Windows 10: probleem met verschillende gebruikersaccounts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar in september kocht ik mijn laptop met windows 10. Nu ik, een jaar later, mijn laptop ga delen met mijn partner en kinderen, wens ik verschillende gebruikersaccounts aan te maken.

Ik heb 2 extra accounts aangemaakt, en deze beschikken ook over administrator-rechten. Als ik inlog met deze nieuwe gebruikers, merk ik dat deze niet naar behoren werken:
Ik kan dan niet op start, zoeken en de taakbalkiconen (chrome, shop) drukken. Taakweergave werkt wel. Ook de startknop op het toetsenbord doet dan niets. (idem als de andere gebruiker)

Ik probeerde reeds een schone start, maar zonder resultaat.

Wie heeft tips voor mij?

Met vriendelijke groeten
Ilse
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-09-2017 18:10)

• FunGamer91NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 21:34
Misschien kunnen deze tips op de volgende website je verder op weg helpen...?

https://www.robh.eu/howto/startmenu-windows-10-werkt-meer/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:03:
Vorig jaar in september kocht ik mijn laptop met windows 10. Nu ik, een jaar later, mijn laptop ga delen met mijn partner en kinderen, wens ik verschillende gebruikersaccounts aan te maken.

Ik heb 2 extra accounts aangemaakt, en deze beschikken ook over administrator-rechten. Als ik inlog met deze nieuwe gebruikers, merk ik dat deze niet naar behoren werken:
Ik kan dan niet op start, zoeken en de taakbalkiconen (chrome, shop) drukken. Taakweergave werkt wel. Ook de startknop op het toetsenbord doet dan niets. (idem als de andere gebruiker)

Wie heeft tips voor mij?

Met vriendelijke groeten
Ilse
...
Wat is in eerste instantie de reden voor meerdere accounts?
Voor de kids kan ik snappen maar dat account zou ik dan zelf geen admin rechten geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:03:

Wat zou ik moeten verstaan onder een schone start? even voor mijn beeldvorming. :?
Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:10:
[...]
Voor de kids kan ik snappen maar dat account zou ik dan zelf geen admin rechten geven.
Dat is irrelevant, of het account administrator rechten heeft of niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:14:
Dat is irrelevant, of het account administrator rechten heeft of niet.
Zal inderdaad niet de oorzaak zijn dat de startknop niet naar behoren werkt maar mevrouw vraagt om tips.
Kinderen geen admin account geven lijkt mij een zeer waardevolle tip.

Evengoed bedankt voor de feedback

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:21:
[...]

Zal inderdaad niet de oorzaak zijn dat de startknop niet naar behoren werkt maar mevrouw vraagt om tips.
Kinderen geen admin account geven lijkt mij een zeer waardevolle tip.

Evengoed bedankt voor de feedback
Ik neem aan dat er wordt gevraagd voor tips om het probleem op te lossen.
Geen probleem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FunGamer91NL
Misschien kunnen deze tips op de volgende website je verder op weg helpen...?

https://www.robh.eu/howto/startmenu-windows-10-werkt-meer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen,

Ik wil meerdere accounts aanmaken omdat ik een opleiding (netwerkbeheer) ga volgen waarbij ik mijn pc nodig zal hebben in de les. Het lijkt me niet fijn dat mijn toekomstige lesgever mijn privéfoto's te zien krijgt.
Anderzijds zal ik veel software moeten installeren, en ik wil opleiding-privé gescheiden houden. Mijn man, die ook ict-vaardig is dus gerust administrator-rechten mag hebben, gebruikt deze laptop ook. Hij heeft echter andere software nodig dan ik, en hij houdt van orde. Hij hoeft dus niet te kijken op mijn bureaublad vol snelkoppelingen of meldingen krijgen van andere software. Daarom maak ik voor hem ook een aparte account aan.
Uiteraard ben ik niet van plan om de account die ik ga aanmaken voor mijn dochtertje dezelfde rechten te geven... ze is trouwens 5 jaar...
Maar aangezien ik vast zit met het maken van verschillende accounts ben ik er nog niet aan toe gekomen om haar account aan te maken.

