[>43" LED TV] Welke tv past het beste bij wensen/budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 12:30
Ik zoek een?
Zoals in een eerder topic al aangegeven heeft mijn Samsung UE40C6000 het begeven. pricewatch: Samsung UE40C6000
En ben ik opzoek naar een waardige vervanger. Ik heb op dit moment mijn LG 32LB570V aangesloten in de huiskamer (welke tot op dit moment in de slaapkamer hing).
pricewatch: LG 32LB570V Zilver
Voor in de slaapkamer is dit een prima tv-tje. Echter voor in de huiskamer vindt ik hem:
- Te klein (vind eigenlijk de 40"die ik nu heb al te klein, maar moet nog in de winkel gaan kijken hoe groot 49" nu werkelijk is).
- 50hz t.o.v. 100hz (samsung) is te groot, verschil is duidelijk merkbaar.
- beeldkwaliteit valt tegen voor in een huiskamer. Heb al verschillende instellingen opgezocht op internet en tevens de 'wizard' welke in de instellingen genoemd wordt toegepast, maar het beeld blijft 'donker'.
- TV is traag (toch 'pas' 2 jaar oud).

Wat is je budget?
Mijn Budget is eigenlijk ca. €700,- a €800,- (indien het echt aantoonbaar de moeite waard is zou ik willen verhogen tot een uiterlijk plafond van €1000,- maar heeft niet de voorkeur).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heb ik een PS4 (geen pro) en kijk ik voornamelijk series (Netflix) en af en toe een film (1080p). Buiten dat kijk ik graag een voetbalwedstrijd en MotoGP/WSBK. Ook heb ik mijn PC via HDMI aangesloten staan op mijn TV, waar ik eigenlijk het meeste gebruik van maak (Series/Films/Anime).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een voorkeur voor Samsung, waar het vandaan komt weet ik niet, maar ben altijd zeer tevreden geweest met mijn UE40C6000 waarvan ik het beeld zeer fraai vond (krijg ook altijd positieve reacties van visite over dat het een mooi beeld is en dat het net lijkt alsof het in de straat voor het huis gebeurd en je door het raam naar buiten zit te kijken).
Ik heb zelf in de Pricewatch al de onderstaande 2 tv's gevonden
pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
pricewatch: Samsung UE48J6200 Zwart

Ook vind ik deze erg fraai, maar valt helaas toch buiten mijn budget:
pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart
nu zag ik ook de pricewatch: Samsung UE49MU7000 Zilver, Zwart
Maar als ik op het forum spit, zie ik eigenlijk (als ik het goed begrijp) dat de MU zeker niet vergelijkbaar is met de KS. Maar ook de MU zit tegen mijn plafond aan, helaas.

En ook vraag ik me af of, ik met datgene dat ik met de TV ga doen (en het vergelijk met de eerder C6000) wel zo'n 'super high end' TV nodig heb.

Nu ben ik, na mijn ervaringen met de bovengenoemde LG, niet zo'n fan van LG en denk dus ook niet dat dit merk iets voor mij zou zijn.

Na diverse topics al doorgelezen te hebben, komt geven Sony en Philps mij ook wel een 'redelijk goed gevoel'.
bijv. de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W756C Zilver
of pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver

Nogmaals is het 'gevoel' nergens op gebaseerd (eigenlijk puur op merknaam), dus als iemand mij kan overtuigen dat een ander merk 'beter is' of 'beter bij mijn wensen/budget past' dan hoor ik dit heel graag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu zie ik dat de 2 samsungs en de Sony uit mijn post 'Full HD' zijn en de Phillips 'Ultra HD' is. Wat is nu wijsheid? de Samsung die ik had was ook Full HD en daar vond ik het beeld zeer mooi, maar Ultra HD zou dus nog mooier zijn??

Een tip dit ik mezelf alvast geef is om bij bijv. MediaMarkt de genoemde modellen eens te gaan bekijken. Maar ik ben bang dat ik weer in zo'n verkooppraatje van zo'n medewerker trap en met een TV thuis kom waar ik later spijt van ga krijgen

Alvast bedankt voor de tips en wijsheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 17:37
Ik heb de Samsung UE50j6240 nu een maand in mijn bezit voor 479 euro bij Wehkamp. Prima tv voor dat geld. Ik zie nu dat de tv 619 euro kost. Voor dat geld zou ik een andere tv kopen denk ik.

