Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht wifi signaal buiten

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:29
Ik heb thuis in de meterkast een netgear R7000 hangen. Deze zend een 5ghz en 2,4ghz signaal uit.
Alleen buiten heb ik helemaal geen bereik meer. Weet wel dat een of andere onverlaat dat bubbeltjes isolatie met een aluminium laagje in de spouw van mij heeft gedaan. Ik ben bang dat die alle signaal tegenhoud.

Binnen in huis is me signaal uitstekend.

Wat kan ik het beste doen? Binnen net bij me muur een wifi extender ophangen?
Of een kabeltje naar buiten halen en daar een buitenantenne ophangen?
En welke extender of antenne moet ik dan hebben?

mijn pc

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maakt het nog verschil of je het 5Ghz of het 2,4Ghz netwerk gebruikt? Die laatste zou beter door muren moeten gaan.

🖥️ | 🚗

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
Test even met signaalsterkte binnen naar buiten en andersom. Ik verwacht dat je uitkomt op een AP buiten.

Addicted to silent computing

• Rusky
MadMarky schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:35:
Maakt het nog verschil of je het 5Ghz of het 2,4Ghz netwerk gebruikt? Die laatste zou beter door muren moeten gaan.
Maakt niks uit .. alles wordt tegengehouden (inderdaad 2,4ghz iets minder, maar nog erg slecht)
Maakt ook niet uit wat ik buiten heb, als het maar stabiel is.
Crahsystor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:36:
Test even met signaalsterkte binnen naar buiten en andersom. Ik verwacht dat je uitkomt op een AP buiten.
als ik binnen sta heb ik goed bereik. stap ik naar buiten (andere zijde vd muur) dan heb ik slecht signaal.

Welk AP voor buiten raden jullie dan aan? liefst eentje met PoE. aangezien ik geen stroom heb waar ik hem wil plaatsen.

mijn pc

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Er zijn er tal, binnen GoT wordt erg enthousiast gedaan over Unifi en deze lijn heeft een relatief goedkope buiten accesspoint:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

Werkt supergoed (kan ik uit eigen ervaring vertellen en voldoet onder andere aan de PoE eis.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rusky schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:49:
[...]

Maakt niks uit .. alles wordt tegengehouden (inderdaad 2,4ghz iets minder, maar nog erg slecht)
Maakt ook niet uit wat ik buiten heb, als het maar stabiel is.

[...]

als ik binnen sta heb ik goed bereik. stap ik naar buiten (andere zijde vd muur) dan heb ik slecht signaal.
Duidelijk. Klinkt alsof je naast spouwmuurisolatie ook nog HR+(+) glas hebt - dat dit soort signaal net zo goed tegenhoudt.
Welk AP voor buiten raden jullie dan aan? liefst eentje met PoE. aangezien ik geen stroom heb waar ik hem wil plaatsen.
Hangt beetje af van je verdere eisen naast PoE.

De al genoemde UniFi Mesh is een goede allrounder voor een schappelijke prijs. Je zit dan wel met de UniFi omgeving waar je R7000 niet aan mee kan doen. Als je verder geen UniFi doet zou je evt de Microtik SXT Lite5 ac kunnen overwegen. Dat is goedkoper, werkt ook over PoE en heeft zelfde chipset en vergelijkbare antennes als de UniFi Mesh. Nadelen tov UniFi zijn een 10/100MbE uplink (dus lagere max performance), een iets ingewikkeldere configuratieomgeving en moeten rommelen met Microtik's licenties.

Oslik blyat! Oslik!

• Rusky
dion_b schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:51:
[...]

Duidelijk. Klinkt alsof je naast spouwmuurisolatie ook nog HR+(+) glas hebt - dat dit soort signaal net zo goed tegenhoudt.

[...]

Hangt beetje af van je verdere eisen naast PoE.

De al genoemde UniFi Mesh is een goede allrounder voor een schappelijke prijs. Je zit dan wel met de UniFi omgeving waar je R7000 niet aan mee kan doen. Als je verder geen UniFi doet zou je evt de Microtik SXT Lite5 ac kunnen overwegen. Dat is goedkoper, werkt ook over PoE en heeft zelfde chipset en vergelijkbare antennes als de UniFi Mesh. Nadelen tov UniFi zijn een 10/100MbE uplink (dus lagere max performance), een iets ingewikkeldere configuratieomgeving en moeten rommelen met Microtik's licenties.
Ik wil zo weinig mogelijk hoeven rommelen. Wil graag out the box dat het werkt (als dat wat duurder is maakt niet uit).
Ik zou graag spotify / radio / ziggo app willen gebruiken buiten het huis. (is allemaal of / of) zal weinig tegelijkertijd wezen)

mijn pc

Pagina: 1