Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 18:32
Als ik mijn PC op HDMI 1 of 2 (60hz?) aansluit heb ik flinke last van vertraging (traag bewegen muis). Dit zou komen door de beelverbeteringen die de TV doorvoert op het inkomende signaal.
Ik heb de HDMI input 1 op COMPUTER ingesteld waarmee dit zou moeten worden verholpen. De muisbeweging blijft echter traag. Iemand een ander idee waardoor dit komt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je TV is maar 50Hz?

Maar als je muis "traag" is, kan het niet alleen je muis zijn. Ook heel snel van vensters wisselen op je PC zou dan "traag" moeten zijn.

Wil je eens heeeeel goed en duidelijk beschrijven welke handelingen er precies traag zijn/voelen en of deze handelingen ook op je monitor, TV, andere TV en/of andere monitor zo gedragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Traag als in... ik beweeg mijn muis en op het scherm beweegt deze pas later.. of traag als.. ik beweeg mijn muis en hij beweegt maar een klein stukje?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
Traag als ik bewegg mijn muis snel maar op het scherm erg langzaam. Ook als ik de muis in de snelste stand zet wordt het op het scherm niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als er geen vertraging zit tussen het bewegen met de muis en het bewegen van de pointer, maar puur de afstand die de muis aflegt... dan lijkt het mij eerder een driver probleem en niet een display probleem. Ik weet niet of je een DPI instelling op je muis hebt (een game muis bijvoorbeeld),. Als die heel laag staat, dan zal je die eens moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is de muis nu traag of treedt er echt vertraging op?

Traag = muiscursor beweegt langzaam ondanks muis fysiek ver bewegen

Vertraging = jij beweegt je muis fysiek, maar de cursor volgt pas later na X miliseconden vertraging op je tv.

Bij een trage muis zal je je DPI settings moeten opschroeven. Bij vertraging zal de input lag te hoog zijn en moet de tv inderdaad op game mode gezet worden; of er moeten zoveel mogelijk verbeteraars worden uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Je zegt nu precies hetzelfde wat ik al gezegd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je televisie staat waarschijnlijk op een refresh-rate van 'maar' 30Hz. De grondslag van dit probleem kan 3 oorzaken hebben, en die zijn :
  • Je televisie heeft geen ondersteuning voor de HDMI 2.0 spec (onwaarschijnijk)
  • Je Hdmi kabel is niet geschikt voor de benodigde bandbreedte in 4k resolutie (kan voorkomen bij goedkope lange kabel lengtes, denk hierbij aan 5m of meer)
  • je videokaart bied geen ondersteuning voor de HDMI 2.0 spec, en bied ondersteuning voor versie 1.4 en is zodoende gelimiteerd tot 30Hz i.p.v de beoogde 60Hz.
Oplossing: videokaart Halen/Stelen/kopen/van je broertje lenen/ uit de nvidia 10-serie, of een Amd vega.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
DPI muis staat op z'n snelst maar dat helpt niet.
Traag = muiscursor beweegt langzaam ondanks muis fysiek ver bewegen

Ik ga mijn kabels eens controleren, die zijn wel kort 1.5m maar misschien niet de goede kwaliteit...

Videokaart is gewoon ingebouwd in mainboard/cpu. zal ik ook even de spaces van controleren bij beide pc's.

Op 1080p werkt alles wel snel.

Ik was een weekje offline (buitenland) maar bedankt voor al jullie reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door robvanderhelm op 18-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ja duh! Op 4K heb je in de hoogte en in de breedte 2x zoveel pixels, dus de dpi van je muis moet je ook hoger instellen!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

robvanderhelm schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:46:

Videokaart is gewoon ingebouwd in mainboard/cpu.
Welke cpu en mamaplank gebruik je?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• robvanderhelm
i5-4670T op Asus H87i

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Ik ken dit probleem.
Het ligt waarschijnlijk aan de hdmi kabel. Je hebt een snelle 2.0 hdmi kabel nodig.
Laatst heb ik er een gekocht bij de action voor een paar euro, en alles werkte toen goed.
Iets met highspeed 2.0 staat erop de verpakking

Of je gpu kan geen 4k resolutie aan, misschien op 30 hertz, vandaar te vertraging

En anders kan je proberen een custom resolutie aan te maken, misschien werkt het dan wel.

[ Voor 37% gewijzigd door revengeyo op 21-09-2017 00:02 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:52
Als je geen aparte gpu hebt;
Max Resolution (HDMI 1.4)‡
4096x2304@24Hz

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 21-09-2017 01:17 ]

Pagina: 1