Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Wat valt er over te zeggen...
32 MB is te weinig. Zelfs met het omconverteren naar WMA voordat je upload naar je Rio heb je tussen een half uur en 1 uur muziek, en das gewoon flink bout.
Ik heb dat ding dan ook gekocht omdat er beloofd was dat er superveel backpacks zouden komen (compact flash backpack, 600 mb microdrive backpack, Dataplay disc backpack) maar aangezien ik er daar nog geen enkele van gezien heb ....
De audio kwaliteit van de speler zelf is overigens goed, maar ik vind de afwerking van plastic en rubber een beetje erg goedkoop aan doen.
Als ik het nu over kon doen zou ik waarschijnlijk toch voor een ander model zijn gegaan... Zo'n Nomad II misschien ofzo.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Het grote verschil is dat ik een Rio600 in m'n broekzak stop en er niks van merk, terwijl de Nomad Jukebox toch ieeeeetsje zwaarder isOp maandag 09 juli 2001 09:23 schreef DeX het volgende:
Crative Nomad..
6GB aan mp3's... Of data..
Als ik iets neem.. is dat het wel.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Absoluut... het voordeel van de mp3speler boven een discman moet juist de opslagvergroting zijn. Die 32 en zelfs 64 mb geheugen is natuurlijk niks... Toen de mp3cd spelers uitkwamen was ik van plan om er zo een te kopen, maar toen ik hoorde van die Jukebox, en het feit dat ik hem via mn werk aanzienlijk goedkoper kon krijgen, heb ik deze meteen gekocht. Ik ben nu alles naar WMA 64 kbit (near cd quality) aan het converteren, zodat al mn cd's er oppassen (ongeveer 200 tot nu toe). De afluisterqualiteit is met 128 kb mp3 en 64 kb wma heel erg verrassend goed.Op maandag 09 juli 2001 09:31 schreef DeX het volgende:
Tja.. dat is zo..
maar de gewicht/MB verhouding vind je niks..
6000 - 32...
hmm
Verder krijg je er een goed programma bij, mp3tjes transporteren via USB gaat gewoon heel snel (je bent gewoon het langst bezig om je collectie te rippen). Ook wordt er eens in de zoveel tijd een firmware update uitgebracht, tot nu toe ben ik erg tevreden over dit ding, ook al is ie aan de prijzige kant/is ie wat log en zwaar (maar als je dit met een discman vergelijkt valt dit nog best mee vind ik).
In ieder geval genoeg luisterkeus voor in de bus naar Spanje over 3 weekjes
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
kun je een interactieve demo doen... zoals deze jukebox in het echt ook speelt.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ja, dat is dus eigenlijk ook een van mijn criteria. Als het zo mooi weer is, en een korte broek aan heb op de fiets, waar moet ik dan die Nomad laten? (de dames zullen wel denkenOp maandag 09 juli 2001 09:26 schreef Acolyte57 het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat ik een Rio600 in m'n broekzak stop en er niks van merk, terwijl de Nomad Jukebox toch ieeeeetsje zwaarder is
Terwijl die rio600 gemakkelijk in je zak kan.
Maar ik ben aan het twijfelen. Kan de nomad ook cdrws aan?
Is die Hipzip (oid) ooit iets geworden?
De Nomad heeft een harde schijf, er kunnen geen CD's in...Op maandag 09 juli 2001 10:02 schreef 456 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus eigenlijk ook een van mijn criteria. Als het zo mooi weer is, en een korte broek aan heb op de fiets, waar moet ik dan die Nomad laten? (de dames zullen wel denken)
Terwijl die rio600 gemakkelijk in je zak kan.
Maar ik ben aan het twijfelen. Kan de nomad ook cdrws aan?
Hmm... goed puntOp maandag 09 juli 2001 10:06 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
De Nomad heeft een harde schijf, er kunnen geen CD's in...
Ik zat zelf te twijfelen namelijk tussen de Treo speler (is 6 gb) of die ik net opnoemde dus. en toen ik las dat die maar 4 uurtjes met battijen kon doen en de soul-mp3 speler 14 uur wist ik me antwoord al...
Ik weet absoluut niet hoeveel batterijen, stroom de Creative vraagt (zal ongeveer hetzelfde zijn, omdat je toch een HD moet aandrijven). Maar je heb niks aan 200 cd''s op 1 apparaat als die maar 4 uurtjes met stroom kan doen, dan zijn de batterijen die je moet verslepen totaal nog zwaarder dan de "extra" cdtjes.
BF1: Don-Panio
compact + weinig opslag versus
log + veel opslag.
Ik wilde dus omdat ik redelijk veel muziek heb, veel opslag, dus de laatste. Want dat was juist het voordeel van mp3: omdat het een kleiner formaat heeft. Waarom zou ik dan zo'n compact ding nemen waar dat voordeel weer weg is?
Ik heb ze nog nooit verkocht zien worden. Daarbij past er volgens mij maar 40 mb op zo'n Clik disk (die niet goedkoop zijn) en das de moeite niet echt waard. Past niet eens 1 album op een diskje...Op maandag 09 juli 2001 10:02 schreef 456 het volgende:
Okee, er past ook niet 1 album op m'n Rio, maar als je dan toch een verwisselbaar medium neemt, neem dan een goeie
http://store.sonicblue.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry10?V1=298380&PN=1&SP=10023&xid=25971&DSP=&CUR=840&CACHE_ID=0
Die is inderdaad wel mooi en heeft ook veel geheugen, 384Mb, maar kost wel vierhonderdennegenenzeventig dollar!!! vind je dat niet een beetje veel en zonde van je geld?Op maandag 09 juli 2001 12:29 schreef 456 het volgende:
ik denk dat ik hem heb![]()
http://store.sonicblue.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry10?V1=298380&PN=1&SP=10023&xid=25971&DSP=&CUR=840&CACHE_ID=0
Enerszijds wel natuurlijk, ik moet er tering veel voor werken. Maar het is wel mijn ideale apparaat. En gezien de niet prijsdalingen die s3 niet doorvoert, denk ik dat ik beter nu in de zomer dat apparaat kan kopen (volgende week jarig, wat geld beuren van deze en gene), want dat voel ik het minst in mijn portemonnee...
Eens goed denken.. en me een x bezatten, dan gaat bestellen vaak wat beter.
Verwijderd
Das een mp3-cd speler met van die kleine cdeetjes. Er kan dan +/- 200 Meg op zo'n discje. Precies genoeg voor een album en veel losse nummers.
De prijs van het apparaatje is ook aantrekkelijk rond de 300 piek
www.freecom.com
hier kan je hem oa. bestellen tegelijk met lege cdeetjes.
www.opussupplies.com en FF zoeken op Freecom Beatman
Ook is hier al een ander draadje over geopend
[topic=177379]
Verwijderd
vrij goedkoop en op 1 cd gaan makkelijk 150 nummers.