Tja, de beste tip die ik kan geven is: Ga naar de media markt/saturn of een andere winkel waar veel televisies staan. Maak foto's van de tv met een mooi beeld en een knappe prijs. Ga thuis rustig de specificaties vergelijken en geef je bevindingen hier door en dan uiteindelijk maak je de (juiste) keuze.

Update: Ik zie net dat jij jezelf deze tip ook al hebt gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Bravertal op 05-09-2017 12:40 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Wat is je kijkafstand en kijk je voornamelijk tv in een redelijk verlichte woonkamer of met redelijk weinig licht? Sinds vorig jaar zijn de meeste tv's uitgerust met een IPS paneel, Philips en LG (LED) beschikken alleen maar over een IPS paneel en de meeste tv's van Sony in het lagere segment ook. Daarnaast zijn bijna alle tv's in het lagere segment 50 Hz op een enkeling na.

IPS = minder contrast maar wel betere kijkhoeken (het lagere contrast valt minder op in een redelijke lichte kamer)
VA = beter contrast maar mindere goede kijkhoeken

De 50WxxC serie (2015 modellen) is al een tijd niet meer leverbaar, waarschijnlijk hebben beide webshops hun voorraadstatus niet op orde. Wel een zeer goede tv qua beeld.

Vergeleken met LG, Philips en in mindere mate Samsung heeft Sony de beeldverwerking (motion) beter onder controle, dit zie je ook vaak terug in reviews.

pricewatch: Sony Bravia KDL-49WD755 Zwart in zijn prijsklasse het beste afgewerkt, wel IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
Bedankt alvast voor de reacties.

Kijkafstand is zo'n 4 meter. Ik lees wel vaak dat je dan voor 65"of 70" moet gaan o.i.d maar dat vind ik echt te groot. Ik ben zelfs bang dat ik 49" al aan de grote kant vind. Ben van plan binnenkort naar de FOKA in Rotterdam te rijden en/of MediaMarkt / BCC te bezoeken. Om te kijken naar 49".

Weet je misschien ook waar ik kan vinden welk Paneel mijn oude UE40C6000 heeft (IPS of VA).

Ik kijk voornamelijk 's avonds TV (series) en dan is de woonkamer redelijk donker. (De 32" LG valt dan ook door de mand omdat in donkere scenes bijna niks zichtbaar is. Zat bijv. vandeweek Penny Dreadfull te kijken en het was bijna niet meer te volgen). De LG die ik nu heb staan heeft volgens mij (als ik het goed gelezen had) een IPS paneel. Dus dat zou mij weer afschrikken in het IPS.

Maar welke TV in mijn budget heeft een VA paneel en hoe kan ik dat vinden? Kijkhoeken hoeven wat mij betreft niet heel erg groot te zijn, aangezien de bank er toch best recht voor staat.

De Sony die jij noemt is overigens maar 50 Hz, maar wordt dit dan naar 100Hz gecompenseerd door de beeldverwerking (motion) welke je noemt? (en hij heeft maar 2 HDMI poorten, waar ik er het liefst 3 á 4 zou willen hebben)

Nogmaals bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Met een kijkafstand van ongeveer 4 meter zou ik zeker voor een 49'' gaan, de praktijk leert dat je er na een aantal dagen al aan gewend bent en een maatje groter ook wel gewenst was ;)

Qua afmeting zal een 49'' tv met dunne bezels niet veel groter zijn dan jouw overleden 40'' Samsung tv.

Gezien de contrastverhouding zit er een VA paneel de C6000 serie. https://tweakers.net/revi...c6000-beeldkwaliteit.html

LG maakt alleen gebruik van IPS panelen in hun LCD tv's. 'S avonds met weinig licht en donkere scenes maakt een IPS paneel idd een futlozere indruk. Dit zal in de winkel minder opvallen.

Er is een simpel foefje (die je kunt toepassen in de winkel) om erachter te komen of de tv een IPS of VA paneel is: Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/m_IBlrQETTA/maxresdefault.jpg

De meeste tv's binnen jouw budget hebben een IPS paneel en 50 Hz. Samsung biedt nog wel tv's aan met een VA paneel in het lagere segment waarvan bijna alle modellen ook over 50 Hz beschikken.

De https://tweakers.net/pric...sung-ue50j6240-zwart.html heeft een VA paneel maar vergt andere firmware om de 100 Hz te kunnen benutten.

Tijdens normaal tv kijken, films en series wil je het liefst geen bemoeienis van softwarematige beeldoptimalisatie. Tijdens het kijken van sommige sporten zoals formule 1 of MotoGP kan (een niet al te agressieve) softwarematige beeldoptimalisatie zorgen voor een vloeiender beeld.

