Toon posts:

Aopen MB herkent mijn geheugen niet !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb net een nieuw reepje geheugen gehaald bij funprice.
Het is een reepje van 128 Mb 100/133 Mhz. Nu heb ik het erin gezet maar mijn mobo herkent het niet. Ik heb de hele search al afgezocht naar dit probleem maar niets gevonden wat hier op lijkt of een oplossing kan bieden.

de reepjes (nog een andere van 128 mb) zitten nu in slot 1 en 2 (van de drie).
De eerste keer dat ik opstarte herkende mijn mobo ze wel en telde mooi tot 256 maar nu opeens niet meer !!!!

Moet ik iets veranderen in de bios ? drivers downen ? Anything ? :?

Ik zou heel graag een oplossing vinden, want nu is het weggegooid geld :(

Alvast bedankt
Timyo

PS mijn specs staan hieronder :)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
AOpen en OEM geheugen is vaak een probleem ;( Ik heb het zelf ook mogen ervaren, het werkte wel, maar zwaar instabiel op een AK33. Maar een AK73 gaat iets beter met OEM geheugen om.

Verwijderd

Topicstarter
Jah,
maar hoe verklaar jij dan dat ie eerst wel het geheugen kent en daarna opeens niet meer. Het is volgens mij ook zo dat de groothandel van mijn pc ook net zo'n goedkoop reepje erin heeft gegooid als ik nu heb gekocht.
Mijn mobo ondersteund het wel dus....

Max. Main Memory: Max. 1.5GB SDRAM ( PC-100 or PC-133 ) or VCM for 168pin DIMM*3
(Aopen website)

Zal ik em anders even uithalen en opnieuw erin prikken of helpt dat niets ??

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
probeer eens je bios te flashen dat kan zeker helpen.

of download de nieuwste drivers van je geheugen >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal mijn bios eens flashen.
Maar drivers van mijn geheugen !!!!
hehehe
Dat geheugen kost 59 piek per 128MB *D, denk je dat dat van een merk is ?.....

Daar zullen vast wel geen drivers voor zijn :)

Maar bedankt,
Tim(yo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net van een vriend van mij gehoord dat sommige mobo's sommige merken geheugen (of geheugen-loze) niet slikken !!

Weet iemand hier iets van ?
moet ik gewoon nog een keer heeeeeeeeel stevig aandrukken ? Omdat ie em helemaal niet pakt !! }:O

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Op maandag 09 juli 2001 09:36 schreef timyo het volgende:
Ik heb net van een vriend van mij gehoord dat sommige mobo's sommige merken geheugen (of geheugen-loze) niet slikken !!

Weet iemand hier iets van ?
moet ik gewoon nog een keer heeeeeeeeel stevig aandrukken ? Omdat ie em helemaal niet pakt !! }:O
Dat is wat ik schrijf, AOpen is niet zo'n ster in geheugen herkenning, noujah eigen de KT133(a) chipset niet, maar de mobo's van AOpen verergeren dat op de een of andere manier nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
ok,thanx
ik ga het vanavond maar eens proberen allemaal. In ieder geval allemaal bedankt,
overige reachties zijn altijd nog welkom hoor !! :o

c ya

Verwijderd

Kijk eens op www.aopen.com bij de comptibilitytests.

Daar staat dus bij welk geheugen wel en niet in je mobo gaat, ik heb zelf een Ax3s pro, en die slikt ook maar heel weinig merken :(

http://www.aopen.com/tech/report/mb/ak73pro/default.htm

suc6

Verwijderd

Ik heb ook een AOpen mobo gehad en heb ook moeilijkheden met OEM-geheugen gehad. Het beste is gewoon dit reepje om te ruilen en opnieuw proberen.
Werkt dit nog niet, andere winkel (meestal weer ander OEM-geheugen).

suc6
Pagina: 1