Opzoek na een zakelijke laptop met docking option

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben opzoek na een laptop, waarmee ik op school kan werken met Virtuele machines en thuis. Ik zoek er eentje met een docking station optie. Als ik thuis aan kom dat ik me laptop aan kan sluiten en bijvoorbeeld verder kan gaan met me school werk.

Eisen: Genoeg geheugen voor 3 Virtuele machines 2GB per stuk. totaal 6 zonder host bij gerekend.
Processor die ze kan handelen. Liefst met veel cores.
en 2 hardeschijf opties als mogelijk is.
Beeldscherm standaard 1920*1080

Met vriendelijke Groet,

Wat ga je met je laptop doen?
Office, VMware met 2-3 VM's tegelijkertijd

Wat is je budget?
max 1.000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Alleen na school thuis op docking station

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een bekend enterprise merk zoals hp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57

Detmer

Professioneel prutser

Is het een idee om gebruik te maken van een USB3 docking station? Een 'echte' docking station aansluiting beperkt naar mijn idee de opties enorm.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronnix
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:20
Wat wil je precies doen met een dockingstation?

Ik gebruik zelf een usb 3 hubje bij m'n laptop waardoor Ethernet, Tobo/muis en zelfs een USB>VGA adapter alle drie tegelijk opgepakt worden. Zoals deze:

http://www.ebay.com/itm/3...1c03d3:g:8ZYAAOSwx6pYtnJo

Thunderbolt kan met iets meer bandbreedte in principe hetzelfde doen en je zou eventueel een externe GPU kunnen gebruiken voor een extra monitor.

Docking functies zoals je die vroeger wel zag op zakelijke laptops doen niet veel meer dan dat, hooguit de accu opladen. Als dat echt je wens is zou ik specifiek op de term "docking" blijven zitten, maar anders voldoen gewone laptops met de juiste accessoires ook al. Net als de Macbook Pro bestaan er tegenwoordig al wel meer laptops die via thunderbolt 3 /USB-C worden opgeladen, maar die kan ik zo snel niet vinden op google. Wat ik me daar van herinner is dat die over het algemeen vrij licht zijn, lees ultrabook. Niet bijzonder geschikt voor VM's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Welke laptops heb je zelf al gevonden?
Een i3 kan prima 3 virtuele machines draaien met elk2 gb RAM.

Keuze zat voor dat (ruime) budget.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:44:
Ik ben opzoek na een laptop, waarmee ik op school kan werken met Virtuele machines en thuis. Ik zoek er eentje met een docking station optie. Als ik thuis aan kom dat ik me laptop aan kan sluiten en bijvoorbeeld verder kan gaan met me school werk.
Alles met een USB 3.1 Gen 2 poortje dus?
Eisen: Genoeg geheugen voor 3 Virtuele machines 2GB per stuk. totaal 6 zonder host bij gerekend.
Processor die ze kan handelen. Liefst met veel cores.
en 2 hardeschijf opties als mogelijk is.
Beeldscherm standaard 1920*1080
Ergo, > 8 gb ram en >i5 cpu

Alstu:
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-DM666T

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om mij idee te geven zo docking station heb ik thuis zitten en als ik thuis aankom en wil verder werken dat ik me laptop gewoon erin plug en verder niet hoef te kijken met aansluitingen.

https://www.bol.com/nl/p/...65/?suggestionType=browse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik werk zelf 8 uur per dag met een USB3 docking station en om eerlijk te zijn: ik raad het je af. Alles wordt in software gerenderd en daardoor is het regelmatig traag te noemen. Als je iets CPU intensiefs doet dan is het beeld niet vooruit te branden :)

Doe jezelf een lol en vermijd USB docking stations!
En ja, de mijne is gewoon een USB3 docking station van HP die ook aangesloten zit op een USB3 poort..even voor iemand gaat zeggen dat ik waarschijnlijk een USB2 dock heb :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizai schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:57:
Welke laptops heb je zelf al gevonden?
Een i3 kan prima 3 virtuele machines draaien met elk2 gb RAM.

Keuze zat voor dat (ruime) budget.
https://www.asbascomputer...2E1gaXEAQYASABEgLdmPD_BwE

Omschrijving ervan : Gebruik je de EliteBook 8560w veel op kantoor? Met een HP Dockingstation maak je binnen no-time een complete werkplek van de EliteBook 8560w.

