Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn website en er moeten nog een paar afbeeldingen geüpload worden. Deze afbeeldingen moet met een transparante achtergrond zijn maar wel in JPEG.
Nu probeer ik de laatste foto's te exporteren maar hij maakt alleen de foto's vrijstaand met een DNG of GIF en DNG en GIF word niet goed weergegeven wanneer de website word geopend met Internet Explorer.

Dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik foto's vrijstaand krijg in een JPEG bestand zonder dat ik daar een achtergrond bij krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat kan niet. Hoewel JPEG technisch alpha channels zou moeten ondersteunen valt dat in de praktijk tegen. Daarom gebruikt iedereen PNG of een JPEG met een achtergrondkleur die matcht met de achtergrond van de site.

[ Voor 88% gewijzigd door johnkeates op 05-09-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat gaat inderdaad niet. Kijk misschien naar PNG?

Maar aan de andere kant: Volgens mij hoort een GIF gewoon goed weergegeven te worden in IE, en is er iets anders aan de hand waardoor dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:22

MsG

Forumzwerver

Gif heeft geen alfa-transparantie, alleen binaire wel of geen-transparantie. Hiermee krijg je enorm lelijke overgangen bij de randen van objecten op de foto. Ik zou gewoon met PNG werken, die ondersteunt 8-bits transparantie en is eigenlijk ook een beetje de standaard voor transparante foto's tegenwoordig.

Jpeg met een ingebouwde achtergrondkleur kan ook, maar als je ooit de website veranderd qua kleur mag je dat weer opnieuw gaan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 05-09-2017 14:18 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Los van het feit dat PNG hier duidelijk de oplossing zou moeten bieden, is de bestandsgrootte van DNG niet véél te groot om effectief op een website te gebruiken zonder dat de boel 30 seconden in moet laden?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

PNG all the way... hoe sla jij trouwens op als DNG? Voor zover ik weet kan dat alleen met Lightroom/Camera Raw. je bestand wordt ook nog eens minstens 10x zo groot.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Harrie_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:36:
is de bestandsgrootte van DNG niet véél te groot
Ik vermoed zomaar dat TS stiekem PNG bedoelt :P
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:52:
DNG en GIF word niet goed weergegeven wanneer de website word geopend met Internet Explorer.
Gifs werken al sinds v1 prima in IE, PNG's iets minder lang maar ook al lang in alle huidige relevante versies van IE (voor zover die er überhaupt nog zijn). PNG's worden als sinds 4.0b1 ondersteund en hoewel 't nog t/m 8.0 huilen met de pet op is, werken PNG's sinds IE9 ook prima. Ik vermoed zomaar dat je een straatoud boek o.i.d. gebruikt als daar iets anders in beweerd wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 05-09-2017 15:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

RobIII schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:10:
PNG's worden als sinds 4.0b1 ondersteund en hoewel 't nog t/m 8.0 huilen met de pet op is, werken PNG's sinds IE9 ook prima. Ik vermoed zomaar dat je een straatoud boek o.i.d. gebruikt als daar iets anders in beweerd wordt.
Of TS gebruikt een legacy-versie van IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Harrie_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:04:
[...]

Of TS gebruikt een legacy-versie van IE?
Pre IE9 (2011)? Wat lijkt je waarschijnlijker?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@RobIII
Nou ik acht het niet onwaarschijnlijk dat TS (die vandaag haar eerste post plaatst en dus geen 'doorgewinterde tweaker' is) op oude bak bezig is met xp / vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
XP wordt (kort door de bocht) nog, at most, op zo'n ~6% van de PC's gebruikt (bron), < 2% is more likely. Waarvan het gros voornamelijk instellingen en overheden die, om welke reden dan ook, niet "kunnen" upgraden. Mocht je nog Vista gebruiken dan zit je waarschijnlijk op IE9 als je Windows Updates hebt aan staan. Ik acht de kans klein, maar allee... whatever it may be: als je nog op/voor IE < 10 ontwikkelt kun je beter meteen stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 05-09-2017 17:45 ]

Over mij

Pagina: 1