Ik ben bang dat je toch concessies moet doen.

Met de steeds verder dalende prijzen van OLED tv's in het achterhoofd zou je ook voor zo iets kunnen gaan: https://tweakers.net/pric...ia-kdl-48wd650-zwart.html 50 Hz, VA paneel en bijna kost bijna de helft van jouw budget. Het HDMI probleem zou je eventueel kunnen oplossen met een splitter. Het bedrag wat je bespaart in een potje doen, verder sparen en dan over een paar jaar een mooie OLED tv kopen en deze doorschuiven naar bijv. de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Ga voor de UE49KU6400S, die heeft een wat meer high-end scherm (SVA-paneel) dan de overige Samsung's in de KU6-series reeks en neigt het meeste naar de KS7000. Ik heb beide televisies (55KS7000 en de 49KU6400) en moet zeggen dat die 6400 er écht niet veel voor onder doet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
Voor 4 meter raad ik 46 a 47 inch aan, dat is wat jij nodig hebt....probleem is die maat is er niet meer. 49 a 50 vind ik ook groot, maar waarschijnlijk toch maar doen, ja.
Ik zou toch maar de ks7000 oppikken, das de enige met echt luxe uitstraling, en 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
oochiewallie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:53:
Ga voor de UE49KU6400S, die heeft een wat meer high-end scherm (SVA-paneel) dan de overige Samsung's in de KU6-series reeks en neigt het meeste naar de KS7000. Ik heb beide televisies (55KS7000 en de 49KU6400) en moet zeggen dat die 6400 er écht niet veel voor onder doet hoor!
De 49" heeft een IPS/PLS scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi, laten we dan begraven dat Ips gewoon kut zou zijn.... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 06-09-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
Wederom bedankt voor de reacties.

Als ik bovenstaande posts zo samen vat, zou ik graag een VA paneel willen (geen IPS, daar de LG die ik heb ook IPS heb en ik niet tevreden ben over het beeld.) Heb het 'simpele foefje' uitgeprobeerd op mijn UE40C6000 en dit werkt inderdaad, waardoor ik nu dus ook weet dat deze een VA-paneel heeft.

Misschien moet ik de UE49KU6400S eens in de winkel gaan bekijken om er een oordeel over te vellen, maar bij specs zie ik al staan 50hz en nu dan ook dat deze een IPS-paneel heeft, laten mij wel erg twijfelen.

Is er dan geen goedkopere TV beschikbaar dan de UE49KS7000 die een VA-paneel heeft en 100Hz is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
CaineS schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:00:
Is er dan geen goedkopere TV beschikbaar dan de UE49KS7000 die een VA-paneel heeft en 100Hz is ?
VA: ja, de KU6400S dus, zelfs een SVA-paneel (zie https://www.displayspecifications.com/en/model/4c3e572).

100 Hz: nee, dat niet, daarvoor kun je het beste uitwijken naar een FHD-model uit 2016 (b.v. de UE50J6240, mits nog verkrijgbaar voor een fatsoenlijke prijs). ik moet zeggen dat ik die 50 Hz nog nooit als storend heb ervaren bij het gamen of het bekijken van voetbalwedstrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
oochiewallie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:27:
[...]

VA: ja, de KU6400S dus, zelfs een SVA-paneel (zie https://www.displayspecifications.com/en/model/4c3e572).

100 Hz: nee, dat niet, daarvoor kun je het beste uitwijken naar een FHD-model uit 2016 (b.v. de UE50J6240, mits nog verkrijgbaar voor een fatsoenlijke prijs). ik moet zeggen dat ik die 50 Hz nog nooit als storend heb ervaren bij het gamen of het bekijken van voetbalwedstrijden...
De reden dat ik het 50Hz niet erg op waarde schat is dat ik het bij LG die ik heb staan wel erg duidelijk zie t.o.v. mijn Samsung. de 50Hz komt erg hakkerig over bij 'snelle' beelden. Dit zie ik zowel bij de Ziggobox, Netflix (app van smartTV op de LG t.o.v. App van Ziggo op de Samsung via mediabox). en als ik mijn PC aangesloten heb staan en van daaruit een serie kijk.

