Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en gaming, 1000-1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:12
Binnenkort weer beginnen met een nieuwe studie en hiervoor heb ik een nieuwe laptop nodig. Momenteel gebruik ik een Asus EeeBook, en hoewel het een leuk apparaat is voor de prijs loop ik toch wel tegen een paar "beperkingen" aan zoals toetsenbord niet comfortabel om lange stukken te typen, scherm te klein en een gebrek aan performance vooral merkbaar wanneer er bijv. in een redelijke Excel file gewerkt wordt.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk het Office pakket, Visio, licht gebruik van Photoshop en wat casual gaming. Denk hierbij aan DOTA, CSGo, Guild Wars 2. Ik heb ook nog een PS4 pro, dus het is niet mijn main game machine. Hiernaast heb ik een persoonlijke voorkeur voor een Windows laptop

Wat is je budget?
Ergens tussen de 1000 en 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal meegaan naar bijeenkomsten voor de studie, draagbaarheid is dus een pre. Qua formaat denk ik dat 15,6" het meest ideale zou zijn, draagbaar en toch redelijk formaat scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se een voorkeur, het apparaat moet degelijk gebouwd zijn en geen schreeuwerige game uitstraling hebben. Een strakke uitstraling (zoals bijv. Dell XPS) heeft mijn voorkeur en een dedicated videokaart is wel een pre, maar hoeft niet high end te zijn, persoonlijk denk ik aan een GTX 1050 TI maar daar kan ik weinig geschikte laptops mee vinden. Hiernaast een lange batterijduur bij normaal gebruik

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd
Bovenstaande 2 HP laptops zien er, naar mijn idee, goed en degelijk uit. De ene heeft 4GB dedicated videogeheugen en 8 GB RAM, de andere 2GB videogeheugen en 16GB RAM. Het liefst heb ik en 4GB videogeheugen en 16GB RAM.

pricewatch: Dell XPS 15 9560-NGG9X
Deze Dell XPS heeft eigenlijk alles wat ik wil, maar heeft dan ook een prijskaartje natuurlijk. Neig heel erg naar deze laptop, ook de verhalen en reviews zijn positief. Enige kleine minpunten zijn het ontbreken van een num-pad en "maar" 512 GB SSD, al is die laatste op termijn natuurlijk te vervangen door een groter exemplaar. Voor nu zou ik overigens prima met 512 GB uit de voeten kunnen, maar wil wel 4-5 jaar met de laptop doen.

pricewatch: Acer Aspire A715-71G A715-71G-70FK
Deze heeft de GTX 1050 TI en meer opslagruimte, ik weet niet hoe het met batterij en bouwkwaliteit (en feel) zit van deze laptop.

Ik weet zo even niet meer wat ik nu moet kiezen, mijn voorkeur gaat uit naar de Dell XPS ondanks dat deze volgens mij 1779 kost (HD scherm en 97 WH accu uitvoering) maar is deze echt zo goed? Ben best bereid wat te betalen voor premium...

Jullie nog adviezen?

Aanvulling: heeft het zin te wachten op de 8e generatie i7 cpu's die volgens mij niet lang terug aangekondigd zijn? Voor mijn gevoel moet een i7-7700HQ meer dan voldoende power zijn...

Verwijderd

@Superkanjo Waarom ga je hier niet eens mee aan het stoeien qua samenstelling?

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Een Clevo die voorzien is van een aluminium behuizing, en hardware technisch misschien wel het meeste voor jou kan betekenen binnen jouw budget. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 09:37 ]

• Superkanjo
@Verwijderd Dank voor de suggestie, qua hardware/prijs zeker interessant. Bouwkwaliteit lijkt mij ook goed alleen twijfel over de batterij. 60Wh, weet niet hoe lang deze het er op vol kan houden.

Een andere vraag, het switchen naar igpu wanneer de GPU niet nodig is, is dat iets wat door Windows zelf wordt gemanaged?

Verwijderd

Superkanjo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:53:
@Verwijderd Dank voor de suggestie, qua hardware/prijs zeker interessant. Bouwkwaliteit lijkt mij ook goed alleen twijfel over de batterij. 60Wh, weet niet hoe lang deze het er op vol kan houden.

Een andere vraag, het switchen naar igpu wanneer de GPU niet nodig is, is dat iets wat door Windows zelf wordt gemanaged?
Gaat inderdaad automatisch. :)

Verwijderd

Zijn die clevo laptops een beetje goed dan vergelijken met een Msi bijvoorbeeld omdat de prijs verschillen er best wel zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:38:
Zijn die clevo laptops een beetje goed dan vergelijken met een Msi bijvoorbeeld omdat de prijs verschillen er best wel zijn
Als je een beetje googled zie je dat Clevo best solide laptops bouwt.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:50:
@Superkanjo Waarom ga je hier niet eens mee aan het stoeien qua samenstelling?

