[Reservoir Relais] is dit ToonFrequent of Tariefdraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik problemen met de automatische in- en uitschakeling van het boiler relais in mijn meterkast. Waar het relais voorheen werd ingeschakeld doordeweeks om 23:00 en uit om 07:00 blijft het relais nu 24 uur ingeschakeld. Ik weet niet zeker of dit te maken heeft met de plaatsing v/d nieuwe "slimme" meter.

Dit ding;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KLlo1igh.jpg

Ik heb geprobeerd 'm te vinden via Google, maar helaas geen passende resultaten.

Afgelopen maandag is een Stedin monteur bij me langs geweest voor dit probleem, hij heeft de overkapping v/d hoofd stop losgemaakt en vond een losse draad met isolatieblokje. Hij vertelde me dat dit een zgh tariefdraad is waarmee het boiler relais wordt geschakeld.

Deze draad; (rood omcirkeld)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBmy0v6.jpg?2

Zou het kunnen dat die tariefdraad ook een signaal aan de analoge meter door gaf, zodat deze kon schakelen naar het juiste telwerk?

De monteur van afgelopen maandag kon niets verder voor me betekenen en gaf te kennen dat voor een meerprijs van maar €0,01 per kWh de boiler ook overdag het water verwarmt. Wat heel leuk is, maar ik wil dat die boiler alleen op daltarief z'n ding doet.

a.s. vrijdag komt er weer een Stedin monteur, ik vermoed dat hij de hele stoppenkast moet open schroeven om die tariefdraad door te lussen of hij plaatst een relais met ingebouwde TF ontvanger.

Is dit verhaal een beetje logisch? Of zit ik er helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:03
Ik zou die hele monteur afbellen en het oplossen met een tijdgeschakeld relais. Het TF wordt landelijk gefaseerd uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het uitfaseren van het ToonFrequent gebeuren zal ergens in 2020 plaatsvinden, Stedin wist me te vertellen dat ze dan monteurs uitsturen om een tijdgeschakeld relais te plaatsen.