Kan ik nog wat hergebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilDrake
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09-2019
Hi allen,

Jaren geleden heb ik een mooie game pc samengesteld die tot voor kort als een zonnetje liep. Momenteel trekt hij Overwatch niet eens meer (random crashes in game waarna ik uiteraard banned ben geworden).

De videokaart is dus kapot en ik wil rond een nieuwe videokaart een andere PC bouwen.

Ik heb mijn oog laten vallen op GTX 1050, maar heb door wat rond te snuffelen gelezen dat de RX 480 8GB mogelijk nog beter is.

Ik heb een prijskaartje rond 800,- in mijn hoofd voor een nieuwe PC die ik zelf in elkaar zet, maar ik ben er ondertussen al zoveel jaar uit dat ik geen idee heb of dat nog realistisch is.

Het liefst heb ik een i5 processor en geen i3.

Is er uit onderstaand lijstje nog iets te hergebruiken?

1x Asus Be Quiet Dark Rock Advanced CPU Cooler
1x Asus ENGTX 570 DCII/2DIS Be Quiet Dark Rock
1x Intel i7-2600K
1x Antec True Power 650Watt
1x Fractal Design Arc
1x DVD-Speler
1x Asus Sabertooth P67 Rev 3.0
1x Seagate ST31000528AS
2x Kingston Valueram 8GB

Ben er dus al een tijdje uit, dus een mooie combi GPU/CPU/Moederbord en eventueel anders is zeer gewenst en wordt op prijs gesteld! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 22:13
LilDrake schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:10:
Hi allen,

Jaren geleden heb ik een mooie game pc samengesteld die tot voor kort als een zonnetje liep. Momenteel trekt hij Overwatch niet eens meer (random crashes in game waarna ik uiteraard banned ben geworden).

De videokaart is dus kapot en ik wil rond eens nieuwe videokaart een andere PC bouwen.

Ik heb mijn oog laten vallen op GTX 1050, maar heb door wat rond te snuffelen gelezen dat de RX 480 8GB mogelijk nog beter is.

Ik heb een prijskaartje rond 800,- in mijn hoofd voor een nieuwe PC die ik zelf in elkaar zet, maar ik ben er ondertussen al zoveel jaar uit dat ik geen idee heb of dat nog realistisch is.

Het liefst heb ik een i5 processor en geen i3.

Is er uit onderstaand lijstje nog iets te hergebruiken?

1x Asus Be Quiet Dark Rock Advanced CPU Cooler
1x Asus ENGTX 570 DCII/2DIS Be Quiet Dark Rock
1x Intel i7-2600K
1x Antec True Power 650Watt
1x Fractal Design Arc
1x DVD-Speler
1x Asus Sabertooth P67 Rev 3.0
1x Seagate ST31000528AS
2x Kingston Valueram 8GB

Ben er dus al een tijdje uit, dus een mooie combi GPU/CPU/Moederbord en eventueel anders is zeer gewenst en wordt op prijs gesteld! _/-\o_
Ik zou persoonlijk enkel de videokaart vervangen door bv. een GTX 1060 of RX 580/480 (als je een in stock kunt vinden). De processor voldoet nog genoeg in recente spellen zolang je niet in 1440P/4K wilt gamen en misschien wil een lichte overclock ook wel een helpen. Ik heb mijn i7-2600k momenteel op 4Ghz draaien met de stock cooler.

Je zegt ook dat je random crashes had in games misschien is de voeding eens nakijken ook geen slecht idee.

[ Voor 3% gewijzigd door GianniDPC op 05-09-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Aan deze pc moet voor Overwatch weinig veranderen, de Core i7 2600K is snel genoeg voor Overwatch en zo goed als alle games. Op zich voldoet je GTX 570 ook nog aan de recommended specs van Overwatch, ik weet niet zo zeker of het crashen echt betekent dat je videokaart aan het overlijden is, kan nog aan veel andere factoren liggen (voeding, drivers of je Windows installatie in het algemeen). Voor je geld uitgeeft zou ik toch controleren dat het door de hardware komt, een nieuwe videokaart zal je game wel een stuk sneller tonen, maar daarom nog niet zonder crashen.

