Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV in netwerk en YouTube problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat als ik op mijn tv rechtstreeks naar YouTube ga en ik clips of een serie clips wil afspelen dat dit random geweigerd wordt of tijdens het afspelen van een serie clips er mee kapt en mijn beeld dan op zwart gaat. Ook worden er individuele clips geweigerd en een andere clip wordt dan wel weer afgespeeld. Heel frustrerend maar ben niet technisch genoeg om in te schatten waar het probleem ligt.

Mijn tv is middels powerlines aangesloten op mijn netwerk. Ik zit in nieuwbouw met de moderne zekeringskast en alle stopcontacten geaard. Onderstaand een overzicht van mijn netwerkje:

1. Netgear ProSafe GS108 8p Gigabit Switch, 1000Mbps direct aangesloten op de Drayteck met een CAT6 kabel

Op deze switch zijn de volgende componenten aangesloten:

1. TP-Link TL-PA8010PKIT Powerline Kit, 1200Mbps
2. HP Laserjet 1320 PCL5
3. Brother MFC-J5320DW
4. TP-Link EAP225 AC1200 wireless accespoint
5. Desktop Windows10
6. Synology ds216SE NAS die ik als cloudstation heb ingericht.

Salora 40LED9102CS 40", 100Hz, Smart, middels de Powerline op dezelfde groep aangesloten. Geldt voor alle componenten m.u.v. de laptops.

Draadloos 1 laptop op AC gekoppeld aan het accespoint en 1 laptop N gekoppeld aan de Drayteck. Zelden dat beide laptops en of een laptop en desktop aanstaan.

Provider: T-Mobile, glasvezel 100/100 abonnement.

Concreet mijn vraag in deze, zou ik een 500/500 abo moeten nemen om op mijn tv YouTube probleemloos af te spelen of zijn er andere mogelijke oorzaken?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
100/100 is ruim voldoende, je zal het ergens anders moeten zoeken. Heb je de tv wel eens zonder powerline getest? Of een laptop op de powerline aangesloten om te kijken wat dat doet?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:41:
100/100 is ruim voldoende, je zal het ergens anders moeten zoeken. Heb je de tv wel eens zonder powerline getest? Of een laptop op de powerline aangesloten om te kijken wat dat doet?
Om te beginnen zat ik bij het lezen van jou reactie met het schaamrood op mijn kaken, had dit zelf ook kunnen bedenken.

De volgende tests uitgevoerd:

Laptop aan powerlines, geen probleem ook niet met YouTube
Alle kabels zelf en door een echte techneut laten doormeten, geen problemen'
TV rechtstreeks aan de Drayteck gehangen, maakt geen verschil t.o.v. powerlines

Dus mogelijk een probleem op de tv, wat mij overigens wel opvalt is dat YouTube op tv via een ander kanaal lijkt te komen want heb daar ook reclames etc. en dus het stoppen
YouTube via laptop geen reclames en ongestoord door blijven gaan

Zal maar contact met de leverancier van de tv opnemen want daar ligt dan echt het probleem en lijkt die een andere bandbreedte te gebruiken dan een desktop of laptop.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
je kan parallel met je laptop eens testen ..

ik heb ooit het probleem tegengekomen met LG tv's waarbij de cache volliep, en dan kon geen nieuwe netflix stream meer geladen kon worden.. oplossing : elke 3 maand tv volledig factory resetten.

als het toch bij je tv zou liggen, neem gewoon een ps3/ps4 .. doet alles wat een smarttv kan, maar wel betrouwbaarder

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat de TV alsmede de powerline op auto-negotiate? Dat kan (nadruk) voor veel problemen zorgen om stabiele verbindingen te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof