Vraag

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:01
Beste mede-tweakers,

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een android telefoon met een budget van ca 100 - 170. Ze had een lumia 525 die nu kaduk is. Graag gaat ze weer terug naar android.

Belangrijk is verder dat er een prima hoofdcamera op zit. Haar eigen oudere compactcamera gebruikt ze eigenlijk zelden meer, de nieuwe telefoon wordt hiervan de vervanger.

Eisen of voorkeuren zijn:
- goede camera
- Android 7
- vooruitzicht van updates de komende 1/2 jaar (moeilijk te zeggen, ik weet het).
- bij voorkeur 5 of 5.2 inch (niet zo breed als veel 5,5 inch telefoons)

Nu kwam ik tot onderstaande opties:

- Moto G5 (maar wel ietsje te duur)
- Wileyfox Swift 2
- Moto E4
- Moto G4

Als het budget leidend is lijkt de Swift het meeste te bieden. Echter is de camera van de G5 wellicht wat beter dan de Swift of Moto E4. Naast dat er ook een Full hd scherm op zit.

Wat zouden jullie aanraden? Heeft er iemand ervaring met deze telefoons en in het bijzonder de camera?

Beste antwoord (via JeyJey op 09-10-2017 16:17)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik draai m'n riedeltje (al zo vaak getypt hier) maar weer 'ns af: budget telefoons en écht goede camera gaan niet samen. 't Hangt er uiteraard vanaf, wat je gewend bent, kom je van een toestel met slechte camera, lijken de foto's al gauw goed, maar dat wil niet zeggen, dat ze dat ook zíjn
Je moeder had een Lumia, die hadden vaak voor hun prijsklasse bovengemiddeld goede camera's, en met haar compact camera kan ze de resultaten van een budget telefoon sowieso niet vergelijken. Dus dat wordt nog 'n lastige keuze.
Vaak raad ik mensen in zo'n geval een ex-topmodel aan, maar de high-ends van vorig jaar vallen nog niet in jullie prijsklasse en die van twee jaar geleden (zelfs die hebben gewoonlijk betere camera's dan budget telefoons) krijgen geen updates meer bij Android.
Verder kan een budget telefoon bijna alles, wat een high end model ook kan (alleen wat langzamer), dus wie z'n toestel niet zo intensief gebruikt, kan er meestal prima mee uit de voeten, maar er is toch bespaard op de hardware,en dus ook op de camera.
Anders misschien eens in V&A kijken, voor een jong toestel van een betrouwbare verkoper?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Goede openingspost! Dit betreft echter aankoopadvies, dus schopje van AND naar de MAA.

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hi @JeyJey

Ik heb een telefoon van de WileyFox serie gehad en ik was er tevreden over! Misschien dat dat is wat je zoekt?

Trouwens, het was de WileyFox Swift serie :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yeebo op 05-09-2017 12:40 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er zijn nog geen echte reviews van te vinden omdat de toestellen nog niet op de markt zijn maar misschien is een Nokia 3 óf 5 iets voor haar?

reviews: Nokia 3310 en Nokia 6, 5 en 3 met Android Nougat

Moet ze wel nog even een paar weken kunnen wachten... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 05-09-2017 12:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik draai m'n riedeltje (al zo vaak getypt hier) maar weer 'ns af: budget telefoons en écht goede camera gaan niet samen. 't Hangt er uiteraard vanaf, wat je gewend bent, kom je van een toestel met slechte camera, lijken de foto's al gauw goed, maar dat wil niet zeggen, dat ze dat ook zíjn
Je moeder had een Lumia, die hadden vaak voor hun prijsklasse bovengemiddeld goede camera's, en met haar compact camera kan ze de resultaten van een budget telefoon sowieso niet vergelijken. Dus dat wordt nog 'n lastige keuze.
Vaak raad ik mensen in zo'n geval een ex-topmodel aan, maar de high-ends van vorig jaar vallen nog niet in jullie prijsklasse en die van twee jaar geleden (zelfs die hebben gewoonlijk betere camera's dan budget telefoons) krijgen geen updates meer bij Android.
Verder kan een budget telefoon bijna alles, wat een high end model ook kan (alleen wat langzamer), dus wie z'n toestel niet zo intensief gebruikt, kan er meestal prima mee uit de voeten, maar er is toch bespaard op de hardware,en dus ook op de camera.
Anders misschien eens in V&A kijken, voor een jong toestel van een betrouwbare verkoper?

• JeyJey
Marly schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:02:
Toch bedankt voor je riedeltje :). Dit is wel een mooie samenvatting van waar ik tegen aanloop. Probeer het budget wat op te schroeven ri 200,-, maar daar willen ze niet zo aan..

Tweedehands ga ik nog maar weer naar kijken dan. En leuke acties in de gaten houden. Misschien dat de nieuwe Nokia 3 nog wat is, zoals hier eerder is genoemd. Maar natuurlijk een andere fabrikant dan het voormalige nokia was, dus daar zal de naam weinig zeggen vermoed ik..

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Mijn ouders zijn tevreden met de camera in hun G5 plus, maar die is wel een stukje buiten je budget, al overwogen zelf iets bij te leggen?

• JeyJey
Het is de Moto G5 geworden uiteindelijk! En ze is tevreden :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JeyJey schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:17:
Het is de Moto G5 geworden uiteindelijk! En ze is tevreden :)
Goede keuze denk ik. Ik lever op het werk ook veel Moto G4 en G5 toestellen uit. Goede prijs-kwaliteit-verhouding!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1