die echt een stuk sneller is.
Naar mijn weten begint Intel met de uitrol van u-cpu's.
Maar goed... Coffee lake gaat echt geen significant betere bang for buck brengen.
Grtishere schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:38:
Thanks voor de snelle reacties. De 1x 8 Ram lijkt me handig omdat moederbord maar 2 slots heeft, zo kun je er makkelijk een bij prikken? Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid een 24inch 1080p 60hz scherm gebruiken.
Zit er niet al een groot verschil in CPU i5-6400 vs i5-7400?
verschil tussen 6400 en 7400 is niet schokkend maar aangezien ze +/- gelijk geprijsd zijn lijkt me de keuze gemakkelijk :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

op welke momenten denk jij dat je CPU een bottleneck is? dat verwacht ik namelijk niet zo snel, zeker niet met een 1060

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NLBUURMAN schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:43:
op welke momenten denk jij dat je CPU een bottleneck is? dat verwacht ik namelijk niet zo snel, zeker niet met een 1060
CS:GO :P

• Grtishere
@NLBUURMAN Vind ik lastig te zeggen, ben eigenlijk te leek om die uitspraak te doen maar ik heb soms het idee dat ik mijn GPU tekort doe met de 6400. Ook heb ik dit wel eens op forums gelezen, baseer het dus niet op eigen ervaringen :P

@Switchie De 7400 is dan ook de keus, maar ik bedoel meer, is het het dan wel waard om maand(en) te wachten op de 8400?

@-En4Cer- Thanks voor de tips! Wat betreft het ram geheugen ga ik dit even overleggen, heb je verder een idee wat er mis is met die koeling? Ik zie hem steeds terugkomen bij best buy guides.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Grtishere schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:21:
@Switchie De 7400 is dan ook de keus, maar ik bedoel meer, is het het dan wel waard om maand(en) te wachten op de 8400?
Nope....

Heel zwart/wit geschetst:
Je hebt een bepaalde wens en je hebt voor jezelf een budget gesteld.
Als een 7400 a. voldoet aan de wensen en b. binnen het budget valt. dan moet je eigenlijk niet meer verder willen twijfelen.
Natuurlijk... Over 6 jaar koop je voor hetzelfde een cpu die 2 keer sneller is. So be it.... Gaat die cpu uit 2023 jouw huidige wens invullen? ;)

• Grtishere
@Switchie Makes sense, thanks! Ik heb verder inderdaad het succes van de Ryzen serie meegekregen, zelf ben ik wel aanhanger van intel omdat ze over het algemeen (gevaarlijke uitspraak voor het amd kamp :P) toch minder warm worden e.d. Voor diezelfde reden verkies ik ook nvidea boven amd gpu's.

Hoe kijken jullie overigens tegen de 1050 4GB aan? Ik weet dat 1060 een stuk beter presteert maar ik lees lovende woorden over de prijs kwaliteit van de 1050, zal die goed aansluiten op deze build? Er zit namelijk een aanzienlijk prijsverschil in deze kaarten (bedankt miners :().

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Grtishere schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:46:
@Switchie Makes sense, thanks! Ik heb verder inderdaad het succes van de Ryzen serie meegekregen, zelf ben ik wel aanhanger van intel omdat ze over het algemeen (gevaarlijke uitspraak voor het amd kamp :P) toch minder warm worden e.d. Voor diezelfde reden verkies ik ook nvidea boven amd gpu's.

Hoe kijken jullie overigens tegen de 1050 4GB aan? Ik weet dat 1060 een stuk beter presteert maar ik lees lovende woorden over de prijs kwaliteit van de 1050, zal die goed aansluiten op deze build? Er zit namelijk een aanzienlijk prijsverschil in deze kaarten (bedankt miners :().
Hoe kijk jij tegen de 1050 aan? ;)
Is de 1050 goedkoper dan een 1060? Jeps
Presteert een 1060 beter dan een 1050? Jeps

Meer kunnen wij er sec gezien ook niet van maken ;)

Met een 1050 kun je ook zeker een leuk potje gamen op 1080p. Met een 1060 kun je de graphics alleen net iets verder opschroeven en net wat meer fps bereiken.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 13:35
@Grtishere Voor mij zijn er 2 minpunten aan die voeding, namelijk het kabelmanagement want niet handig werkt (alle SATA over 1 kabel) en daarnaast is de voeding ook niet erg stil. Het is geen slechte voeding, maar er zijn betere in die prijsklasse.

[ Voor 6% gewijzigd door -En4Cer- op 06-09-2017 17:04 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de 1050 4GB is beter bekend als de 1050Ti, er is namelijk geen 'gewone' 1050 met 4GB Vram. En daar zit best een verschil tussen. Overigens valt het prestatieverschil tussen beide varianten wel weer wat mee; heb je al eens gekeken naar een RX560?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• JohanNL
Grtishere schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:46:
@Switchie Makes sense, thanks! Ik heb verder inderdaad het succes van de Ryzen serie meegekregen, zelf ben ik wel aanhanger van intel omdat ze over het algemeen (gevaarlijke uitspraak voor het amd kamp :P) toch minder warm worden e.d.
Dit is dus met Ryzen niet meer het geval en ik ben niet eens AMD fan ;)
Zie: http://www.tomshardware.c...-1700x-review,4987-8.html

@Switchie Zie deze website: https://videocardz.com/ne...-to-launch-on-5th-october
Uiteraard een gerucht, maar ze hebben het wel vaak goed of zitten er heel dicht in de buurt.

