Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aandrijfriem voor DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-11 11:25
Niet echt PC gerelateerd, maar hier zitten waarschijnlijk (hopelijk) mensen die me toch kunnen helpen.

We hebben een eenvoudige DVD speler die weigert nog zijn mond open te doen. Aangezien het toestel toch onbruikbaar was heb ik het eens open gevezen uit nieuwsgierigheid en misschien kan ik het toch herstellen.
Wanneer het toestel open is en ik probeer de schuif te openen lukt het niet, maar ik zie het wieltje van de motor wel draaien en de riem doet niets.
Ik ben dus op zoek naar een nieuw aandrijfriempje (snaar is denk ik de juiste benaming).

De plaatselijke elektronica handel heeft niets en kon het ook niet meer bestellen. Iemand een idee waar ik best verder kan kijken?
Online heb ik al gezocht, maar nog niets bruikbaars gevonden.

Alle reacties

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:16
Is een donor dvd speler een idee? Misschien kun je precies dezelfde speler voor een prikkie op de kop tikken ergens.

Verwijderd

een paperclip vastlijmen in het force-eject gaatje en met het handje openen iedere keer.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

rdejongjr

Gnome

Of langs de kringloop, zag laatst nog een aantal kasten met dvd drive er nog in voor 5-10 euro mechaniek is vrijwel hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door rdejongjr op 05-09-2017 09:28 ]

• cadsite
Noem me ouderwets, maar ik vind het niet kunnen om een toestel weg te smijten omdat er een rubbertje zijn werk niet meer doet.
Ondertussen ben ik gaan kijken naar aliexpress, ik vermoed dat er wel iets bruikbaars tussen zal zitten.
Wordt vervolgd.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
Je moet wel even precies meten, maar hier verkoopt iemand aandrijfriempjes.
eBay electromyne.

• cadsite
Bedankt allen.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:16
cadsite schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:27:
Noem me ouderwets, maar ik vind het niet kunnen om een toestel weg te smijten omdat er een rubbertje zijn werk niet meer doet.
Dat zeggen we toch ook niet..

Maja als je onze adviezen in de wind smijt wens ik je veel succes.

Verwijderd

Dit vind ik een fijne site voor onderdelen: https://www.fixpart.com/nl/
Ik had ook een poolse site, maar ben kwijt welke het was.

http://www.onderdelenonline.nl/ kan ook helpen soms, er zijn meer van dit soort sites, de term van wat je zoekt te weten komen vind ik het lastigste.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 19:16 ]

• cadsite
YaYo86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:00:
[...]

Dat zeggen we toch ook niet..

Maja als je onze adviezen in de wind smijt wens ik je veel succes.
Slecht geslapen???
Ik lees alles door en kijk wat ik er mee kan.

Ik ga geen werkende speler kopen om er een aandrijfriem uit te halen en in een andere te steken. Dan heb ik weer een toestel voor de vuilbak. Winst gone.

Een andere zoeken en vinden die stuk is aan iets anders is een optie, maar wie biedt er zijn stukke speler aan?

De paperclip optie zegt me wat, maar 't zijn enkel de kinderen die de speler gebruiken, dus dat zie ik niet goed komen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een HDD/DVD recorder met defecte HDD die stof staat te verzamelen. Ligt eraan hoe ver je van mij woont, zou je 'm zo kunnen krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• cadsite
Sympathiek, maar ik vrees er voor.
Ik ben van Kortrijk (België)

Verwijderd

ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar bij het afvalverzamelpunt waar je elektronica kan brengen staan honderden pc's hier altijd met drivers erin, die kan je zo meenemen.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

Xanax959

relax...

Kapotte riempje er uit en ff meten, een fatsoenlijke onderdelen winkel zou een passende riem moeten hebben, hoeft niet exact de juiste maat te zijn, ietsje strakker kan ook nog wel. Ietsje losser slipt vaak. Elastiekje als tijdelijke oplossing werkt vaak ook.

Atari portfolio Dos 2.11

• cadsite
In BE ben je een misdadiger als je iets uit de afvalbakken haalt in een verzamelpunt. (Niet dat me dat tegenhoudt) Goed idee!

Ik ben naar een onderdelen winkel geweest in de buurt
http://www.international-electronics.be/nl/componenten
Daar kon hij dat niet aanbieden, ik heb nog geen andere winkel gevonden in de buurt.
Pagina: 1