Indien de 49KU6400S dit niet heeft, zou ik er best voor willen gaan, maar hoe kom ik hier het beste achter? kan ik dit testen in de winkel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
CaineS schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:30:
[...]
Indien de 49KU6400S dit niet heeft, zou ik er best voor willen gaan, maar hoe kom ik hier het beste achter? kan ik dit testen in de winkel??
Je kunt uiteraard gaan kijken, alleen is ie niet heel veel meer beschikbaar. Ik heb er persoonlijk totaal geen last van. Als ik je een tip mag geven:

Bij Staples staat ie momenteel nog voor 741 Euro, maar heb via de mail een deal kunnen regelen (zowel in Breda als in Tilburg als in Eindhoven) dat ik hem voor 599 incl. BTW kon komen ophalen (i.v.m. uitlopend model). Dan heb je echt een mooie deal! Moet je er wel snel bij zijn, want er zijn er niet veel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
oochiewallie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:41:
[...]

Je kunt uiteraard gaan kijken, alleen is ie niet heel veel meer beschikbaar. Ik heb er persoonlijk totaal geen last van. Als ik je een tip mag geven:

Bij Staples staat ie momenteel nog voor 741 Euro, maar heb via de mail een deal kunnen regelen (zowel in Breda als in Tilburg als in Eindhoven) dat ik hem voor 599 incl. BTW kon komen ophalen (i.v.m. uitlopend model). Dan heb je echt een mooie deal! Moet je er wel snel bij zijn, want er zijn er niet veel meer ;)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? :*)
Mail gestuurd naar de winkel (e-mailadres per vestiging is via de site te vinden):

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar bovenstaande televisie. Omdat dit een uitlopend (2016-) model is, heb ik inmiddels een scherpe offerte liggen van Art en Craft voor een bedrag van 599 Euro (voor hun laatste exemplaar dat ze hebben staan van deze tv).
Omdat ik het echter liever dichter bij de deur zoek (ik kom zelf ook uit Breda) en zie dat jullie de tv ook nog hebben staan, is mijn vraag of jullie deze tv ook voor de genoemde prijs kunnen leveren.

Ter info: enkele maanden terug stond deze nog voor 579 Euro bij jullie, maar recentelijk is die weer gestegen (waarschijnlijk i.v.m. de beperkte verkrijgbaarheid i.v.m. de introductie van de 2017-modellen van Samsung).

Ik hoor het graag van u. Mochten jullie willen meegaan in deze prijs, dan help ik jullie graag van jullie restvoorraad af en schaf ik er gelijk ook de extra accessoires bij aan die ik op het oog had.

(...)

Daarop kreeg ik eerst een tegenvoorstel van 549 excl. BTW voor het (enige) showroommodel dat ze nog hadden staan, waarop ik weer voorstelde om het dan wel voor 549 inclusief BTW te doen. Dat was akkoord. Vervolgens contact opgenomen met vestigingen Tilburg en Eindhoven om te kijken of ik hem daar niet kon krijgen voor 549 Euro incl. BTW voor een model dat nog nieuw in de doos zat, maar die wilden niet lager zakken dan 599 incl. BTW.

Dus zodoende! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oochiewallie
Daarop kreeg ik eerst een tegenvoorstel van 549 excl. BTW voor het (enige) showroommodel dat ze nog hadden staan, waarop ik weer voorstelde om het dan wel voor 549 inclusief BTW te doen. Dat was akkoord. Vervolgens contact opgenomen met vestigingen Tilburg en Eindhoven om te kijken of ik hem daar niet kon krijgen voor 549 Euro incl. BTW voor een model dat nog nieuw in de doos zat, maar die wilden niet lager zakken dan 599 incl. BTW.
Ter info: dat showroommodel staat nu nog in Breda voor 549 Euro incl. BTW. Geef anders aan dat je een vriend van me bent en dat ik hem niet meer hoef, vraag of jij hem voor diezelfde prijs mag hebben ;) En in Eindhoven staat dat nieuwe exemplaar nog klaar voor 599 Euro. Dan moet je alleen wel snel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:13:
Mooi, laten we dan begraven dat Ips gewoon kut zou zijn.... :+
Haha, ik wou je idd nog mentionen naderhand. Dit is idd een klassiek geval van een self-fulfilling prophecy die regelmatig voorkomt ;) . IPS is eigenlijk alleen echt niet te doen als het licht uit is (een ambilight/bias lighting doet al wonderen)
CaineS schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:00:
Deze is 100Hz met IPS paneel pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver maar wel met Ambilight die zoals hierboven beschreven IPS nog aardig draagelijk maakt (6561 heeft drie-zijdige ambilight tov twee-zijdig bij de 6501 en is verder gelijk)
:') bekijk je service menu maar eens ... ;) . Het zal niet de eerste en zeker niet de laatste keer zijn dat ze er naast zitten. En als je 'echt' bewijs wilt: "Het contrast van de KU6400 is uitstekend [voor een IPS]; zowel in normale als HDR modus komen we uit op circa 1270:1" https://nl.hardware.info/...review-samsung-ue49ku6400
(ter vergelijk uit dezelfde test de LG UH770v "Het gemeten contrast komt in filmmodus uit op 1107:1" en een VA voorbeeld, de Q7 in dit geval die daar ook getest is: "Contrast ANSI - Film Modus 8585.66 : 1" [bij Rtings 4709 : 1, in de Tweakers review 3909:1]

