Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 16:24
Mijn vraag
er staan standaard apps op de Xperia Z3. bijv. "What's New" en Tips en Geheugen. de "What's New" app heb ik gestopt om geheugen en processorverbruik vrij te maken. Wat doet "Memory" "Geheugen" app? kan deze ook gestopt worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Xperia Z3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik kan geen lijst vinden van bloatware / welke apps zonder al te veel gevolgen gestopt kunnen worden...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

P_Tingen

omdat het KAN

Op telefoons in de familie die in mijn handen gedrukt worden "omdat ze vol zitten" stop ik vaak zoveel mogelijk processen (ik heb zelf een windows phone). Van een groot aantal processen weet ik dat ik ze zonder problemen kan stoppen, zoals bv Google Books en dat soort spul. Bij andere processen probeer ik het gewoon en dan zie ik wel of de telefoon weer opstart en zich netjes gedraagt. Zo niet, dan zet ik het weer aan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tommertje je kan de apps beter uitschakelen (als dat kan) dan stoppen, want op het moment dat je telefoon opnieuw opstart is er grote kans dat de apps ook weer automatisch opstarten.

Voor de rest heb ik even zitten zoeken, maar ik kan er helaas weinig over vinden. Kun je eens wat screenshots maken van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
hoi @rens-br , ik kan de 'Geheugen'-app niet opstarten. De app draait onder water. Ik kan dus geen screenshots maken. Je kunt je afvragen waarom Xperia deze dan wel toont bij Instellingen in de lijst van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tommertje dat zal wel een systeem app zijn, aangezien deze geheel op de achtergrond draait. Zou ik hem lekker laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
hoi @P_Tingen , bedankt voor je tip. ik begrijp je aanpak: 'trial & error', maar voor een app die heet 'Geheugen' vindt ik dat nogal een risico. Sony zou hier gewoon ergens wat over moeten beschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

P_Tingen

omdat het KAN

Tommertje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:54:
hoi @P_Tingen , bedankt voor je tip. ik begrijp je aanpak: 'trial & error', maar voor een app die heet 'Geheugen' vindt ik dat nogal een risico. Sony zou hier gewoon ergens wat over moeten beschrijven.
Als je de app handmatig kan stoppen is er niet veel wat er mis kan gaan. In het ergste geval loopt je telefoon vast en moet je hem opnieuw opstarten. Waarna de geheugen-app ook vrolijk weer opstart, dus ik zie het risico niet zo.

Daarnaast ben ik met je eens dat Sony hier iets over zou moeten schrijven.
Maar ja, dat doen ze kennelijk niet :+

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1