Dezelfde NAS op kantoor en thuis, beiden ervan werken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:02
Hoi!

Ik ben behoorlijk nieuw in de wereld van servers/NAS etc. Nou is het zo dat ik twee keer exact dezelfde NAS heb aangeschaft:

Synology DiskStation DS216j + 2x 6TB schijf.

Beiden worden gebruikt om vanaf te werken (animatie/video werk). Nou wil ik zometeen de NAS op kantoor gaan installeren, maar ik kom er aan de hand van google niet helemaal uit. Het zal ongetwijfeld kunnen en simpeler zijn dan ik denk. :P

De NAS thuis staat nu vol met project bestanden van recent werk. De NAS op kantoor is uiteraard nog leeg. Wat ik wil is dat ze een kloon van elkaar worden.

Dus in eerste instantie dat de NAS op kantoor de NAS thuis compleet kopieert. Ten tweede dat vanaf dat moment ik vanaf beiden kan werken. Dus stel ik doe thuis een keer aanpassingen aan een project, dat die aanpassingen ook op de NAS op werk zijn doorgevoerd en andersom.

Ik snap dat ik het wellicht wat langdradig uitleg, maar het doel is dus simpelweg om op beiden altijd de recentste versies te hebben van projecten, en dat het dus veilig is in geval van uitval, mocht er iets gebeuren.

Bij voorbaat dank natuurlijk! :)

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat je zoekt is: Synology Cloud Station .

Zie de volgende pagina: How to sync data from multiple Synology NAS using Cloud Station

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:23
Dit geeft een one-way sync, en is niet echt wat TS zoekt (hij wil op beide plaatsen kunnen werken)

Synologie Cloud Station is beter geschikt, met two-way sync