QR-codes inscannen en onrechstreeks gelinkte data aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aveefje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-04-2020
Mijn vraag
In opdracht van een bedrijf moet ik uitzoeken of je door middel van QR-codes een databestand kan aanpassen op afstand, rechtstreeks na het inscannen van de QR-code.

De situatie is dus als volgt:
a) de QR-codes worden afgedrukt door het programma BarTender, dat de inhoud van de QR-code linkt aan de naam van het product waarop de QR-code kleeft. De naam van het product wordt uit het excelbestand gelezen, waarin óók gegevens staan over de status van het product.
b) Deze producten worden maandelijks tot jaarlijks gekeurd. Na deze keuring zou men de gegevens BUITEN de naam van het product (dus de QR-code blijft behouden!) moeten aanpassen, via een mobiel of device waarmee je de QR-code scant.

Is het mogelijk een aanpassing door te voeren, (liefst) rechtstreeks of onrechtstreeks aan het excelbestand vanop een afstand na het lezen van de QR-code? Houd er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk NIET verbonden bent met het netwerk van het bedrijf, maar wel via 4G (of lager..). Indien dit problemen oplevert in je oplossing, mogen kabels of rechtstreekse verbindingen tussen computer-device wel gebruikt worden (waardoor het dus een aanpassing wordt op "semi-afstand").

Volgens een collega zouden er menig bedrijven dit systeem reeds in gebruik hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel, BarTender Automation, QR-app naar keuze, device/smartphone (is nog onbepaald). Iedere oplossing die aangereikt wordt kan gebruikt worden, dus hou je niet in als je hiervoor een speciaal device nodig voor zou hebben. Handig is wel dat het via smartphone kan. Dan lopen de controleurs niet rond met meerdere devices....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet hoe BarTender werkt, en dit kan alleen maar 'one-way' gebruikt worden, nl. : genereren van QR-codes op basis van een up-to-date excel bestand.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aveefje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:57:
Mijn vraag
In opdracht van een bedrijf moet ik uitzoeken of je door middel van QR-codes een databestand kan aanpassen op afstand, rechtstreeks na het inscannen van de QR-code.
En de vraag/opdracht neergooien op een forum versta jij onder "uitzoeken"? ;)
a) de QR-codes worden afgedrukt door het programma BarTender, dat de inhoud van de QR-code linkt aan de naam van het product waarop de QR-code kleeft. De naam van het product wordt uit het excelbestand gelezen, waarin óók gegevens staan over de status van het product.
Ga aub niet een productomschrijving gebruiken als variabele
b) Deze producten worden maandelijks tot jaarlijks gekeurd. Na deze keuring zou men de gegevens BUITEN de naam van het product (dus de QR-code blijft behouden!) moeten aanpassen, via een mobiel of device waarmee je de QR-code scant.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Zou je dit eens uit kunnen leggen?
Is het mogelijk een aanpassing door te voeren, (liefst) rechtstreeks of onrechtstreeks aan het excelbestand vanop een afstand na het lezen van de QR-code?
Hangt er vanaf hoe handig je bent....
Maar wat is de meerwaarde van een QR code tov andere oplossingen?
QR is namelijk nogal statisch
Houd er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk NIET verbonden bent met het netwerk van het bedrijf, maar wel via 4G (of lager..). Indien dit problemen oplevert in je oplossing, mogen kabels of rechtstreekse verbindingen tussen computer-device wel gebruikt worden (waardoor het dus een aanpassing wordt op "semi-afstand").
Daar hoeven wij geen rekening mee te houden. Dat is jouw taak!
Maar zal je vast verklappen dat je geen wijzigingen door kunt voeren in een bestand/database als je niet met het betreffende netwerk bent verbonden.
Volgens een collega zouden er menig bedrijven dit systeem reeds in gebruik hebben.
Waarom dan het wiel opnieuw uitvinden? Bel de betreffende bedrijven op voor een kop koffie

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aveefje
En de vraag/opdracht neergooien op een forum versta jij onder "uitzoeken"? ;)
-> Sorry! Ben nogal "desperate" haha!

Ga aub niet een productomschrijving gebruiken als variabele
-> de variabale "productnaam" is een eenvoudige naam die niet wordt aangepast. Deze productnaam wordt dus gebruikt om de QR-code te genereren.
-> de veranderlijke variabelen zitten in dezelfde rij van de productnaam, in hetzelfde excelbestand. Deze zouden wél aangepast moeten worden.