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Een Clevo die voorzien is van een aluminium behuizing, en hardware technisch misschien wel het meeste voor jou kan betekenen binnen jouw budget. :)
Vergis ik me, of jouw antwoord altijd/vaak Clevo? Welke relatie heb je met Clevo en genoemde webshop?

Ik ken Clevo onvoldoende, maar elders zijn er wel dingen te lezen over bouwkwaliteit.
In een mark met zoveel merken, kan het toch niet zo zijn dat Clevo het enige antwoord is?

[ Voor 3% gewijzigd door kdekker op 07-09-2017 13:53 ]

Verwijderd

Ik lees dat clevo vaak scharrige behuizing kwaliteit heeft. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:53:
[...]

Vergis ik me, of jouw antwoord altijd/vaak Clevo? Welke relatie heb je met Clevo en genoemde webshop?

Ik ken Clevo onvoldoende, maar elders zijn er wel dingen te lezen over bouwkwaliteit.
In een mark met zoveel merken, kan het toch niet zo zijn dat Clevo het enige antwoord is?
Niet altijd Clevo, veelal wel binnen en bepaald budget waarbij er vraag is om gaming waardoor ik van mening ben dat Clevo dan 'the best for less' kan bieden inzake hardware. De bouwkwaliteit die vaak ter discussie staat, betreft de kunststof behuizingen. De Clevo die ik hier noemde is opgebouwd vanuit aluminium, en dus een stuk steviger.

De webshop die ik adviseer is de goedkoopste verkoper als je het vergelijkt met BTO en Laptopplus, welke exact dezelfde Clevo's verkopen. Laptopparts4less is een een mans bedrijf, te weten Frits Bergsma, daar waar BTO en Laptopplus personeel in dienst heeft, welke dus deels door de consument betaalt worden omdat dezelfde systemen bij hen duurder zijn.

Als jij momenteel betere alternatieven weet dan Clevo...draag ze alsjeblieft aan, want juist daar is @Superkanjo het meest mee geholpen. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:38:
Dat ligt eraan welk type MSI je bedoelt. MSI staat voornamelijk bekend om een uitstekende koeling, uitstekende interne speakers en High End TN panelen die enorm hoog scoren qua RGB en zwart waardes.

Budgettair gezien lijkt mij de Clevo in deze threat de beste optie voor de TS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:23:
Ik lees dat clevo vaak scharrige behuizing kwaliteit heeft. Iemand hier ervaring mee?
Die scharrige behuizingen betreffen de kunststof versies. Die zijn inderdaad niet erg stevig. Wanneer je echter een laptop puur voor thuisgebruik zou willen kopen, dan is zo'n kunststofbehuizing echt wel voldoende.

De kunststofbehuizingen zijn dus niet echt geschikt om dagelijks veel mee rond te zeulen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:29:
[...]

*knip*

Als jij momenteel betere alternatieven weet dan Clevo...draag ze alsjeblieft aan, want juist daar is @Superkanjo het meest mee geholpen. ;)
Laten we beginnen met het feit dat de TS helemaal geen 1050Ti nodig heeft. Hij kan voor zijn doeleinden en eventuele games makkelijk vooruit met een gewone 1050.
Waar ik vooral naar zou kijken zijn processor en scherm. Bij veel merken kun je vrij gemakkelijk bij de hardware en een SSD of RAM (bij) plaatsen. Staar je hier dus niet blind op.
Met wat filters in de Pricewatch kom je dit tegen: https://tweakers.net/cate..._AVbQ50FZryUsqjYg35KW1LB8

Verder heb je nog Dell laptops die volledig voldoen aan jouw wensen; http://www.dell.com/nl-nl...aptop?view=configurations

Succes met kiezen @Superkanjo :P

• Superkanjo
Dank allen voor de reacties! Ik neem het in overweging en ga van het weekend ook proberen om een aantal devices fysiek te zien.

Ik laat nog weten wat het is geworden!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]
Niet altijd Clevo, veelal wel binnen en bepaald budget waarbij er vraag is om gaming waardoor ik van mening ben dat Clevo dan 'the best for less' kan bieden inzake hardware. De bouwkwaliteit die vaak ter discussie staat, betreft de kunststof behuizingen. De Clevo die ik hier noemde is opgebouwd vanuit aluminium, en dus een stuk steviger.

