.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:26 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:26 ]
[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 05-09-2017 13:41 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 05-09-2017 13:40 ]
Is dat wettelijk verplicht? Voor APK is dat niet nodig namelijk.Rukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:39:
Een OvJ die grappig wil doen stuurt je nog een boete wegens het niet hebben van een correct functionerende snelheidsmeter
Waar staat dat zijn banden anders zijn geworden?anessie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:39:
Enige deftige garage die merkt dat je de diameter wijzigt zou je op de hoogte stellen of zelfs voorstellen een correctie uit te voeren in de software van je speedometer. Je stelt originele maten maar dat kan toch niet kloppen als je die afwijking voordien niet had.
Klaag je garage aan, verder heb je geen verhaal.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens mij wel en zelf verlicht 's nachts.maarud schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:44:
[...]
Is dat wettelijk verplicht? Voor APK is dat niet nodig namelijk.
Bron: https://handboek.rdw.nl/r...eter/Paginas/default.aspxDriewielige motorrijtuigen, in gebruik genomen na 26 november 1975 moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
[ Voor 41% gewijzigd door MuddyMagical op 05-09-2017 13:47 ]
Voor motoren is er geen APK plicht. Je bent zelf verantwoordelijk voor de technische staat van jouw voertuig. Als je dus een snelheidsboete krijgt omdat je snelheidsmeter niet goed werkt is dat je eigen schuld.maarud schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:44:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door EnigmaNL op 05-09-2017 13:54 ]
[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 05-09-2017 13:53 ]
Vaak bu'j te bang!
Een motor heeft doorgaans twee wielen.MuddyMagical schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:45:
[...]
Volgens mij wel en zelf verlicht 's nachts.
Bingo:
[...] Driewielige motorrijtuigen, in gebruik genomen na 26 november 1975 moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Bron: https://handboek.rdw.nl/r...eter/Paginas/default.aspx
Zeker welmaarud schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:44:
[...]
Kijk je toch hier
[ Voor 26% gewijzigd door pacificocean op 05-09-2017 14:27 ]
Klopt, maar omdat op veel sites staat dat hij wel aanwezig moet zijn maar niet hoeft te werken, was ik benieuwd of het wettelijk wel verplicht is om een werkende meter te hebben, gewoon in het algemeen.pacificocean schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:56:
[...]
Zeker wel
https://handboek.rdw.nl/r...raat/Paginas/default.aspx
Maar goed het gaat hier over een motor, waarvoor geen APK verplicht is.
Dus vandaar dat hij door de APK komtVisuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Er zit een meet correctie van 3% met een minimum van 3km/u op de boete. Daarnaast krijg je pas een boete bij minimaal 4 km/u te hard (m.u.z. bij 130km/u als limiet).Stoelpoot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:48:
Inderdaad ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je snelheidsmeter niet goed werkt. Overigens zit er al een correctie van enkele kilometers/uur in zo'n boete omdat een snelheidsmeter 99% van de tijd een kleine afwijking heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Nivado op 05-09-2017 14:32 ]
Ik ben wel benieuwd in welk artikel dit geregeld is. Hij moet de juiste waarde weergeven. Waarbij er altijd sprake is van enige afwijking.Nivado schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:30:
[...]
Daarnaast mogen snelheidsmeters wettelijk niet te weinig aangeven. Om dat te voorkomen (onder alle omstandigheden) geven snelheidsmeters (vrijwel) altijd meer aan dan je werkelijke snelheid.
Kijk eens een post boven je.Ik ben wel heel benieuwd hoe het kan dat de snelheidsmeter in eens ca. 10% minder aangeeft dan je werkelijke snelheid. Dit lijkt me niet door een verschil in versleten vs. nieuwe banden komen. Ik denk dan eerder aan een hele andere maat.
[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 05-09-2017 14:38 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik heb er ook geen bron van, echter zo heb ik het geleerd. Geen idee meer hoe/waar.pacificocean schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:35:
[...]
Ik ben wel benieuwd in welk artikel dit geregeld is.
Tandwielen vervangen heeft alleen betrekking op de overbrenging van je motor naar je achterwiel. Meestal zit de snelheidsmeter/opnemer in het voorwiel.[...]
Kijk eens een post boven je.
FTFYDashlane schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:34:
Voordeel is wel dat je automotor een lagere kilometerstand behoud wat weer goed is voor de waarde.
[ Voor 5% gewijzigd door Nivado op 05-09-2017 14:43 ]
[ Voor 188% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:26 ]
Als er verder niets veranderd is, dan denk ik dat je de afgelopen 5 jaar gewoon geluk gehad hebt...Brazos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:46:
[...]
Andere type, zelfde maat. Zat een Rosso II onder, en nu een Rosso 3. Beide 120/60, de maat die af fabriek erop zit. Is trouwens op een 17" velg.
... en gaat over tot de orde van de dag
Wrong, meestal zit de opname van de snelheidsmeter op de uitgaande as van je motorblok, dus bij je voortandwiel!Nivado schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:42:
[...]
Ik heb er ook geen bron van, echter zo heb ik het geleerd. Geen idee meer hoe/waar.
[...]
Tandwielen vervangen heeft alleen betrekking op de overbrenging van je motor naar je achterwiel. Meestal zit de snelheidsmeter/opnemer in het voorwiel.
Indien de motor de snelheid meet aan de uitgaande as van de versnellingsbak zou je gelijk hebben, echter heb ik dat nog nooit gezien.
[...]
FTFY
@P_Tingen Ik heb het niet na gerekend, maar op het eerste gezicht lijkt je methode te kloppen.
[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 05-09-2017 15:03 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 05-09-2017 15:05 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:25 ]
Maar vergeet niet je bandendruk, daar kan een flink verschil tussen zitten.Brazos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:46:
Bij slijtage van een band hebben we het over iets van 2-3 mm verschil tussen nieuw en bijna op.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2017 17:24 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:25 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 21:40 ]
Het was even zoeken (vroeger stond het in een EG-richtlijn), maar ik heb 'm gevonden.pacificocean schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:35:
[...]
Ik ben wel benieuwd in welk artikel dit geregeld is. Hij moet de juiste waarde weergeven. Waarbij er altijd sprake is van enige afwijking.
5.2.5 betreft een tabel waarin de testsnelheden worden weergegeven afhankelijk van de door de fabrikant opgegeven maximumsnelheid. Tabellen bouwen in html vind ik een absolute crime, dus hieronder heb ik per categorie de testsnelheid weergegeven:De aangegeven snelheid mag nooit lager zijn dan de werkelijke snelheid van het voertuig.[/b] Bij de in punt 5.2.5 gespecificeerde testsnelheden moet de relatie tussen de aangegeven snelheid (V1) en de werkelijke snelheid (V2) als volgt zijn:
0 < (V1 – V2) < 0,1V2 + 4 km/h.
De vraag is wat een goed werkende snelheidsmeter is. Ik zit niet goed genoeg in deze regelgeving om die vraag te beantwoorden (geef mij maar strafrecht), maar persoonlijk vind ik een snelheidsmeter die een negatieve afwijking heeft geen goed werkende snelheidsmeter.Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Be yourself, no matter what they say ...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq