Oude speakers met bluetooth verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 22.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audion00bwtf
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-05-2020
Geachte aanwezigen,

Is het ook mogelijk om oude speakers via bluetooth te verbinden?

Ik heb een Sony mini stereo setje uit het jaar 2000 met 2 speakers (hxbxd 25x15x15). Deze speakers zijn elk voorzien van kabeltjes met aan het uiteinde rood koper.

Mijn vraag is kan ik iets dergelijks zoals in de link te zien is gebruiken om bovenstaande te bewerkstelligen?

https://www.conrad.nl/nl/...-technologie-1286197.html

Ben nu op de zaak kan vanavond meer gedetailleerde informatie verschaffen.

Ik hoor het graag.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:17

g0tanks

Moderator CSA
Zeker kan dat. Op eBay zijn er nog veel goedkopere alternatieven uit China, mocht kwaliteit van minder belang zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:22
Volgens mij is dat precies wat je nodig hebt. Als ik het goed begrijp is dat een versterker met Bluetooth ontvangst waar je passieve luidsprekers op kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 19:33

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Mocht je nog een oude versterker hebben liggen met tulp ingangen oid dan is het misschien ook een idee om alleen een Bluetooth receiver te kopen. Ik had vroegah altijd zo'n prulletje van logitech á 3-4 tientjes.
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audion00bwtf
Heb de complete mini stereo set nog. Gezien de afbeelding is de link van Trucker Her dan wat voor mij?

-Hoe sluit ik dan de kabels van mijn boxen aan op de Logitec Bluetooth Audio adapter?
-Hoe sluit ik de stereo set (incl. versterker) aan op de Logitec Bluetooth Audio adapter?

En ja heb niet voor niets een dergelijke username

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35anmzo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij gaat dat niet. Die audio aansluitingen waar MD bij staat, zal wel voor MiniDisc zijn en dus een uitgang zijn.

Een simpel norma versterkertje en een bluetooth adapter zullen prima werken. Dat hoeft niet perse bij elkaar en de behuizing te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
Via de witte en de rode plug links op de foto. Staat gewoon in de manual.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fP22oNP.png

Leuk ding trouwens! pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 05-09-2017 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
Mocht je een tulp/RCA ingang hebben is een Chromecast audio misschien een optie.
Geen Bluetooth maar je kan er gewoon je geluid naar streamen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even wat duidelijkheid nodig: wil je
1) vanaf bijv je telefoon naar je Sony setje en van daar uit naar je speakers? Of
2) vanaf je Sony setje of je telefoon je speakers draadloos verbinden via bluetooth?

In het eerste geval moet je idd zoiets als pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter hebben. Die sluit je aan op je INgang (daar waar achterop MD staat op je Sony setje). Gebruik je de versterker van het setje om de speakers aan te sturen.

Bij geval 2 heb je iig eiets van een versterketje nodig, dat gelinkte ding van Conrad lijkt ideaal omdat het ook een BT ontvanger in zich heeft. Dan kun je met je telefoon er al naar toe afspelen maar nog steeds niet met je Sony setje. Die heeft nl geen uitgangen, behave dan de soeakeruitgangen. Dan moet je gaan klooien met line level converters, BT zenders en hopen dat het werkt. Kost ws meer dan een nieuw setje.

Haaving said that, die 100 euro voor die Conrad versterker is ook niet goedkoop in verhouding tot de huidige set, en zeker tot de speakers. Vraag is of je dat wel moet willen cq het dat waard is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audion00bwtf
-Optie 1 is waar ik naar toe wil. De MD uitgang werkt wel? m.a.w. Betekent het niet dat het specifiek voor Mini Disc bedoeld is?

Heb even een youtube video bekeken van het Logitec apparaatje, dus in mijn geval:
-De meegeleverde RCA kabels gaan dus in de MD aansluitingen van mijn Sony setje;
-De 3,5mm in het Logitec apparaatje;
-En de voeding in het stopcontact

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vergeet bluetooth, dat geluid is veel slechter dan een muziek streamer via Wifi waar je ook meer mee kan.
Je kunt beter een Chromecast Audio nemen van Google. .

Kabel 3,5 inch naar rood/wit stekkers aansluiten op de MD-ingang en klaar.
USB-adapter krijg je ook meegeleverd door Google.