Geen idee wat je hiermee bedoelt. Zou je dit eens uit kunnen leggen?
-> Dus zoals hierboven bevat de QR-code simpelweg de naam van het product. Ik zoek een programma of dergelijk (dat reeds bestaande is, mogelijks) dat het mogelijk maakt via deze QR-code de veranderlijke variabelen aan te passen (zie hierboven!).

Hangt er vanaf hoe handig je bent.... Maar wat is de meerwaarde van een QR code tov andere oplossingen? QR is namelijk nogal statisch
-> Ze spreken hier constant over QR-codes. Maar eigenlijk kan je hierin wel variëren qua keuze. Het moet gewoon een inleesbare code zijn dat je kan lezen via een device. Het mag natuurlijk ook een barcode of dergelijk zijn :) (klein detail: BarTender heeft wel maar zoveel codes dat die kan gebruiken... maar de mogelijkheden zijn enorm dus het zou me verbazen moest er een code zijn dat BarTender niet heeft).

Daar hoeven wij geen rekening mee te houden. Dat is jouw taak! Maar zal je vast verklappen dat je geen wijzigingen door kunt voeren in een bestand/database als je niet met het betreffende netwerk bent verbonden.µ
-> Dan zal het ofwel een kwestie worden voor het bedrijf om constant verbinding te realiseren met het Netwerk, ofwel wordt het een kwestie waar de gegevens via rechtstreekse verbinding geüpdate moeten worden.

Waarom dan het wiel opnieuw uitvinden? Bel de betreffende bedrijven op voor een kop koffie
-> Probleem is dat de collega in kwestie geen idee heeft welke bedrijven dit zijn (eye roll).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aveefje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:17:
-> de variabale "productnaam" is een eenvoudige naam die niet wordt aangepast. Deze productnaam wordt dus gebruikt om de QR-code te genereren.
En dat raad ik dus ten zeerste af ;)
Dus zoals hierboven bevat de QR-code simpelweg de naam van het product. Ik zoek een programma of dergelijk (dat reeds bestaande is, mogelijks) dat het mogelijk maakt via deze QR-code de veranderlijke variabelen aan te passen (zie hierboven!).
Maar zoals ik al aangaf. Een qr-code is statisch.
Je propt dus van te voren te waardes al in die code.
Wat is dan voor jouw case de meerwaarde van QR als de 'nieuwe' waardes van te voren al bekend zijn?
Ze spreken hier constant over QR-codes. Maar eigenlijk kan je hierin wel variëren qua keuze. Het moet gewoon een inleesbare code zijn dat je kan lezen via een device. Het mag natuurlijk ook een barcode of dergelijk zijn :) (klein detail: BarTender heeft wel maar zoveel codes dat die kan gebruiken... maar de mogelijkheden zijn enorm dus het zou me verbazen moest er een code zijn dat BarTender niet heeft).
Doe eens gek...
Laat het hele QR of welke code dan ook verhaal los en begin bij het begin.
Welk probleem wil je oplossen?

Het is natuurlijk een tikkeltje vreemd dat je qr-codes als oplossing zoekt maar niet weet waarom ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aveefje
Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:38:
[...]

En dat raad ik dus ten zeerste af ;)

[...]

Maar zoals ik al aangaf. Een qr-code is statisch.
Je propt dus van te voren te waardes al in die code.
Wat is dan voor jouw case de meerwaarde van QR als de 'nieuwe' waardes van te voren al bekend zijn?

[...]

Doe eens gek...
Laat het hele QR of welke code dan ook verhaal los en begin bij het begin.
Welk probleem wil je oplossen?

Het is natuurlijk een tikkeltje vreemd dat je qr-codes als oplossing zoekt maar niet weet waarom ;)
toon volledige bericht
De meerwaarde van de code is dat je deze kan plakken op een product (in dit geval bijvoorbeeld een ladder), het product gebruikt kan worden over de jaren heen (in magazijnen, werkplaatsen, whatever) en via de scanner meteen verbonden wordt met de database waar je de status van het product moet aanpassen. De controleur heeft bijvoorbeeld voor dat hij start 5 ladders dat hij moet nakijken. Alle 5 hebben een positieve status voor de controle in het databestand. Maar als de controleur de ladders checkt, merkt hij dat ze niet meer voldoen aan de vooropgestelde eisen en moet hij via een smartphone of dergelijk ingeven wat de status is van de ladder na zijn controle. (hij update het bestand dus ter plaatse)

Als productontwikkelaar die graag brainstormt ben ik het eens met dat even 'gek doen', maar helaas ben ik maar een jobstudent die opdrachten uitvoert van hogerop ;)