Ik denk zelf dat de processoren wel schappelijker geprijsd gaan worden in verhouding tot prestatie.
Intel weet zelf ook wel ( hoop ik voor ze ) dat als ze de nieuwe i7 6 core gaan aanbieden voor een hoog bedrag van bijvoorbeeld €500.- AMD nog meer marktaandeel gaat krijgen.
Daarom denk ik dat het heel realistisch is dat ze de nieuwe lineup gewoon voor dezelfde introductieprijs gaan aanbieden als de vorige.
Kijk ook naar de huidige lineup, de prijzen zijn, ook al gaat het maar om een paar tientjes bij de i7 7700K gedaald.
Intel kan en wil dus wel concurreren.

TS moet hier natuurlijk zelf een beslissing in maken maar het zal toch wel heel jammer zijn dat er over een maand al weer een nieuwe processor is die gewoon echt beter is voor hetzelfde.
Wat ook nog wel een punt is is dat de huidige moederborden niet meer gaan werken met nieuwe processoren terwijl de volgende moederbord serie vrijwel zeker zowel de 8000 als de toekomstige 9000 series gaat ondersteunen.

• Grtishere
@JohanNL Bedankt voor de info. Welk moederbord zou een goed alternatief zijn? Is dat dan niet de1151 socket?

• JohanNL
Grtishere schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:14:
@JohanNL Bedankt voor de info. Welk moederbord zou een goed alternatief zijn? Is dat dan niet de1151 socket?
Het gaat weer '' socket 1151 '' heten alleen heb je een moederbord nodig die een chipset heeft van de 300 reeks.
Die zijn nu nog niet tekoop.

nieuws: Uitgelekte Intel-roadmap toont Z390-chipset voor Coffee Lake-S

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 20:57
@Switchie @Grtishere

Ik heb me niet helemaal verdiept in de nieuwe Intel processoren ,
Maar is t niet dat de nieuwe i3 een 4/4 processor krijgen en i5 6/6 ?
Zodat je weer iets meer futute proof ben . Dan zit er toch wel degelijk verschil in

• Grtishere
Oke, we hebben de pc inmiddels gebouwd. Hij geeft echter geen teken van leven. Nou lees ik dat dit mobo (msi 110m eco) dus nog geen 7e generatie intel processoren ondersteund. Is dat de reden dat die helemaal niet opstart?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 21:20
Ik ben eigenlijk gewend dat wanneer de CPU niet ondersteund wordt, de pc wel aangaat maar dat ie niet post.

Als de pc helemaal niet aangaat lijkt me dat er iets anders aan de hand is. Heb je gechecked of je echt alle kabels en kabeltjes goed aangesloten hebt?

Voeding staat aan (ook zo'n klassiekertje :) )?

[ Voor 9% gewijzigd door Baloes op 27-09-2017 14:24 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Er is een knop op de voeding - deze moet je eerst aanzetten - dan pas de knopje op de case.
Verder is je mobo goed geisoleerd geweest? vergeet je niet de verhoging dingetjes - ivm kortsluiting mobo tegen case. Het moet wel eerst aangaan.

[ Voor 78% gewijzigd door SirLct op 27-09-2017 14:31 ]

Life is too short to drive boring cars

• Grtishere
Oke, thanks voor de reactie. We hebben alle kabels 10x gecheckt maar het werkt nog steeds niet. Enige wat het kan zijn is dat we de standoffs niet goed geplaatst hebben. Er zaten drie standoffs bij maar hebben de ''tepeltjes'' gebruikt in de kast (bitfenix neos). Deze ''tepeltjes'' verhogen de kast en werken als standoffs?

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:11
Ik heb even op de site gekeken van bitfenix en volgens mij moet je gewoon die stand-offs gebruiken.
Geef even een link van jou kast voor de duidelijkheid, Pw heeft geen duidelijke foto's.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Kabels gecheckt, maar dat knopje op voeding?
Je moet echt de juiste standoffs gebruiken! Als je kan even foto maken van de standoffs en de tepeltjes.
Het hoort eigenlijk op elke gat (afhankelijk van type mobo, atx matx, itx) een standoff te zitten.
Soms pre-installed door fabrikant, en soms moet je zelf (met de 3 die je extra heb gekregen) zelf schroeven.
Let wel op dat je het echt alleen maar op de gaten van je specifieke mobo de standoffs gebruiken.
Standoffs is tot mijn weten niet alleen om kortsluiting van mobo pinnetjes te voorkomen, maar ook als een soort ground (Dus de standoff zelf geleidt wel)
Als je dan standoffs in ITX gat erin schroeft, kan het zijn dat ie dan een pin van je ATX mobo raakt.
En dan juist kortsluiting veroorzaken ipv voorkomen.
Je ziet op de case bij de gaten A, M, I volgens mij - A is ATX, M is MATX, I is ITX, en soms ook nog E, EATX. Ik zie dat je MSI h110 hebt, dit is mATX toch? dan hoor je alleen de standoffs gebruiken in M gaten.
Haal maar alles af en begin opnieuw. Ik ben bang dat er al kortsluiting is geweest, hopelijk niet.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1