Windows 7 Partitie D: verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-12-2022

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met mijn PC fixen na een fout in het systeem.

Ik heb een herinstallatie van windows 7 gedaan en drivers geinstalleerd. Maar nadat windows een update heeft uitgevoerd is partitie D: uit mijn windows verkenner verdwenen. Deze partitie is een opslag voor persoonlijke bestanden.

Via apparaat beheer heb ik gezocht of de partitie verborgen is geraakt, maar schijfstations blijkt maar één partitie te bevatten.

Via schijfbeheer vind ik ook enkel partitie C:

De vraag is, welke stappen moet ik nemen om partitie D: terug te halen?

Lady Tableflip

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Heb je bij de herinstallatie heel je disk geformatteerd ? Kan me niet voorstellen een windows update een partitie verwijderd.

Ik denk dat je bij de herinstallatie alle partities hebt verwijderd en er nu geen D meer is.

[ Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 05-09-2017 16:34 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 00:05
is de nieuwe partitie even groot als de oude C en D bijelkaar? meeschien heb je dan bij het installeeren de partities samengevoegt. in dat geval word het erg lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Nee ik geloof van niet, daarnaast zitten er nog twee versies van Windows 7 van voorgaande installaties op mijn PC (?)

Na de installatie waren de partities nog gespleten en had D: nog alle files van vóór de herinstallatie. C: is nog steeds nog even groot. Pas nadat ik windows updates had toegepast en mijn PC had afgesloten en weer opgestart was D: weg.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Wat staat er op de ruimte waar D: had horen te staan? Lege ruimte, of gewoon een stuk ruimte waar geen letter aan toegevoegd is?

Edit:
Of de C:\ schijf natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 05-09-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@YumeTsuki maak eens een printscreen van je diskmanager en upload hem

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/339139516474589197/354637382026526720/image.png

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Dus je hebt maar 1 HDD van 250GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Nee, ik zou veel meer schijfruimte moeten hebben.

Lady Tableflip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 16:11
YumeTsuki schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:12:
Nee, ik zou veel meer schijfruimte moeten hebben.
Hoeveel zou je moeten hebben? En hoeveel fysieke schijven? Want zoals het er nu uit ziet heb je maar 1 fysieke schijf met maar 1 partitie C:.

Als nou bijvoorbeeld een hele fysieke schijf mist kunnen we wat meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Heb je toevallig meerdere harddisks in je systeem ? En heb je hem op de verkeerde geïnstalleerd ?

/Zijn alle disken aangesloten

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 05-09-2017 17:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Ik heb een andere harddisk, maar de installatie liet niet toe dat ik een andere partitie pakte voor de installatie dus die heb ik op dezelfde partitie gezet.

Ik heb ook niet echt goed onhouden hoeveel GB mijn harde schijf zou moeten kunnen opslaan ben bezig met zoeken naar de factuur om alle onderdelen door te spitten wat er precies in zit.

Lady Tableflip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:16:
Heb je toevallig meerdere harddisks in je systeem ? En heb je hem op de verkeerde geïnstalleerd ?

/Zijn alle disken aangesloten
Meerdere disks worden door "DISKMGMT.MSC" gewoon gezien áls ze aangesloten zijn, maar aangezien alleen DISK 0 zichtbaar is zitten er niet meer disks in dat systeem... Of er missen wat drivers voor een (onboard?) RAID controller.

Waarschijnlijk heeft TS gewoon alle partities laten verwijderen bij z'n laatste herinstallatie en is er nog een bootloader aanwezig welke de oude installatie(s) laat zien.

@YumeTsuki Start eens een administrative Command Prompt en tik daar een in: "Diskpart -> Enter -> List Disk -> Enter. Wat krijg je dan te zien?

En kijk sowieso eens of je "onbekende" hardware hebt. Er kan een RAID Controller zonder de juiste driver aanwezig zijn en dan ga je disks welke er op aangesloten zijn nooit en te nimmer zichtbaar krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 05-09-2017 17:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
YumeTsuki schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:29:
Ik heb een andere harddisk, maar de installatie liet niet toe dat ik een andere partitie pakte voor de installatie dus die heb ik op dezelfde partitie gezet.

Ik heb ook niet echt goed onhouden hoeveel GB mijn harde schijf zou moeten kunnen opslaan ben bezig met zoeken naar de factuur om alle onderdelen door te spitten wat er precies in zit.
Dan zou ik eerst maar eens je kast open maken en kabeltjes controleren. Tevens kan je in de bios kijken of de schijf daar wel te zien is... of je luistert of je hem hoort opspinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
wimmel_1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:30:
[...]