De webshop die ik adviseer is de goedkoopste verkoper als je het vergelijkt met BTO en Laptopplus, welke exact dezelfde Clevo's verkopen. Laptopparts4less is een een mans bedrijf, te weten Frits Bergsma, daar waar BTO en Laptopplus personeel in dienst heeft, welke dus deels door de consument betaalt worden omdat dezelfde systemen bij hen duurder zijn.

Ik heb geen beter alternatief, en je antwoord is prima. Ik was een beetje bang dat je aandelen bij clevo of in de webshop _/-\o_

Op zich is 1000-1500 euro een knap budget, waar je ook bij Asus, Dell, Lenovo etc best wel wat kunt krijgen. Of je dan de gaming kant op gaat met een betere dedicated GPU of meer de zakelijke kant met IGP en een dunner/steviger uiterlijk (en hopelijk een beter scherm); voor dit bedrag kun je dan een hoop (denk ik).

De XPS werd al genoemd (al is de vraag of je het daar redt met 1500 euro), alternatief zou een Latitude kunnen zijn, de Asus UX510, de Lenovo T570 ook. Er is wel een T470p, geen 570p als je perse een quad core processor wilt. Van andere merken weet ik te weinig om iets zinnigs te zeggen. En uiteraard is veel 'van horen zeggen/lezen'. De meeste modellen heb ik zelf nog nooit in m'n handen gehad of mee gewerkt. Maar dat geldt w.s. voor de meesten die een advies geven. Wat dat betreft is notebookcheck.nl (of .com) een handige site. En veel reviews lezen :-).

[ Voor 29% gewijzigd door kdekker op 08-09-2017 10:49 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
[...]
Dat is natuurlijk onlogisch? Als er personeel is, is het duurder? Wat nou als wij 10x meer doen met 5 man personeel? Dan is dat per eenheid product gewoon goedkoper?

Maar misschien zit er wel een andere gedachte achter het prijsbeleid? Betrouwbare marge maken zodat je over 5 jaar ook nog bestaat en service + garantie kan blijven leveren? :).

't is maar een idee he :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Verwijderd

laptopplus schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:22:
[...]

Dat is natuurlijk onlogisch? Als er personeel is, is het duurder? Wat nou als wij 10x meer doen met 5 man personeel? Dan is dat per eenheid product gewoon goedkoper?

Maar misschien zit er wel een andere gedachte achter het prijsbeleid? Betrouwbare marge maken zodat je over 5 jaar ook nog bestaat en service + garantie kan blijven leveren? :).

't is maar een idee he :)
Personeel kost de consument bewezen geld. Waarom zijn artikelen via het web goedkoper te vinden, dan waarvoor deze in fysieke winkels verkocht worden? Als je een goed produkt verkoopt, waarom moet je dan 10 maal meer doen met 5 man personeel ten opzichte van 1 persoon? Ik begrijp best dat een goedkopere concurrent voor jullie en BTO gevoelig ligt, maar hetgeen Notebook totaal is overkomen, kan Laptopplus en BTO net zo goed overkomen...einde verhaal dus, en dat terwijl Notebook totaal ook een uitstekende service bood.

Voor consumenten gelden 2 zaken, dat is de portemonnee en de service. Beide zijn bij Laptopparts4less gewoon dik in orde als ik de prijzen vergelijk met jullie en BTO, en qua service scoort Frits gewoon goed:

https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

So what's the problem? ;)

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:58:
[...]
Personeel kost de consument bewezen geld. Waarom zijn artikelen via het web goedkoper te vinden, dan waarvoor deze in fysieke winkels verkocht worden? Als je een goed produkt verkoopt, waarom moet je dan 10 maal meer doen met 5 man personeel ten opzichte van 1 persoon? Ik begrijp best dat een goedkopere concurrent voor jullie en BTO gevoelig ligt, maar hetgeen Notebook totaal is overkomen, kan Laptopplus en BTO net zo goed overkomen...einde verhaal dus, en dat terwijl Notebook totaal ook een uitstekende service bood.

Voor consumenten gelden 2 zaken, dat is de portemonnee en de service. Beide zijn bij Laptopparts4less gewoon dik in orde als ik de prijzen vergelijk met jullie en BTO, en qua service scoort Frits gewoon goed:

https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

So what's the problem? ;)
NBT: Bewuste keuze, niets met concurrentie te maken gehad.
Prijs: Ieder mag zijn eigen strategie bepalen
Gevoelig: Nee hoor, zie voorgaand punt :)

PS. No problem here :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:23:
Mijne nu een poosje in huis. Reis er 4x per week mee voor werk en game thuis erop. Geen problemen met de kwaliteit tot nu toe.
Pagina: 1