Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claessens
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb een redmi 4 pro gekocht (bij bol.com, met servicepakket van chiphone).

Supermooi en fijn toestel, maar out of the box geen mobiele data mogelijk... Ik zit bij Simpel 9netwerk van T-mobile volgens mij)

Van alles geprobeerd, verschillende handmatige instellingen voor de APN (simpel geeft andere instellingen dan tmobile zelf, en op chiphone staan weer iets andere gegevens (bijv. de ene zegt bij username/wachtwoord "tmobile" invullen, en de andere zegt: leeg laten). Of de ene zegt APN: internet en de andere zegt APN: internet.access.nl. Anyway, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.

Helaas krijg ik 4g niet aan de praat- sterker nog: ook geen 3g: helemaal niks aan mobiele data. Ik woon in Alkmaar, geen grote stad maar zeker ook geen landelijk gehucht.

Stomme vraag misschien, maar weet iemand of ik de telefoon opnieuw moet opstarten na het wijzigen van de APN? want dat heb ik niet gedaan. Wellicht nog andere suggesties?

Verder merk ik dat de GPS niet erg stabiel is. Tijdens mijn hardloop rondje blijken er meerdere kilometers te missen hier en daar. Dat is best jammer want dat gebruik ik vaak.

Heeft iemand deze issues misschien ook gehad?

Beste antwoord (via Claessens op 08-09-2017 15:39)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Claessens schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:03:
HI Rens, thanks, ik ga het proberen met APN: internet.access.nl Heb jij dan wel of geen user/wachtwoord (tmobile) ingevuld?
Ook al is het al opgelost. Ik heb precies ingevuld wat ze op de website van Simpel aangeven dus:
Naam: Simpel
APN: internet.access.nl
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: default,supl

De rest is leeg / default :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb ook Simpel en de APN instellingen van zowel T-Mobile als die van Simpel werken, echter kan je beter die van Simpel instellen want dat zijn de enige instellingen die ook werken in het buitenland. Of te wel de instellingen die op deze pagina te vinden zijn.

Verder is het vaak niet nodig om opnieuw op te starten, maar opnieuw verbinden met het netwerk kan geen kwaad. Dit kan ook door bijvoorbeeld het toestel even op vliegtuigmodus te zetten.

Als laatste kun je ook nog even kijken of je voorkeursnetwerk wel op 3G of 4G staat ingesteld. In standaard Android kan je dit vinden bij:
'Instellingen' -> 'Meer' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype' -> 'LTE'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claessens
HI Rens, thanks, ik ga het proberen met APN: internet.access.nl Heb jij dan wel of geen user/wachtwoord (tmobile) ingevuld?

Bij selectie netwerk staat: "bij vookeur 4G". Ik neem aan dat als er geen 4G is, dat hij dan terugvalt op 3G, indien beschikbaar.

Grappig genoeg zie ik wel "simpel 3G" in de statusbar bovenaan. Maar internet, ho maar...

[ Voor 15% gewijzigd door Claessens op 06-09-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claessens
OK simkaart eruit, en er weer in. toen APN gereset naar default settings. En toen opeens werkte het :) Raar want ik ging juist aan die default settings sleutelen omdat het niet werkt...

Maargoed, 3G/4G problem solved.

Nu alleen nog ff kijken of GPS een beetje stabiel blijft in verschillende running apps.

Thanks!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Claessens schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:03:
Ook al is het al opgelost. Ik heb precies ingevuld wat ze op de website van Simpel aangeven dus:
Naam: Simpel
APN: internet.access.nl
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: default,supl

De rest is leeg / default :)