Info die ik al maanden geleden gepost heb overigens (met nog veel meer bewijs iirc) ...

edit: kom toevallig een Tsjechische review tegen met als contrastmeting 1 257:1 (https://avmania.e15.cz/sa...test/ch-7304#articleStart ; 4 444:1 in hun 55MU7002 review)
En nog een andere incl. pixelstructuur: "Adieu dalle VA ! Bonjour, dalle IPS..." http://www.lesnumeriques....49ku6400-p35081/test.html

De welbekende IPS type panelen in Samsung tv's van het Chinese BOE (in het service menu 49B6AU0KK):

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/optim/test/13/13431/pix.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door apis29 op 07-09-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
En als je 'echt' bewijs wilt: "Het contrast van de KU6400 is uitstekend [voor een IPS]; zowel in normale als HDR modus komen we uit op circa 1270:1" https://nl.hardware.info/...review-samsung-ue49ku6400
(ter vergelijk uit dezelfde test de LG UH770v "Het gemeten contrast komt in filmmodus uit op 1107:1" en een VA voorbeeld, de Q7 in dit geval die daar ook getest is: "Contrast ANSI - Film Modus 8585.66 : 1" [bij Rtings 4709 : 1, in de Tweakers review 3909:1]

Info die ik al maanden geleden gepost heb overigens (met nog veel meer bewijs iirc) ...
Tweakers heeft de KU6400 ook gereviewd en komt daarbij op een contrast van 4655:1, dat is dus zelfs beter dan de Q7... En daar wordt toch ook echt gesproken over een VA-paneel.

Zie:

reviews: Samsung KU6400: betaalbare uhdtv voor bij je pc

• Sjah
apis29 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:35:
[...]

Haha, ik wou je idd nog mentionen naderhand. Dit is idd een klassiek geval van een self-fulfilling prophecy die regelmatig voorkomt ;) . IPS is eigenlijk alleen echt niet te doen als het licht uit is (een ambilight/bias lighting doet al wonderen)
Ik zou je graag een +1 geven, maar da's niet eerlijk tegenover ouchiewallie, ik heb gekke dingen al zien gebeuren qua welk paneel. Even afwachten wat zijn servicemenu zegt, maar ik ben geneigd om erin mee te gaan dat het dikke kans Ips is in die 6400 49'er.

• oochiewallie
Even afwachten wat zijn servicemenu zegt, maar ik ben geneigd om erin mee te gaan dat het dikke kans Ips is in die 6400 49'er.
Wil best kijken, maar waar in dat servicemenu vind ik dat? Zie nergens het type paneel vermeld staan...

• CaineS
Vind het wel apart dat ze hier niet gewoon open een eerlijk in zijn. Je betaald er een hoop geld voor en uiteindelijk wordt je nog 'opgelicht' ook. Op de Site van Samsung hebben ze het ook nergens over het type paneel wat ze gebruiken. Maar daar is 'elk model' een 'perfecte TV'.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:51
Met 4 meter zou ik makkelijk 55" kiezen en ook aan durfen raden.
Echt waar, de eerste week denk je "wow wat een beest" en daarna baal je dat niet NOG groter hebt gekozen.

49" ga je echt nog klein vinden.

PVO

• CaineS
S0epkip schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:13:
Met 4 meter zou ik makkelijk 55" kiezen en ook aan durfen raden.
Echt waar, de eerste week denk je "wow wat een beest" en daarna baal je dat niet NOG groter hebt gekozen.

Haha, dat geloof ik zomaar, maar ik heb nu een 40" hangen. Die vind ik te klein, maar mijn vrouw vind hem prima. Dus om haar over te halen om een 49" te nemen, zal al een hele opgave worden ben ik bang.
Bovendien vraag ik me af of een 55" in mijn budget past.

