B&O BeoPlay S3 speakers op Samsung TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvdvoort
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-09-2017
Mijn vraag
Ik heb twee Bang and Olufsen BeoPlay S3 speakers aangeschaft, met het idee deze te gaan gebruiken als stereo speakers voor mijn Samsung TV.

https://www.beoplay.com/products/beoplays3

Nu staat er online dat de speakers zijn voorzien van een 3.5mm mini-jank aansluiting. (Binnenkomend als uitgaand)

Ik ga ze bedraad aansluiten omdat ik online heb gezien dat via Bluetooth het beeld niet synchroon loopt met het geluid.

Nu komt er uit mijn Samsung TV een standaard optische geluids aansluiting (Toslink) voor een digitaal signaal. (Dat heb ik online tenminste terug kunnen vinden.)
Nu zag ik ook toslink kabels tekoop die verlopen naar een mini-toslink plug. (Ook een 3.5mm plug, link onder aan vraag)

Kan ik die kabel nu gebruiken en daarmee de B&O BeoPlay S3 speakers aansluiten op de toslink aansluiting van de Samsung TV?
Of moet ik gewoon een eenvoudig kabeltje kopen tussen de koptelefoon aansluiting van de TV en de 3.5 mm aansluiting van de B&O speakers??

Ook zag ik wat duurdere omvormers tussen het optische signaal naar een standaard 3.5 mm mini-jack aansluiting.
Mocht de eerder genoemde optie nu niet kunnen, is dit dan een optie, of geeft dit geen geluidsverbetering ten opzichte van een analoge 3.5 mm aansluiting??
(Of vertraging waardoor het beeld niet gelijk loopt met het geluid.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung TV, Bang and Olufsen BeoPlay S3.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online gezocht.

Link kabel:
https://www.kabelstore.nl...0CtQUjEAkYBCABEgLclfD_BwE

[ Voor 8% gewijzigd door Bramvdvoort op 05-09-2017 23:54 ]

Beste antwoord (via Bramvdvoort op 06-09-2017 12:11)

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:05
De kabel waar je naar linkt is geen 3,5mm(koptelefoon) kabel. Misschien dat vertraging van Bluetooth in praktijk toch wel mee valt. Misschien zelfs dat Samsung daar rekening mee kan houden ergens in de instellingen.
Nog een optie is kijken of de Samsung tv ook een analoge uitgang heeft zoals die wit/rode tulp aansluitingen. Daar zijn wel makkelijk kabels voor te halen naar 3,5mm female jack.
Of inderdaad een dac(digital analog converter) . Ik hoor vrijwel geen verhalen over vertragingen in dacs dus dat zal wel meevallen. Digitaal naar analoog zal sowieso actief moeten dmv een voeding of een usb kabel.
Een dure dac is beter dan die in de tv zit. Maar ik denk dat meeste budget dacs veel slechter klinken dan die in een Samsung.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:05
De kabel waar je naar linkt is geen 3,5mm(koptelefoon) kabel. Misschien dat vertraging van Bluetooth in praktijk toch wel mee valt. Misschien zelfs dat Samsung daar rekening mee kan houden ergens in de instellingen.
Nog een optie is kijken of de Samsung tv ook een analoge uitgang heeft zoals die wit/rode tulp aansluitingen. Daar zijn wel makkelijk kabels voor te halen naar 3,5mm female jack.
Of inderdaad een dac(digital analog converter) . Ik hoor vrijwel geen verhalen over vertragingen in dacs dus dat zal wel meevallen. Digitaal naar analoog zal sowieso actief moeten dmv een voeding of een usb kabel.
Een dure dac is beter dan die in de tv zit. Maar ik denk dat meeste budget dacs veel slechter klinken dan die in een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvdvoort
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-09-2017
Ok thnx, beste is dus een kabel voor de analoge koptelefoon aansluiting, die digitale kabel uit de link zal niet werken.