Een GTX 1050 (Ti) is al best een leuke kaart voor Overwatch, een RX 480 is een stuk sneller maar ook een stuk duurder en is dan ook niet echt een concurrent voor een GTX 1050. Dan moet je eerder naar een RX 560 kijken, die zijn wat goedkoper en halen ook nog prima framerates in dit soort games. De RX 480 is nieuw trouwens niet echt meer te krijgen, de RX 580 is daar de opvolger van (in principe wel dezelfde GPU maar met andere kloksnelheden) en al een hele tijd uit, maar ook die is slecht te krijgen omdat deze opgekocht worden door cryptominers, en als je ze wel kunt krijgen, is dat dan ook nog een stuk boven de werkelijke prijs.

Er is ook nog de RX 570, een wat bijgeknipte RX 580, maar die heeft hetzelfde probleem als de RX 580, zou eigenlijk rond de €200 moeten kosten maar kost meestal een stuk meer en is schaars.

Vraag is dan of je nog wat anders speelt dan Overwatch en op welke resolutie, 1080p of iets anders? Als het er om gaat om vlot Overwatch te spelen op 1080p, zou ik een RX560 met 4GB VRAM nemen, en als je toch iets snellers wilt een GTX 1050 Ti of GTX 1060.

In plaats van dan €800 aan een nieuwe pc te spenderen zou ik dan alleen de videokaart vervangen, eventueel de voeding als die problemen geeft en er zeker een SSD bij nemen.
GianniDPC schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:49:
[...]

Ik zou persoonlijk enkel de videokaart vervangen door bv. een GTX 1060 of RX 580/480 (als je een in stock kunt vinden). De processor voldoet nog genoeg in recente spellen zolang je niet in 1440P/4K wilt gamen en misschien wil een lichte overclock ook wel een helpen. Ik heb mijn i7-2600k momenteel op 4Ghz draaien met de stock cooler.

Je zegt ook dat je random crashes had in games misschien is de voeding eens nakijken ook geen slecht idee.
1440p of 4K verhoogt de CPU last niet zo erg, het is nog prima mogelijk om 4K te gamen met een 2600K. Het is eerder wanneer je heel hoge framerates (100 fps of meer) wilt dat een 2600K tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilDrake
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09-2019
Mannen bedankt! De foutmelding die ik kreeg in overwatch was 'your rendering device has been lost'. Na mijn windows logs nagekeken te hebben, mijn pc schoon gemaakt en een nieuwe installatie gedaan te hebben probeerde ik wederom te spelen, maar hetzelfde bleef gebeuren waarna ik concludeerde dat het aan de GPU lag.
Nu na jullie berichten ga ik er toch nog eens naar kijken. Er zijn op dit moment eindelijk andere overwatch spelers die het ook gemeld hebben en er blijken andere mogelijke oorzaken te zijn zoals voeding levert niet genoeg stroom, GPU oververhit, GPU drivers die conflicteren met de nieuwe overwatch patch..

Toch nog maar even onderzoeken _/-\o_

Maar als ik het goed begrijp ik de GTX 1050 nog compatible met mijn huidige hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ja de GTX 1050 is compatible met je huidige hardware. (Wel best de Ti versie nemen)

[ Voor 22% gewijzigd door GianniDPC op 05-09-2017 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
Ik had een tijd geleden ook problemen met Overwatch, mijn scherm viel steeds uit. De videokaart stuurde niets meer naar mijn scherm. Moest dan steeds mijn scherm weer uit en aan zetten mocht dit gevonden worden door mijn computer. Heel vervelend tijdens competitie. Ik had dit probleem verholpen door Overwatch in borderless window te spelen in plaats van fullscreen. Misschien dat dit jou probleem ook verhelpt?
Pagina: 1