Pioneer TS-WX77A/TS-WX710A vs andere compacte auto subs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 15:58

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil een compacte sub en heb zelf natuurlijk al het nodige onderzoek gedaan. Ik ben erg benieuwd naar de performance van de sub uit de titel. Er is op internet erg weinig te lezen over ervaringen met deze sub in vergelijking met andere compacte subs. Denk hierbij aan:

- Hertz EBX F20.5 (8"+ 10" PR)
- Hertz DBA 200.3 (8" + 2x8"PR)
- Pioneer shallow mount 10" in gesloten kist14 liter, al dan niet zelfbouw
- Alpine SWE-815 (8" gesloten)

Weet iemand hoe die 77A en 710A zich verhouden tot meet conventionele compacte subs in termen van diepgang, spl en kwaliteit? Wat ik vooral belangrijk vind is natuurgetrouwe weergave, niks zo erg als geluid waarin de baslijn van verschillende liedjes allemaal hetzelfde klinken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Zoom_zoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
...

• Zoom_zoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
Heb net zelf een WX710a gekocht... Ben nog aan het puzzelen hoe het allemaal in te bouwen. Lijkt een enorme klus.

Mijn afweging was vooral prijs/kwaliteit vs afmetingen. Die platte sub is qua vorm heel elegant maar wel twee keer zo duur als een goede andere kleine sub.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik ben zelf sinds een half jaar in bezit van de Pioneer TS-WX77A.
Ik vind dat deze sub een mooie en goede aanvulling geeft op het bestaande audiosysteem van mijn auto. Op hogere volumes gaat het geluid van de sub wel achteruit, dus voor veel bas op hoge volumes zou ik deze niet aanraden.

Ik het voordat ik deze kocht getest met een TS-WX110A, maar deze heeft te weinig power naar mijn zijn. Ondanks dat de TS-WX77A vrij breed is (90cm) zie je het door de hoogte van maar 8 cm bijna niet liggen in de kofferbak.