Zit er nu over te denken om nog even door te sparen en te kijken of ik aan het einde van het jaar een KS7000
of KS8000 op de kop kan tikken. Als die tegen die tijd nog verkrijgbaar zijn.

• oochiewallie

Helemaal mee eens, ik had hetzelfde met mijn 55KS7000 een paar maanden terug! Na een week was ik eraan gewend, nu denk ik zelfs: mwah, ik had misschien zelfs wel 65 inch kunnen nemen... ;)

Even als reactie op jouw vergelijking met wat je nu hebt: besef je wel dat tv's tegenwoordig een hele dunne rand hebben. M.a.w.: een 42 of 43 inch van een aantal jaren terug is qua afmetingen net zo groot als een 49 of 50 inch van nu (alleen het beeldoppervlak is natuurlijk groter).

Ik heb me daar ook flink in vergist toen ik een vervangende 40 inch ging halen voor in een van de slaapkamers. Die was opeens véél te klein! Leek wel of de tv gekrompen was ;)

Kortom, staar je niet blind op de maat die je nu hebt!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 21:18
Rtings doet altijd erg goede reviews van tv, ze laten daar ook goed de voor en nadelen van de tv's zien:
YouTube: Rtings.com

Persoonlijk zou ik voor een ips (zoals: pricewatch: LG 49UH850V Zilver scherm omdat de kleuren vaak net iets fijner zijn en de zwart waardes als je er recht voor zit ook nog redelijk goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:17:
[...]

Ik zou je graag een +1 geven, maar da's niet eerlijk tegenover ouchiewallie, ik heb gekke dingen al zien gebeuren qua welk paneel. Even afwachten wat zijn servicemenu zegt, maar ik ben geneigd om erin mee te gaan dat het dikke kans Ips is in die 6400 49'er.
oochiewallie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:36:
[...]

Tweakers heeft de KU6400 ook gereviewd en komt daarbij op een contrast van 4655:1, dat is dus zelfs beter dan de Q7... En daar wordt toch ook echt gesproken over een VA-paneel.

Zie:

reviews: Samsung KU6400: betaalbare uhdtv voor bij je pc
Tweakers heeft de 40" ( B) ) getest en dat is idd een SVA paneel; de 49" is alleen als IPS verkrijgbaar (bij de KS reeks wel VA) en bij de 55" is het een loterij ... (net als bij de 43").
In het service menu staat ergens 'OPTION' met een code erachter die ook bij jou 99.9% zeker '49B6AU0KK' zal zijn. Waar de (op de plek van de) B staat voor de fabrikant van het paneel en B = BOE de leverancier van de IPS panelen aan Samsung voor in tv's (die kan je tegenwoordig ook bij Sony tegenkomen overigens naast en ipv LG IPS panelen, maar niet doorelkaar in eenzelfde maat). Een A op die plek is de aanduiding voor een Samsung paneel maar alles behalve die B is verder een VA paneel (alleen niet van Samsung zelf; de 50J6240 is ook een VA maar niet van Samsung http://imgur.com/a/2NAR1 D = Innolux die voornamelijk Panasonic gebruikt).

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 07-09-2017 12:33 ]

• CaineS
oochiewallie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
[...]

Helemaal mee eens, ik had hetzelfde met mijn 55KS7000 een paar maanden terug! Na een week was ik eraan gewend, nu denk ik zelfs: mwah, ik had misschien zelfs wel 65 inch kunnen nemen... ;)

Even als reactie op jouw vergelijking met wat je nu hebt: besef je wel dat tv's tegenwoordig een hele dunne rand hebben. M.a.w.: een 42 of 43 inch van een aantal jaren terug is qua afmetingen net zo groot als een 49 of 50 inch van nu (alleen het beeldoppervlak is natuurlijk groter).

Ik heb me daar ook flink in vergist toen ik een vervangende 40 inch ging halen voor in een van de slaapkamers. Die was opeens véél te klein! Leek wel of de tv gekrompen was ;)

Kortom, staar je niet blind op de maat die je nu hebt!
Eens, maar had mezelf eerst een budget gesteld van €600,- voor een 40"a 43" (voor zover kreeg ik mijn vrouwtje wel mee >:) ). Toen kwam ik erachter dat ik zelf eigenlijk groter wilde, toen heb ik mijn budget naar boven bijgesteld voor een 49"/50" voor Max. €1000,- (nu heb ik mijn vrouwtje hierover wel redelijk overgehaald, maar wel pas einde van het jaar). Als ik nu ga zeggen, we moeten voor 55" gaan (waar ook weer een budget verhoging in gaat zitten, denk ik niet dat het me gaat lukken me vrouwtje zover te krijgen).