Meerdere disks worden door "DISKMGMT.MSC" gewoon gezien áls ze aangesloten zijn, maar aangezien alleen DISK 0 zichtbaar is zitten er niet meer disks in dat systeem...

Waarschijnlijk heeft TS gewoon alle partities laten verwijderen bij z'n laatste herinstallatie en is er nog een bootloader aanwezig welke de oude installatie(s) laat zien.

@YumeTsuki Start eens een administrative Command Prompt en tik daar een in: "Diskpart -> Enter -> List Disk -> Enter. Wat krijg je dan te zien?
Yes ik verwoord het niet zo lekker ;)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:32:
[...]

Yes ik verwoord het niet zo lekker ;)
Ik had nog wat als aanvulling gepost.... Een RAID controller welke nu geen drivers heeft en eigenlijk via F6 tijdens de installatie bekend gemaakt had moeten worden laat ook wel eens disks "verdwijnen".

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-09-2017 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Die c: lijkt een ssd te zijn.

Heb je ook nog een oude hdd of een 2e ssd?

Of had je vroeger die 1e ssd gesplitst?

Als je zegt dat je na installatie wel een D: had en nu niet meer kan het zijn dat de 2e hdd toevalligerwijs net na de installatie de geest heeft gegeven.

Maar schroef je kast es open en check hoeveel hdds je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk ook eens in apparaatbeheer of daar niet toevallig een onbekend apparaat in staat. Het lijkt me eigenlijk sterk maar misschien is er een driver van een controller geupdate en wordt deze nu niet goed meer herkend.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FlipFluitketel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:41:
Kijk ook eens in apparaatbeheer of daar niet toevallig een onbekend apparaat in staat. Het lijkt me eigenlijk sterk maar misschien is er een driver van een controller geupdate en wordt deze nu niet goed meer herkend.
Ik had m'n post al wat aangepast/uitgebreid, maar ik vrees met grote vrezen dat TS ooit een extra SSD geplaatst heeft op een vrije S-ATA poort en dat dit de enige disk is geweest die gezien werd tijdens het booten van CD/DVD. Als dát dan z'n "oude" D:\ Disk was dan is 't een kwestie van data uit een back-up terug halen........ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
De CMD prompt heb ik eerder geprobeerd, ook deze vind enkel de C: partitie

Het klopt inderdaad dat ik een enkele harddisk had toen ik de PC had aangeschaft, en later was er een speciale harddisk van 250 GB bijgevoegd om opstartsnelheid te verbeteren, maar we hebben nooit succesvol de OS kunnen migreren naar deze schijf.

Iig het kan inderdaad zijn dat de main harddisk eruit ligt.
Ben nu bezig met het systeem afsluiten om in de kast te controleren.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan geen zakdoekjes vinden in de pricewatch maar 't zal waarschijnlijk een kwestie worden van uithuilen en opnieuw beginnen met 't opbouwen van "mijn documenten".

De HDD welke initieel in 't systeem zat zit zo te lezen op een RAID controller waarvoor de Windows 7 installatie media géén drivers heeft gehad. Op die Disk staat je "oude" Windows installatie welke praktisch waardeloos is geworden met deze herinstallatie. Één groot voordeel: Windows staat nu in ieder geval op de snelste disk.... Én op Disk 0!!

Voordat je die oude installatie er af gooit middels een FORMAT van Disk 1 nadat je de drivers voor je RAID controller op orde hebt gebracht: Kijk even in de folders/mappen onder .\USERS (óf gebruikers, als je een NL versie hebt). Kan zijn dat dáár nog iets staat wat ooit van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Het verlies had ik al geaccepteerd toen ik de herinstallatie startte ^^;

Heb net de harddisk gecontroleerd. Deze disk is 1 TB aan geheugen.

Heb de kabels opnieuw aangesloten, dr zat een redelijke hoop stof op. De partities waren nog steeds niet gevonden dus ik heb in het bios menu gezocht of de harddisk uberhaupt nog gelezen wordt, met een redelijk duidelijk antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/339139516474589197/354670187162632194/20170905_185227.jpg

Dat wordt waarschijnlijk een nieuwe harddisk kopen.

Wat wel vreemd is is dat de PC drie verschillende versies OS weet te vinden bij het booten. De Originele OS die stuk is, de OS die een aantal keer door recovery heen is gegaan, en de OS die bij herinstallatie is bijgevoegd.

De oude OS zou op de main harddisk horen te staan.