Dus het probleem is simpelweg uitgedrukt als volgt:
Een controleur moet van op afstand dus een product kunnen keuren en het databasebestand kunnen aanpassen op de plek waar het product staat. (anders moet hij dit allemaal noteren, achteraf aanpassen in het excelbestand en raakt hij bovendien nog in de war over welke specifieke producten - of ladders bvb - het nu eigenlijk gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:38
Mijn vraag

De situatie is dus als volgt:

Is het mogelijk een aanpassing door te voeren, (liefst) rechtstreeks of onrechtstreeks aan het excelbestand vanop een afstand na het lezen van de QR-code? Houd er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk NIET verbonden bent met het netwerk van het bedrijf, maar wel via 4G (of lager..). Indien dit problemen oplevert in je oplossing, mogen kabels of rechtstreekse verbindingen tussen computer-device wel gebruikt worden (waardoor het dus een aanpassing wordt op "semi-afstand").

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel, BarTender Automation, QR-app naar keuze, device/smartphone (is nog onbepaald). Iedere oplossing die aangereikt wordt kan gebruikt worden, dus hou je niet in als je hiervoor een speciaal device nodig voor zou hebben. Handig is wel dat het via smartphone kan. Dan lopen de controleurs niet rond met meerdere devices....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet hoe BarTender werkt, en dit kan alleen maar 'one-way' gebruikt worden, nl. : genereren van QR-codes op basis van een up-to-date excel bestand.
toon volledige bericht
Als ik het goed begrijp is de use case ongeveer dit:
- Gebruiker scant QR code
- Systeem haalt op basis van productnaam (is tegelijkertijd een code zoals ik het begrijp) de gegevens van product op
- Systeem toont product + aantal waardes (velden) die gewijzigd moeten kunnen worden
- Gebruiker wijzigt via zijn device de gegevens
- Systeem slaat wijzigingen op

Zonder verder veel kennis te hebben van de achterliggende systemen denk ik als oplossing dan als eerste aan een webpagina (QR code = URL + productcode als parameter) met de mogelijkheid productgegevens te tonen + wijzigen. Je moet alleen nog iets aan security toevoegen zodat niet jan en alleman gegevens kan inzien/wijzigen als die de URL weet te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aveefje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:48:
[...]
De meerwaarde van de code is dat je deze kan plakken op een product (in dit geval bijvoorbeeld een ladder), het product gebruikt kan worden over de jaren heen (in magazijnen, werkplaatsen, whatever) en via de scanner meteen verbonden wordt met de database waar je de status van het product moet aanpassen.
Dan wil je dus de login credentials verwerken in de QR code?
Lijkt me niet heel gewenst
De controleur heeft bijvoorbeeld voor dat hij start 5 ladders dat hij moet nakijken. Alle 5 hebben een positieve status voor de controle in het databestand. Maar als de controleur de ladders checkt, merkt hij dat ze niet meer voldoen aan de vooropgestelde eisen en moet hij via een smartphone of dergelijk ingeven wat de status is van de ladder na zijn controle. (hij update het bestand dus ter plaatse)
Dan is de QR code dus enkel bruikbaar ter verificatie van een betreffend artikel.
De huidige status is namelijk afhankelijk van wat de controleur constateert dus je zal sowieso een app oid nodig hebben waarin de huidige status opgevraagd en desgewenst gewijzigd kan worden.
Als productontwikkelaar die graag brainstormt ben ik het eens met dat even 'gek doen', maar helaas ben ik maar een jobstudent die opdrachten uitvoert van hogerop ;)
Je opdracht is toch om een probleem op te lossen? Niet om koste wat het kost overal qr-codes op te plakken?

ps. als "hogerop" precies had geweten wat hij/zij wil dan was dit topic ook niet nodig geweest. Blijkbaar heeft "hogerop" dus ook geen flauw idee en is het aan jou de eer om met jouw kennis en creativiteit dit probleem voor hen op te lossen

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 06-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:57

Rmg

QR-Code met Unieke identifier
Web Api waar je data kan queryen en wijzigen als je een api key en een identifier (van je qr code) hebt
En dan een (mobile)website/app waar je mee die api kan aanspreken.

lijkt me een een vrij standaard applicatie om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rmg schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:12:
QR-Code met Unieke identifier
Web Api waar je data kan queryen en wijzigen als je een api key en een identifier (van je qr code) hebt
En dan een (mobile)website/app waar je mee die api kan aanspreken.

lijkt me een een vrij standaard applicatie om eerlijk te zijn.
Mij ontgaat alleen nog even het nut om allerlei info in een qr code te stoppen als het uiteindelijk doel enkel is om ladder #1 te kunnen identificeren.

