Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TOUGHSwitch PoE PRO vraagje

Pagina: 1
Acties:

• ermae
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-12-2022
Beste mensen,

Ik heb een TOUGHSwitch PoE PRO (8-poorts) gekocht maar het gekke is dat mijn internet nu nog maar iets van 90Mbps is en als ik de PC direct op het modem aansluit is het ongeveer 180Mbps, een verdubbeling dus.

Ik heb op dit forum gezocht en online maar niet vinden wat ik verkeerd doe, is er iemand die het probleem herken of mij kan helpen op dit probleem op te lossen ?

Ik heb de poort ingesteld als Port status: Enabled / PoE: Off / Link Speed, Mbps: Auto / Flow Control: Enable

Alvast bedankt.

Eric

[ Voor 12% gewijzigd door ermae op 05-09-2017 17:52 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Welke snelheid geeft de switch aan (zowel op de poort van het modem als de poort van de pc)?

offtopic:
Groeten doen we impliciet, hoe vriendelijk het ook is!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ermae
Bedankt voor de snelle reactie maar ik heb geen idee waar ik dat kan vinden maar op de router zie ik wel iets van Total Throughput van 93,3 TX Mbps en 2.11 RX Mbps, bedoel je dit ?

[ Voor 43% gewijzigd door ermae op 05-09-2017 18:01 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat je op de fysieke utp port kunt kijken welke ledjes branden; meestal een groene voor 1000 Mbps en oranje voor 100 Mbps

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik zou als ik jou was de bekabeling van je router/modem naar je switch en van de switch naar je PC controleren. 100% zeker dat er 1 van deze poorten op 100mbps draait in plaats van Gigabit.

www.google.nl

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Op de GUI van de Toughswitch zie je bovenin de poorten. Als je hier overheen hovert kun je ook de link speed zien.

De Toughswitch heeft nog wel een dingetje met flowcontrol. Zet die uit per poort.

U+

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 12:39
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:52:
Op de GUI van de Toughswitch zie je bovenin de poorten. Als je hier overheen hovert kun je ook de link speed zien.

De Toughswitch heeft nog wel een dingetje met flowcontrol. Zet die uit per poort.
Niet alleen flowcontrol is een dingetje bij een Toughswitch, dat ding kan ook niet goed overweg met mixed 100Mbit / 1000Mbit; de performance klapt dan helemaal in.

Zie ook https://community.ubnt.co...n-Toughswitch/td-p/486797

Dit was voor mij de reden de Toughswitch naar 'early retirement' te sturen en over te stappen op Unifi switches.

• ermae
Bedankt voor alle reacties! Was inderdaad een geel lampje ipv groen... ik heb het via het menu van de switch kunnen oplossen.

Nogmaals bedankt iedereen !
Pagina: 1