Zeker als je kijkt naar wat ik ermee ga doen.
- af en toe PS4 spelen (niet eens PS4 Pro).
- af en toe een serie (al dan niet via Netflix)
- af en toe een film (al dan niet via Netlix)
- Af en toe een voetbalwedstrijd / MotoGP / WSBK

Heb trouwens geen Netflix Ultra, maar gewoon de normale.

Dan vraag ik me wel af of zo veel geld wel de moeite waard is.

kijk, zou ik nou veel Gamen met een PS4 Pro enzo, zou ik het er misschien nog wel voor over hebben, maar ik kijk alleen 's avonds en in het weekend TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oochiewallie
CaineS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:07:
[...]

Eens, maar had mezelf eerst een budget gesteld van €600,- voor een 40"a 43" (voor zover kreeg ik mijn vrouwtje wel mee >:) ). Toen kwam ik erachter dat ik zelf eigenlijk groter wilde, toen heb ik mijn budget naar boven bijgesteld voor een 49"/50" voor Max. €1000,- (nu heb ik mijn vrouwtje hierover wel redelijk overgehaald, maar wel pas einde van het jaar). Als ik nu ga zeggen, we moeten voor 55" gaan (waar ook weer een budget verhoging in gaat zitten, denk ik niet dat het me gaat lukken me vrouwtje zover te krijgen).

Zeker als je kijkt naar wat ik ermee ga doen.
- af en toe PS4 spelen (niet eens PS4 Pro).
- af en toe een serie (al dan niet via Netflix)
- af en toe een film (al dan niet via Netlix)
- Af en toe een voetbalwedstrijd / MotoGP / WSBK

Heb trouwens geen Netflix Ultra, maar gewoon de normale.

Dan vraag ik me wel af of zo veel geld wel de moeite waard is.

kijk, zou ik nou veel Gamen met een PS4 Pro enzo, zou ik het er misschien nog wel voor over hebben, maar ik kijk alleen 's avonds en in het weekend TV.
Voor mij persoonlijk is de KS7000-reeks nog steeds dé tv met het meeste bang for the buck.
Als je de 55"te groot vind, ga dan voor de 49... Pracht van een tv, 100 Hz ook (wat je eigenlijk wilde), die op geen enkel vlak tekort zal schieten voor wat jij ermee wilt!

• CaineS
Ik denk dat het dan inderdaad de UE49KS7000 moet gaan worden, echter heb ik ook op internet gelezen dat t/m 49" een IPS paneel heeft en vanaf 55" een VA paneel.

Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten??

Tevens vraag ik me af, indien de KS7000 niet meer verkrijgbaar is, zodra ik hem wil gaan kopen. Op dit forum heb ik gelezen dat de MU7000 niet een verbetering is, eerder minder. Maar hoe is dit met de MU8000? is deze wel beter als de KS7000 ?

[ Voor 36% gewijzigd door CaineS op 11-09-2017 08:36 ]

• CaineS
Trouwens nog een vraag om mijn keuze toch wat vaster te pinnen:

pricewatch: Samsung UE49KS8000 Zwart
of
pricewatch: Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart
of
pricewatch: Samsung UE49MU8000 Zilver, Zwart

ik weet dat de KS7000 en 55" is, maar de 49" is slechter verkrijgbaar. PlatteTV.nl heb ik niet zo'n goed gevoel bij. Mede omdat ik reviews heb gelezen dat ze aangeboden tv's wel eens niet op voorraad kunnen hebben en je dan alternatieven gaan bieden die je niet wil. en de 2e genoemde prijs is even duur als een 49KS8000 bij Coolblue (waar ik dan wel een heel goed gevoel bij heb, maar die heeft de 49KS7000 niet meer).

alvast bedankt,

• Sjah
Ja en wat was je vraag? De ks8000 is duidelijk de mooiste, maar ook duurste. Jij moet beslissen. Coolblue vertrouw ik ook wel, ja..

• CaineS
De 55KS7000 is bij Coolblue €1.199,- en de 49KS8000 is €1.299,-

Wat ik eigenlijk wilde weten is zegmaar 'als ik toch zoveel geld uit ga geven, kan ik dan beter de €100,- erbij leggen voor een KS8000 die iets kleiner is' ?

of kan ik voor dat bedrag weer beter voor de MU8000 gaan (FOKA) ??