Lady Tableflip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Haal die harde schijf (1tb) er eens uit en zet hem of in een andere pc of in een usb Dock.

Ik denk niet dat hij kapot is eigenlijk. Dat is namelijk wel heel toevallig....

OK, de bios ziet hem niet, maar ik weet niet wat je allemaal aan het prutsen geweest bent....

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 05-09-2017 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:44
Ok, de ssd op sata port 2.
Dit doet mij toch in eerste instantie denken aan een losse sata kabel.

Plaats anders eens een foto van hoe je schijven in de kast zijn aangesloten en of de kabels wel er goed inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
ik heb enkel een installatie gedaan, drivers gaan installeren van de bijgeleverde disc, en windows laten updaten.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/339139516474589197/354724126210129932/20170905_222343.jpg?width=800&height=450
(Kabel eronder leid naar een fan)

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/339139516474589197/354724125727522817/20170905_222452.jpg?width=800&height=450

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/339139516474589197/354726246334201858/20170905_223322.jpg

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Lastig te zien zo, maar is de bovenste HDD wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Yep, heb kabels zelfs nog los gemaakt en opnieuw stevig erin gestopt.
Vanavond heb ik weer even tijd om te sleutelen dan ga k ff kijken of de HDD het doet op een andere PC.

Lady Tableflip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
YumeTsuki schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:04:
Het verlies had ik al geaccepteerd toen ik de herinstallatie startte ^^;

....

Dat wordt waarschijnlijk een nieuwe harddisk kopen.

Wat wel vreemd is is dat de PC drie verschillende versies OS weet te vinden bij het booten. De Originele OS die stuk is, de OS die een aantal keer door recovery heen is gegaan, en de OS die bij herinstallatie is bijgevoegd.

De oude OS zou op de main harddisk horen te staan.
YumeTsuki schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:33:
Yep, heb kabels zelfs nog los gemaakt en opnieuw stevig erin gestopt.
Vanavond heb ik weer even tijd om te sleutelen dan ga k ff kijken of de HDD het doet op een andere PC.
Als je dan toch bezig bent zou ik overwegen om zonder aangesloten HDD, dus enkel je SSD, opnieuw je windows te installeren. En dan alle partities en ouwe troep van je ssd te formatteren. Dan ben je gelijk van je oude bootopties af en heb je een échte clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
YumeTsuki schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:33:
Het lijkt mij beter dat je even in de buurt van je woonplaats de HDD door een tweaker in een docking station laat plaatsen voor analyse.

Vertel tevens even wat er op de sticker van de HDD staat (merk, model, productiedatum).

Tevens lijkt het er op dat de schijven verkeerdom zijn geplaatst wat kan lijden tot breuken in de bekabeling (als de SATA kabel niet 90 graden stekker heeft).

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 06-09-2017 11:27 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Het is een Seagate Barracuda 7200.12
Ik kan niet echt ergens de productie datum van de harddisk aflezen

Heb toen in 2011 de PC in elkaar laten zetten door Alternate en vervolgens nooit echt in de behuizing van de harddisk gezeten, enkel eenmalig de SSD bijgevoegd en aangesloten.

Mijn broer had toestemming gegeven om de harddisk aan te sluiten op een snelle dock die hij bovenop zijn PC had. Ook zijn PC pakt de Harddisk niet.

[ Voor 21% gewijzigd door YumeTsuki op 06-09-2017 15:13 ]

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
YumeTsuki schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:02:
Het is een Seagate Barracuda 7200.12
Ik kan niet echt ergens de productie datum van de harddisk aflezen
Heb toen in 2011 de PC in elkaar laten zetten.
Dan heeft die Seagate Barracuda het nog lang uitgehouden!
http://www.pcworld.com/ar...le-hard-drive-makers.html
YumeTsuki schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:02:
Mijn broer had toestemming gegeven om de harddisk aan te sluiten op een snelle dock die hij bovenop zijn PC had.
Hoorde je wel de motor? Hoorde je iets tikken?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Topicstarter
Tbh er was geen geluid voor zover ik luisterde perhaps heeft de PC m nooit gerunt.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
YumeTsuki schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:03:
Tbh er was geen geluid voor zover ik luisterde perhaps heeft de PC m nooit gerunt.
Dan moet de hdd heel zwaar dood zijn, of je broer zijn dock kan geen 3,5 inch schijfjes runnen. Die moeten apart gevoed worden namelijk. Ik zou die schijf iig heel voorzichtig blijven behandelen en nog eens uit (laten) lezen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1