Ik zou zeggen, gebruik de barcodes/qr codes what so ever puur voor het ophalen van een identificatienummer van het betreffende item en geef de controleur een fatsoenlijke app/dashboard met eigen login waaruit hij gestructureerd zijn werk kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12

Reptile209

- gers -

De oplossing in 2015 (lang, lang geleden iig) zou zijn geweest: zet een uniek serienummer op het apparaat (ponsen/laseren). Dat kan je invullen op een (web)formulier, samen met de bevindingen van de inspectie. Dan weet je dat ladder 896754 op 6 september is goedgekeurd door Reptile209 bijvoorbeeld.

In 2017 (hip & happening) kan je je serienummer vervangen door een QR-code die een site opent (na login, geen deel van de QR want specifiek voor de inspecteur) met het juiste serienummer al ingevuld. Winst: geen kans op typfouten in het serienummer. Kosten: een stukje extra development, en een hoop gezeik als de QR stickers loslaten en/of onleesbaar worden, als het regent, enz. Dus je wil toch nog een fall-back hebben om het oorspronkelijke serienummer (dat meer dan de levensduur van het apparaat mee gaat zonder onderhoud en slijtage) in te kunnen voeren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 06-09-2017 14:11 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
@Aveefje

Of je een QR code of een andere barcode gebruikt maakt niet zoveel uit; je hebt alleen maar een uniek product ID door te sturen. Je zou een app kunnen maken die dit uitleest en dan daarmee naar een web applicatie gaat (desnoods binnen een webview). De gebruiker logt in (dit kun je onthouden, net zoals bij bijvoorbeeld de Facebook app) en kan dan direct dat product aanpassen. Aangezien je per gebruiker een login geeft kun je het ook zo inrichten dat je een log bijhoudt van de aanpassingen.
Switchie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:58:
Dan wil je dus de login credentials verwerken in de QR code?
Dat zegt hij/zij toch helemaal niet.

Komop jongens; het is gewoon een barcode met een ID daarin waarmee een app een lookup doet en waardes kan aanpassen. Die app authoriseert zich gewoon zoals zoveel apps bij de back-end. Triviaal spul.

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 06-09-2017 14:34 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Waarom een QR code, en niet gewoon een normale bar-code? Je hoeft alleen maar een ID op te slaan, de rest van het werk zit in de applicatie. Het ID kan een nummer zijn, of als je CODE-128 gebruikt zelfs een UUID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hydra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:31:
[...]

Dat zegt hij/zij toch helemaal niet.

Komop jongens; het is gewoon een barcode met een ID daarin waarmee een app een lookup doet en waardes kan aanpassen. Die app authoriseert zich gewoon zoals zoveel apps bij de back-end. Triviaal spul.
Ts zegt:
QR-app naar keuze....
Hoe gaat Google Goggles zich autoriseren zonder relevante credentials in de qr te stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het discussiepunt/verwarring is hier dat de TS gebruik maakt van van bestaande software, en @Hydra er van uitgaat dat er custom software geschreven gaat worden.

Wellicht is het handig als de TS aangeeft of er een custom app + backend software geschreven mag/gaat worden.
Om het gestelde probleem met alleen wat standaard software op te lossen lijkt mij lastig danwel onmogelijk omdat het een specifieke use-case is.

Verder is het probleem vanuit software engineering oogpunt inderdaad triviaal: een databse aanpassen op basis van een productID die gescand wordt. Dit zou elke willekeure app- danwel webdeveloper moeten kunnen implementeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De naam van het product wordt uit het excelbestand gelezen, waarin óók gegevens staan over de status van het product.
Je probleem zit hier

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tip van flip: voor het beheer van materieel, de statussen er van én het werken met stickers op je materieel kun je ontzettend goed uit de voeten met AssetTigger.com. Zij bieden een service waar je alles netjes bij kunt houden, opgezet vanuit het achterliggende bedrijf die assettags maakt, oftewel stickers voor je bezittingen.

Geen aandeel in die club, wel positieve gebruiker van hun dienst.

• Aveefje
@EddoH Er kan eventueel wel nieuwe (simpele) software geschreven worden. Hangt er van af hoe nodig dit geacht zal worden en hoe dringend heel dit gedoe is voor hen. Wellicht zal dit onherroepelijk gebeuren als ze bvb. excel willen behouden als database zoals @DJMaze ongeveer aanhaalde.
Ze willen vooral gebruik maken van al bestaande programma's in combinatie met een eventueel zelf geschreven programma. Liefst werken ze met al volledig bestaande programma's natuurlijk, zodat de IT niet nog meer "belast" zou worden.