Dit gezegd zijnde...

scarypsycho:
Op een ander forum las ik dat iemand dit probleem ook had. Iemand anders stelde een "schone start" voor en dat heeft voor haar het probleem opgelost. Bij mij niet, maar ik dacht dit reeds te vermelden.
Voor jouw beeldvorming:
https://support.microsoft...m-a-clean-boot-in-windows

Utrechter91: Keihard bedankt! Morgen bekijk ik dit eens op mijn gemak en laat weten of 1 van de voorstellen geholpen heeft!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik denk dat je na één maand multi-user gebruik, besluit om toch maar een tweede laptop te nemen.
Manlief ontdekt net dat-ie voetbal kan kijken op de laptop terwijl de kinderen sesamstraat kijken en dan kom jij de laptop opeisen. Wordt-ie niet blij van. En zo kun je honderden conflicten bedenken.

Als paps en mams beiden in de IT zitten, komen er vaak genoeg afdankertjes voorbij, dus dat hoeft niet veel te kosten

[ontopic]
problemen met het startmenu en burobladiconen worden vaak veroorzaakt door de crapware die meegeleverd wordt met een nieuwe laptop. 'k Zou eens kritisch door de lijst van geïnstalleerde programma's lopen, als ik jou was

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa: we hebben reeds vele jaren 1 laptop en 1 tablet in gebruik in ons gezin. Dit heeft nog nooit tot een conflict geleid. Misschien als onze dochter ouder is zal een extra laptop wel nodig zijn. Maar momenteel delen manlief en ik met plezier onze laptop. Bedankt voor uw bezorgdheid rond de rust en vree in ons huishouden.
Manlief "zit niet in de IT", ik ook niet... Ik ga een opleiding netwerkbeheer volgen omdat we bij mij op het werk regelmatig problemen met ons netwerk ondervinden en niemand hierin echt onderlegd is. Momenteel ben ik (maatschappelijk assistent van opleiding) diegene die in actie schiet als de verbinding met het internet of de server wegvalt. In het land der blinden is éénoog koning... Als ik alle kabeltjes eens heb gecontroleerd, en onze router eens heb opgestart is heel soms ons probleem opgelost. Indien niet, bellen we een firma, kost onze vzw hopen geld, enz... Om deze reden wens ik mij bij te scholen.
Ik zou graag een aparte account aanmaken die ik kan gebruiken tijdens mijn opleiding.

En opnieuw, dit gezegd zijnde...

Ik probeerde de eerste 4 oplossingen op de link van Utrechter91. De andere oplossingen leken me eerder voor gevorderde gebruikers en niet voor éénogen ;-)
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.

Eens met een kritisch door de lijst van geïnstalleerde programma's lopen? Bedankt voor de tip. Zou het kunnen dat deze crapware pas na een jaar voor problemen zorgt? Want ondertussen is de laptop een jaar oud en heb ik nooit problemen ondervonden. Naar wat zoek ik dan precies?

Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:09:

scarypsycho:
Op een ander forum las ik dat iemand dit probleem ook had. Iemand anders stelde een "schone start" voor en dat heeft voor haar het probleem opgelost. Bij mij niet, maar ik dacht dit reeds te vermelden.
Voor jouw beeldvorming:
https://support.microsoft...m-a-clean-boot-in-windows
Gewoon alles back-uppen en een schone installatie van Windows downloaden.

• FunGamer91NL
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:56:
Ik probeerde de eerste 4 oplossingen op de link van Utrechter91. De andere oplossingen leken me eerder voor gevorderde gebruikers en niet voor éénogen ;-)
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.
Helaas! Wel fijn om feedback terug te krijgen d:)b
Pagina: 1