Precies wat ik zocht maar twijfel door de specs ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:24:
[...]

https://www.asbascomputer...2E1gaXEAQYASABEgLdmPD_BwE

Omschrijving ervan : Gebruik je de EliteBook 8560w veel op kantoor? Met een HP Dockingstation maak je binnen no-time een complete werkplek van de EliteBook 8560w.

Precies wat ik zocht maar twijfel door de specs ervan
Je zoekt een laptop met 1080p paneel en een 2e hdd.

Hoe kan dit dan uit jouw zoektocht naar voren komen? :?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
de nieuwe dell laptops kunnen ook opladen via USB. Dus dan sluit je 1 stekker aan en alles loopt daar over. Wellicht ook nog een optie om daar naar te kijken. Ik zou je niet blind staren op een full docking station.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:29:
[...]

Je zoekt een laptop met 1080p paneel en een 2e hdd.

Hoe kan dit dan uit jouw zoektocht naar voren komen? :?
Voorbeeld ;) wat ik ongeveer in me gedachte heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:33:
[...]

Voorbeeld ;) wat ik ongeveer in me gedachte heb
Dus je vind het ook goed als wij voorbeelden adviseren? Gewoon... Wat we ongeveer in gedachten hebben...?

We doen graag moeite om jou te helpen maar dan verwachten we op zijn minst een stukje inzet van jouw kant als tegenprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Glashelder schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:22:

En ja, de mijne is gewoon een USB3 docking station van HP die ook aangesloten zit op een USB3 poort..even voor iemand gaat zeggen dat ik waarschijnlijk een USB2 dock heb :+
Dat kan idd een probleem zijn dan. Usb3.1 gen2 is namelijk 2x zo snel als USB3 en Thunderbolt 3 zelfs 8x zo snel. Als je een USB-C docking station wilt, zou ik dus voor Thunderbolt gaan (wel opletten dat zowel je laptop als dock Thunderbolt ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:43:
[...]

Dus je vind het ook goed als wij voorbeelden adviseren? Gewoon... Wat we ongeveer in gedachten hebben...?

We doen graag moeite om jou te helpen maar dan verwachten we op zijn minst een stukje inzet van jouw kant als tegenprestatie.
Ik heb geen verstand van type laptops en welke laptop wat heeft. Loop daar te veel achter voor. Ik liet een voorbeeld zien van een Enterprise laptop met een docking station optie. En de hand daarvan hoop ik dat iemand me een laptop kan aanbieden die mij wensen bevat. En als je gaat zegt: "minst een stukje inzet van jouw kant". Dan hoef je voor mij niet te reageren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]

Ik heb geen verstand van type laptops en welke laptop wat heeft. Loop daar te veel achter voor. Ik liet een voorbeeld zien van een Enterprise laptop met een docking station optie. En de hand daarvan hoop ik dat iemand me een laptop kan aanbieden die mij wensen bevat. En als je gaat zegt: "minst een stukje inzet van jouw kant". Dan hoef je voor mij niet te reageren hoor.
Quote uit de voorwaarden waar jij zelf mee akkoord bent gegaan:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Nu zijn we echt niet kinderachtig en zullen dit zeker niet al te letterlijk nemen.
Maar als eigen onderzoek aankaarten: "voorbeeld... wat ik ongeveer in gedachten heb"
is wel een ander uiterste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]
En als je gaat zegt: "minst een stukje inzet van jouw kant". Dan hoef je voor mij niet te reageren hoor.
Dan had je hier geen topic hoeven maken, is gewoon beleid hier dat je vooraf aan je topicstart wel zelf onderzoek doet.

Maar goed, zoals anderen ook al angeven; is een hele docking-station nodig?
Wat sluit je thuis aan? Als dat alleen een tobo, muis en schermpje is (hdmi, thunderbolt of mini-displayport) dan kun je gewoon op tweakers zoeken naar een laptop met een HQ processor, minimaal 8GB geheugen (zou meer nemen, maar goed) en een SSD (handig voor meerdere vms). Alleen even opletten op wat voor aansluitingen die laptop heeft.

Nou dan kom je een hele lading aan laptops tegen ^^.

Dan kunnen we hier die resultaten bespreken en kijkrn wat het beste bij jouw eisen past.

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 06-09-2017 16:11 ]

Pagina: 1