@Switchie Het is eigenlijk wel zoals @Hydra het zegt. Als er geen mogelijkheid is dit gedoe te realiseren zonder zelf iets te programmeren/ontwikkelen, is dat hun probleem en zullen ze de IT in gang moeten steken. OF ze zullen het probleem opnieuw moeten aanpakken op een andere manier.

@Reptile209 De manier waarop ze momenteel de keuringen aanpakken is ongeveer zoals je het beschreef in de "2015" methode, maar aangezien dit over heel wat producten gaat over verschillende locaties (we spreken hier over 100en producten, misschien wel duizenden) vergt dit veel werk om allemaal te realiseren.
Zoals je zei is het inderdaad foutloos als je het via een code zou doen, maar het is vooral de bedoeling dat de persoon in kwestie niet terug naar zijn kantoor hoeft te gaan met zijn notities, alles moet overtypen in het databestand en deze bestanden up-to-date houden.

----

Nu ik alle reacties in acht neem vind ik het persoonlijk omslachtig om excel nog te behouden als bron van al de gegevens. Jammer alleen dat BarTender maar van zo veel verschillende programma's informatie kan ophalen (zie onderaan voor overzichtje).

Momenteel lijkt me het makkelijkst een webapplicatie te maken en deze te gebruiken om gegevens vanop afstand aan te passen. Dit lijkt me ook iets wat verder uitgerold kan worden over diverse afdelingen in het bedrijf, en niet enkel voor Safety (de afdeling waar ik momenteel werk).

@sypie AssetTiger lijkt me wel iets interessant, alleen vraag ik me af of het allemaal zo gefocust is op "geld" zoals ze in het filmpje tonen... Keuringen van producten hebben niet per se iets te maken met de waarde van deze zaken, maar eerder van de toestand ervan. (waar wordt de ladder gebruikt, is de ladder stuk, is de ladder toe aan reparatie, moet het overgeplaatst worden naar een andere afdeling, etc).

Alvast bedankt voor de vele reacties. Ik waardeer het enorm :)

• Hydra
Goeie tip. Over 't algemeen is zelf bouwen duurder.

• Aveefje
Vergeten overzichtje te typen natuurlijk...

- Microsoft Acces
- Microsoft Excel
- Microsoft SQL-server
- Oracle
- MySQL
- SAP IDoc
- IBM DB2
- IBM Informix
- Postgre SQL
- Firebird
- OLE DB-verbindingen
- ODBC - verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt Assettiger late focussen op wat jij wilt. Vil je been bedragen in dan is dat ook goed, is geen verplichting. Je hebt alleen een goed beeld van je eigendommen, de staat er van en de status er van. Je kunt meerdere gebruikers toevoegen, meerdere locaties en zelfs documenten uploaden. Er is ook een app voor in ieder geval IOS, Android weet ik niet.

Namaken kan natuurlijk ook, het idee ligt er al.

• Aveefje
@sypie Ik ga AssetTiger zeker en vast voorstellen. Het lijkt me een kant-en-klare oplossing. Bedankt voor de fantastische tip!

• Aveefje
Met deze sluit ik de 'thread' af en sta ik momenteel in contact met de IT voor verdere bespreking van de mogelijkheden. Bedankt voor de input!

AssetTiger zal niet worden geïmplementeerd omdat ze blijkbaar al een toestel hebben gekocht dat Tags afdrukt ifv. het programma BarTender.

• Hydra
Aveefje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:00:
AssetTiger zal niet worden geïmplementeerd omdat ze blijkbaar al een toestel hebben gekocht dat Tags afdrukt ifv. het programma BarTender.
En heb je ook gekeken of AssetTiger die dingen niet gewoon kan lezen? Want ze claimen van wel nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Dan heb je het wel goed voor elkaar; iemand die er klaarblijkelijk geen 'wat minder' verstand van heeft schaft zo'n applicatie en hardware aan en vervolgens lekker een stagiair laten komen om de boel op te lossen te implementeren. :X

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Sharkware
  • Laatst online: 04-06 21:38
Harrie_ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:27:
Dan heb je het wel goed voor elkaar; iemand die er klaarblijkelijk geen 'wat minder' verstand van heeft schaft zo'n applicatie en hardware aan en vervolgens lekker een stagiair laten komen om de boel op te lossen te implementeren. :X
Is waarschijnlijk een manager geweest :)
Pagina: 1