Een maand geleden waren wij met vakantie in Zuid-Afrika (mijn geboorteland). Tijdens het rijden had ik moeite met mijn Bluetooth en wou even kijken of alles het deed. Als testje belde ik naar ons thuisnummer. Na het horen dat het rinkelde verbrak ik de verbinding. Deze test deed ik 3 keer in de gehele vakantieperiode. Nu heb ik 3x oproepkosten ontvangen op mijn factuur. Mijn verwachting van oudsher is dat de kosten pas loopt als de tegenpartij opneemt, maar ik verbrak de verbinding ruim voor mijn antwoordapparaat opnam. De kosten zijn doorberekend naar mijn telecom provider door de Zuid-Afrikaanse partij. Dit is volgens mij niet correct, maar het is natuurlijk nu enorm moeilijk om het te bewijzen, laat staan zo ver te krijgen dat het grondig opgelost wordt. Het is echter wel zo dat iedere toeristenoproep snel een euro of 2 te duur is. Dat is natuurlijk lekker geldkloppen!
Nu de vragen:
1: Is dit gebruikelijk of is mijn veronderstelling dat de kosten pas loopt als de verbinding gemaakt is (Dus de tegenpartij opneemt)?
2: De oproep was naar een Xs4All voip nummer. Heeft dit gevolgen?
3: Indien dit niet correct is, hoe kan ik dit het beste aankaarten dat het grondig opgelost wordt en dat toekomstige toeristen niet te veel voor hun roaming betalen, als bijvoorbeeld andere organisaties aankaarten?
Nu de vragen:
1: Is dit gebruikelijk of is mijn veronderstelling dat de kosten pas loopt als de verbinding gemaakt is (Dus de tegenpartij opneemt)?
2: De oproep was naar een Xs4All voip nummer. Heeft dit gevolgen?
3: Indien dit niet correct is, hoe kan ik dit het beste aankaarten dat het grondig opgelost wordt en dat toekomstige toeristen niet te veel voor hun roaming betalen, als bijvoorbeeld andere organisaties aankaarten?