Router via extern IP te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07 09:08
Okee, een vreemde constatering vanochtend. Ik heb sinds een week een Synology NAS draaien en heb hiervoor eigenlijk vrij weinig veranderd in mijn netwerk. Ik kan inloggen op mijn NAS van buitenaf via QuickConnect en alles werkt prima.

Nu wilde ik vanochtend op het werk Photo Station openen via DSM en ik kreeg de inlogpagina van mijn router te zien.. 8)7 In de adresbalk zie ik mijn externe IP-adres staan. Even gecheckt en jawel, als ik mijn externe IP-adres in een willekeurige browser invoer kom ik op de inlogpagina van mijn router.. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Wat gaat hier fout?

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Beste antwoord (via FunkyBro op 06-09-2017 09:01)

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-07 11:11
Je hebt op je router "allow External login" / Allow WAN management oid. aanstaan

Deze interface zal waarschijnlijk op dezelfde poort draaien als photostation (ik denk 80 of 443), maar gezien je router eerst in lijn staat, kom je daarop terecht.

Tenzij je hele goede redenen hebt om dit open te zetten, wil ik je sterk adviseren deze optie op je router uit te zetten ! (staat meestal onder administration oid)

wil je dit wel behouden, zul je photostation op een andere poort moeten zetten, en de forwarder in je router ook even aanpassen.

Gwindorian's Diablo Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
Welke router heb je?
Heb je remote management via WAN aanstaan?
Ergens in de router heb je ingesteld staan dat remote management toegestaan is.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Je hebt op je router "allow External login" / Allow WAN management oid. aanstaan

Deze interface zal waarschijnlijk op dezelfde poort draaien als photostation (ik denk 80 of 443), maar gezien je router eerst in lijn staat, kom je daarop terecht.

Tenzij je hele goede redenen hebt om dit open te zetten, wil ik je sterk adviseren deze optie op je router uit te zetten ! (staat meestal onder administration oid)

wil je dit wel behouden, zul je photostation op een andere poort moeten zetten, en de forwarder in je router ook even aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar vindt je modem/router (wat heb je) dat je doorgestuurd moet worden naar je NAS. Dit zou kunnen komen omdat UPnP aan staat of dat de NAS in je DMZ staat. Beiden zijn niet wenselijk, goed om zo snel mogelijk actie te ondernemen.
Zie hierboven (en ik ga beter lezen...)

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 06-09-2017 08:51 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Ah, makes sense :) Ik heb een Asus AC66U. Maar even opzoek naar de juiste instelling, de noodzaak om bij m'n router te kunnen als ik niet thuis ben is voor mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
FunkyBro schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:00:
Ah, makes sense :) Ik heb een Asus AC66U. Maar even opzoek naar de juiste instelling, de noodzaak om bij m'n router te kunnen als ik niet thuis ben is voor mij niet nodig.
Administration, System, enable web access from WAN.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Ja.. die keuze heb ik dus niet :?

https://imgur.com/a/a8LDc

[ Voor 21% gewijzigd door FunkyBro op 06-09-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
turn "Enable WAN down browser redirect notice" off

Die moet je hebben.
Die optie is een beetje aangepast in nieuwere firmware ten opzichte van de handleiding.

(credits: https://superuser.com/que...ve-portal-on-asus-rt-n66u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
@Gwindorian Hmm, die optie lijkt niet de juiste. Beetje mee gespeeld maar ik blijf toegang houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Ok, Ik probeer vanavond even te kijken hoe dat er op mijn eigen asus Ac66 eruit ziet. Ik heb dezelfde, maar kan er vanaf het WAN dus niet bij :+

Pagina: 1