Heb mijn budget nu verhoogd van € 600,- naar € 800,- vervolgens naar € 1000,- en nu kijk ik alweer naar € 1200,- / €1300,- dit ligt toch wel erg tegen mijn max. aan en het liefst wil ik meer terug naar die € 1000,-

Ik hoop eigenlijk op Black Friday en/of kerstaanbiedingen (aangezien ik er nog voor aan het sparen ben :P).

Maar het nadeel van zo'n product is dat er voor elke tv voor € 100,- meer een betere variant is, maar voor nog €100,- is er weer een betere variant van de betere variant. Wat is nu wijsheid. Ik vind het allemaal maar lastig en weet niet waar ik goed aan doe. Ik zou het ook zonde vinden als ik straks € 1300,- uitgeef en er spijt van krijg omdat ik toch een betere tv had kunnen kopen voor dat geld. Zeker aangezien ik er zelf 0 verstand van heb en het geld me ook niet op de rug groeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De MU8000 serie schijnt qua beeldkwaliteit minder te zijn dan de KS8000 serie.

De KS7000 en KS8000 serie hebben een slechte bouwkwaliteit (het kan zijn dat Samsung dit in de recentere badges heeft opgelost).

Je moet ergens een duidelijke grens trekken qua budget. Er zullen vast nog wel acties komen, ik denk dat Sony binnenkort ook weer met een actie komt aangezien LG en Samsung momenteel een cashback actie hebben lopen.

Voor 1200 euro is dit een goede koop pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart
Met een beetje onderhandelen krijg je de 55XE8599 ook wel voor 1200 euro mee bij FOKA (misschien zelfs voor nog iets minder dan dat).

Op dit moment is de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart de beste tv die je kan kopen als je onder de OLED prijsrange blijft. Afhankelijk van hoe de toekomstige Sony actie eruit gaat zien wellicht ook een optie voor jou.

[ Voor 17% gewijzigd door Freshouttheoven op 13-09-2017 22:35 ]

• Sjah
Mag ik vragen, wat is er bijzonder aan Foka?

• Freshouttheoven
Sjah schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:58:
Mag ik vragen, wat is er bijzonder aan Foka?
Er is niets bijzonder aan FOKA.

TS gaf aan wel een goed gevoel te hebben bij FOKA en als jij ook de 'Prijs-discussie, OLED Televisies' topic volgt zie je daar regelmatig voorbij komen dat er bij FOKA wel te onderhandelen valt over kortingen.

• CaineS
In princiepe is mijn grens echt wel uiterlijk de 1200/1300 maar hoop op een Black Friday / Kerst actie o.i.d. waarbij ik hoop dat de tv's goedkoper worden.

Die Sony kan ik eventueel wel gaan bekijken bij FOKA, dan heb ik er gelijk een gevoel bij.

Ik woon zelf in Rotterdam en bij FOKA kan ik de tv afhalen en bekijken in de winkel (heb er ooit ook mijn Sony Blu-Ray setje vandaan). Dus niet bijzonder, maar wel handig en in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaineS
Zojuist de 55KS7000 besteld bij Coolblue. Kreeg een prijsmelding dat hij nu gedropped was naar €999,-

Mooie prijs voor deze tv denk ik. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips en adviezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oochiewallie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:56:
[...]

Mail gestuurd naar de winkel (e-mailadres per vestiging is via de site te vinden):

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar bovenstaande televisie. Omdat dit een uitlopend (2016-) model is, heb ik inmiddels een scherpe offerte liggen van Art en Craft voor een bedrag van 599 Euro (voor hun laatste exemplaar dat ze hebben staan van deze tv).
Omdat ik het echter liever dichter bij de deur zoek (ik kom zelf ook uit Breda) en zie dat jullie de tv ook nog hebben staan, is mijn vraag of jullie deze tv ook voor de genoemde prijs kunnen leveren.

Ter info: enkele maanden terug stond deze nog voor 579 Euro bij jullie, maar recentelijk is die weer gestegen (waarschijnlijk i.v.m. de beperkte verkrijgbaarheid i.v.m. de introductie van de 2017-modellen van Samsung).

Ik hoor het graag van u. Mochten jullie willen meegaan in deze prijs, dan help ik jullie graag van jullie restvoorraad af en schaf ik er gelijk ook de extra accessoires bij aan die ik op het oog had.

(...)

Dus zodoende! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
Thanks voor je tip! Heb voor 599 een erg mooie tv nu!
Pagina: 1