Meer info: https://www.google.com/chromecast/audio/

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 05-09-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Tja bluetooth als je met de telefoon door de kamer wil kunnen blijven bewegen of direct via 3,5mm jack naar RCA voor betere geluidskwaliteit. De directe verbinding via 3,5mm naar RCA is ook onwijs goedkoop.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je voor mijn optie 1 wilt gaan dan klopt je rdenering. BT naar het logitech ding, en die MD aansluiting is een INgang. Een gewone aux ingang, kan ook een willekeurige CD speler op als het moet. Beestje,oet een naam hebben. In die tijd was Minidisc een marketinginstrument van Sony dus alles was ineens een aansluiting voor een minidisc. Dat bekte namelijk lekker. Maar het is dus gewoon een AUX aansluiting cq lijningang :)

Nav de opmerking van Corrigan: Chromecast kun je idd veel mee. Stel jezelf de vraag of je alleen bluetooth of eigenlijk veel meer wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zou juist voor de Bluetooth adapter gaan, kun je alles via je telefoon. De chromecast audio is een waardeloos en instabiel ding, die ligt bij mij al heel lang stof te happen. Nu heb ik een bluesound, daar werkt wel gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audion00bwtf
Ik heb het idee dat de Chrome Cast Audio ook niet echt lekker samenwerkt met Apple Music. Ik wil namelijk gewoon mijn Iphone en Apple Music blijven gebruiken.

Onderstaande persoon,

YouTube: Add Bluetooth to an old amp with the Logitech Bluetooth Adaptor

Gebruikt de Logitec Bluetooth Audio Adapter en is naar eigen zeggen tevreden met de kwaliteit van het geluid, zie 03:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

PageFault schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:13:
Ik zou juist voor de Bluetooth adapter gaan, kun je alles via je telefoon. De chromecast audio is een waardeloos en instabiel ding, die ligt bij mij al heel lang stof te happen. Nu heb ik een bluesound, daar werkt wel gewoon alles.
Hoe kom je daar nou weer bij. De Chromecast (audio) is een prima, stabiel apparaat.
Grootste verschil is dat de Chromecast direct muziek streamt en dus 'onafhankelijk' van je GSM/smartphone kan werken. Verder is de geluidskwaliteit beter dan bluetooth.
Overigens, een bluesound node is bijna een factor 20 keer duurder dan een Chromecast 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik kom daar bij omdat hij vaak stopt met geluid maken, zowel met internet radio als streamen.

De bluesound mag duurder zijn, maar die doet het gewoon altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
audion00bwtf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:46:
Ik heb het idee dat de Chrome Cast Audio ook niet echt lekker samenwerkt met Apple Music. Ik wil namelijk gewoon mijn Iphone en Apple Music blijven gebruiken.
Ik heb nog geen ervaring met de Chromecast Audio maar mijn 3 normale Chromecast (1x1e gen en 2x 2e gen) werken hier gewoon zonder problemen met zowel Android als met Apple.
De Chromecast audio gaat er ook zeker nog komen en komt dan aan mijn vintage (1980) Akai stereotoren te hangen.
Geweldig apparaat en helemaal voor dat geld. Doet gewoon wat het moet doen en nog eens zeer eenvoudig ook nog.

Edit: @PageFault als hij dan stof loopt te happen dan stuur maar op. Voor de verzendkosten wil ik hem dan wel hebben. Of je hem dan weggeeft of je laat hem ongebruikt liggen....
Btw, wat je zou kunnen doen is bij iemand anders proberen of hij daar beter werkt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat hij defect is. Normaal gesproken werken ze gewoon gewoon perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door Ad de Jong op 06-09-2017 21:39 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Bluetooth moet flinke compressie gebruiken dus je verliest altijd vol op geluidskwaliteit. Ander nadeel is dat je je je smartphone continue aan moet laten staan die moet blijven zenden.

Een Chromecast Audio werkt zonder compressie, zelfs bitperfect met een optische kabel. Je kunt je smartphone zelfs compleet uitschakelen, de Chromecast neemt de transmissie over.

Ondersteuning voor een iPhone kun je gewoon vinden op de Google site.

Bluetooth gebruik je eigenlijk alleen nog maar als je niet anders kunt, eigenlijk is het te verouderd.
Maar het zijn jouw centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@audion00bwtf Die bluetooth audio dingen liggen ook bij de action voor € 5,- (heb je dan nog wel een jack naar tulp kabeltje bij nodig) kan je het in ieder geval proberen. Zit nog een ingebouwde accu in ook overigens.

Als de kwaliteit tegenvalt kan je altijd nog naar een chromecast gaan. Zelf vind ik bluetooth voldoende, een evt. mindere kwaliteit is mij nooit opgevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2017 22:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• audion00bwtf
Heb inmiddels het Logitec apparaatje aangeschaft. Besteld bij Coolblue en meteen dezelfde middag opgehaald. Werkt goed, en over de kwaliteit geen klachten. \

Kortom tot nu toe tevreden.

• Corrigan
  • Niet online
audion00bwtf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:59:
Heb inmiddels het Logitec apparaatje aangeschaft. Besteld bij Coolblue en meteen dezelfde middag opgehaald. Werkt goed, en over de kwaliteit geen klachten. \

Kortom tot nu toe tevreden.
Zoals is aangegeven lang niet de beste keuze als je voor kwaliteit en veelzijdigheid gaat.

Maar toch veel plezier ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathantechman
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-07-2022
Spam

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 26-07-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

TS is sinds 26-05-2020 niet meer op GoT geweest en het topic zelf stamt uit 2017, zullen we de oude koeien in de sloot laten? ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.