Mp3/FM/BT ontvangen op oude AM-radio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylievers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo,

Ik ben een oude kever aan het restaureren, en daar zit een oude radio in die alleen AM kan ontvangen.
Aangezien ik het meeste origineel wil houden, zou ik de radio graag in de auto laten zitten.
Nu mijn probleem, op AM wordt (bijna) niets meer uitgezonden. Ik geloof alleen radio Nostalgia of zo.

Overal zie ik FM-transmitters en zo, maar zo iets voor AM kan ik nergens vinden.
Heeft iemand een oplossing zodat ik iets anders kan ontvangen als AM?? wat maakt me niet uit.
FM/MP3/BT/DAB+ enz.

Alvast bedankt!

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Een mediaplayer achter de radio monteren en aansluiten op de accu en speakers. Vervolgens via je mobiele telefoon naar de mediaplayer casten misschien een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
als ik in een zoekmachine "AM Transmitter" invul krijg ik veel resultaten met kleine AM zenders, is dat niet een goed startpunt? (dan kun je daar als bron een BT/Line-in signaal aan koppelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 13:23
Wat ik in mijn Kever gedaan heb, is een losse versterkermodule op de speakers aangesloten, en de radio gelaten voor wat 't is.

Zoiets als dit, onzichtbaar weggewerkt en de voeding geschakeld via de + van de oude radio.

http://store3.sure-electr...ceiver-board-w-apt-x-brb3

Mocht je Kever overigens voorzien zijn van een dashboardkastje, dan kun je daarin prima een moderne autoradio wegwerken. Lijkt alles origineel, en toch de moderne functies van een radio.

[ Voor 23% gewijzigd door Llewy op 05-09-2017 10:00 ]