Toon posts:

Pfoe wat is die voeding warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Freesco servertje draaien, maar hij wordt een beetje warm.

Ik heb de Fan van de voeding op 5 volt gezet. Echt perfect, je hoort 'm niet. Alleen maar beter, anders beginnen m'n ouders weer te zeuren. Maar nu heb ik een thermometertje achter de ventilator gezet. En die zegt dat de lucht die naar buiten wordt geblazen zo'n 35 graden is. (binnen temp van m'n kamer is 25 graden) Maar is dat niet te warm. Want ik vraag me af hoe warm m'n voeding dan van binnen is, als hij net buiten de voeding al een temp van 35 graden geeft.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ach.. volgens mij is dat niet zo'n probleem hoor. Zolang je nog niet je vingers verbrand aan de buitenkant is er nix aan de hand. Maak eventueel een keer je voeding open (pas op 400V) en zuig met een stofzuiger alle stof weg... Dan kunnen de componenten hun warmte makkelijker kwijd aan de lucht.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Anders laat je je fan toch op 7v lopen? Hoor je 'm nog niet...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Hmmz, volgens mij is bij iedereen de lucht die uit de voeding komt scheuren zo warm...

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
5 volt is wel wat weinig.
dat heb ik zelf ook gedaan maar toen met een 120mm fan in de voeding temoniteren.
toen werd hij al een klein beetje warmer

Verwijderd

Ik weet niet of je de monitor powercable doorgelust hebt via je voeding (jah sommigen kunnen dat :)). Schaf een voedingskabel aan, maak die aan de powerkabel van de monitor vast en pof die monitor in een APART stopcontact. Scheelde bij mij heel wat warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 09:44 schreef powerpulse het volgende:
Ik weet niet of je de monitor powercable doorgelust hebt via je voeding (jah sommigen kunnen dat :)). Schaf een voedingskabel aan, maak die aan de powerkabel van de monitor vast en pof die monitor in een APART stopcontact. Scheelde bij mij heel wat warmte.
Das op zich ook geen gek idee. Mijn monitor staat aangesloten op m'n pc met z'n voeding. Ik zal die eens op z'n eigen stopkontakt zetten. Thanx.
Op maandag 09 juli 2001 09:37 schreef HermeS het volgende:
5 volt is wel wat weinig.
dat heb ik zelf ook gedaan maar toen met een 120mm fan in de voeding temoniteren.
toen werd hij al een klein beetje warmer
Maar op zich doet deze pc heel weinig. Ik dacht (correct me if i'm wrong) dat hoe meer onderdelen je op je pc aansluit hoe warmer de voeding wordt, omdat alles dan meer stroom vraagt. Hij stuurt alleen 2 netwerkkaartje en een videokaart. Het enigste wat hij doet is m'n inet doorsturen en een firewall omhoog houden.

Verwijderd

die monitor takt rechtstreeks 220V af en heeft is dus geen belasting voor je voeding... :O

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 09 juli 2001 08:52 schreef jhead22 het volgende:
Ach.. volgens mij is dat niet zo'n probleem hoor. Zolang je nog niet je vingers verbrand aan de buitenkant is er nix aan de hand. Maak eventueel een keer je voeding open (pas op 400V) en zuig met een stofzuiger alle stof weg... Dan kunnen de componenten hun warmte makkelijker kwijd aan de lucht.
Zeker geen klant van de Nuon zeker ;) . Wij krijgen echt niet meer dan 220volt hoor :).

kwijd :? wasda :z

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op maandag 09 juli 2001 08:52 schreef jhead22 het volgende:
(pas op 400V)
400 volt :? wat moet je daar in hemelsnaam mee in je pc??

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Op maandag 09 juli 2001 23:07 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Zeker geen klant van de Nuon zeker ;) . Wij krijgen echt niet meer dan 220volt hoor :).

kwijd :? wasda :z
dat klopt idd
220 v is je effectieve spanning

maar in je voeding zit een gelijkrichting + afvlakking (diodes en condensatoren)

en dan krijg je wat anders :

Um = Ueff * wortel(2)
= 230 * 1.41
= 350V

geen 400 idd maar toch een beetje meer dan 220

edit:

En het doorlussen van je monitor maakt echt nix uit
dat is gewoon je 220V die geschakeld wordt

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 22:54 schreef xfiles het volgende:
die monitor takt rechtstreeks 220V af en heeft is dus geen belasting voor je voeding... :O
Feit is dat er nu wel minder warme lucht uit de voeding komt, raar maar waar. BTW, het zou ook kunnen dat ie minder warm is geworden omdat ik hem heb opengemaakt om te kijken hoe die voeding voor de monitor werd doorgelust. En toen zag hoeveel stof erin zat, en dat er heb uitgeblazen, dat zal het wel zijn. Ach het blijven rare dingen computers.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 09 juli 2001 23:39 schreef Clithopias het volgende:

[..]

400 volt :? wat moet je daar in hemelsnaam mee in je pc??
Hoezo na-apen :)

Verwijderd

Nou, die 400V haal je wel in moderne voedingen. Daar word eerst de spanning omhooggejaagd naar 400-500V, om daarna pas naar beneden te gaan.
Pagina: 1