iPhone 6s Agenda: geen adressen uit adresboek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Tot recent maakte ik in mijn standaard agenda-app een afspraak aan waarbij ik als locatie een automatische aanvulling/dropdown kreeg van adressen welke ik in mijn contactenlijst heb staan. Op die manier kon ik als locatie bijvoorbeeld de contactpersoon 'Hoofdkantoor' kiezen, was ook het adres zichtbaar en werd dat adres ook als locatie van de afspraak opgepakt. Als ik mijn afspraak vervolgens opsloeg stond er dus ook netjes een kaartje met gepinde locatie en werkte zaken als starten van navigatie en een melding dat ik moest vertrekken eenvoudig.

In de tussentijd is er iets gewijzigd. Ik vul sinds enkele weken de contactpersoon in, maar er wordt niets meer aangevuld in de vorm van het adres:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.bastiaanhuls.com/1799487.png

Het lijkt er op dat de koppeling tussen de agenda en contactpersonen verloren is geraakt. Ik heb niet bewust een wijziging in instellingen gemaakt, maar ik weet ook niet exact wát of sinds welk moment dit probleem is ontstaan. Ik heb het vermoeden dat het onstaan is ongeveer rond de periode dat ik ben overgestapt (dus geen migratie) van Office 365 Pro naar (betaald/ad-free) Outlook.com en Office 365 Personal, maar ik heb niet de mogelijkheid meer om dat te simuleren. Ook is er rond diezelfde tijd een kleine update geweest van iOS 10.3.3.

Uiteraard hangt het correcte adres nog aan de geteste contactpersonen en maakt land van herkomst niets uit. Zelfs een reset van de telefoon en met een schone lei beginnen (zonder restore) maakte geen verschil. Ik hecht echter wel heel veel waarde aan die functionaliteit, maar krijg het niet opgelost. In de instellingen van de agenda staan 'Voorgestelde locaties' ingeschakeld, maar dat staat volgens mij los van de contactpersonen-app. Dat geldt ook voor de instelling 'Contacten uit apps' van de contactpersonen-app zelf.
In andere apps ligt die koppeling er nog wel; ik kan in Kaarten een willekeurig contactpersoon typen en dat wordt gevonden en gepint.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Heb je de sync van Agenda en Contacten al een keer opnieuw aangezet via de instellingen? Anders wil het verwijderen en opnieuw toevoegen van je Exchange account ook vaak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Yes; de sync is voor beiden een keer gestopt en gestart, mijn account is verwijderd en van '0' weer ingesteld, maar ook een (sinds vanmiddag zelfs een tweede) volledige reset van de telefoon maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Schiet mij maar lek. Gisteravond ben ik nogal intensief bezig geweest met het opschonen en vervolledigen van alle contactpersonen-informatie in Outlook, en zojuist zie ik per abuis dat dit probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen. Wanneer ik een contactpersoon invul als locatie in een afspraak wordt het weer aangevuld met dat gekoppelde thuis-/werkadres.

Mocht iemand anders dus tegen een vergelijkbaar iets aan lopen: het heeft dus in de contactpersonen gezeten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het probleem weer te simuleren, maar helaas kan ik niet meer terughalen wat de exacte oorzaak was.