Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Led line op moederbord geel pic wit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn PC in elkaar gezet met daarin het volgende moederbord:

pricewatch: MSI B350 Tomahawk Arctic

Alles werkt, maar er is een klein probleem met de led lichten op mijn moederbord. In de linkeronderhoek zit een "LED line" maar deze geeft geel licht. Dit lijkt mij vreemd, aangezien het moederbord een wit/zwart/rode thema heeft (wat in de rest van mijn build zou passen) en de leds op de achterkant van het bord ook wit zijn. (Deze werken wel)

Ik alleen kan nergens iets vinden over of deze lijn wit hoort te zijn of RGB. In het laatste geval zou misschien de blauwe kleur niet goed doorgegeven worden. Dat die kleur door hardware niet werkt lijkt mij alleen onwaarschijnlijk, aangezien de lijn verschillende LED's bestaat en deze dan allemaal niet zouden werken.

Ik kan de LED line niet uitzetten zonder alle led-verlichting van het bord uit te zetten.

Zou dit een software probleem kunnen zijn of is er toch iets kapot aan het moederbord?

Foto's:
https://ibb.co/jh9Z6v
https://ibb.co/k5UZ6v

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Heb je er ook een foto van?
De ledjes zullen waarschijnlijk wit zijn maar de printplaat zelf is een beetje geel, daar is niet onderuit te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee foto's toegevoegd. Het licht lijkt wel minder geel op de foto's dan in het echt.

Verwijderd

Als ik het mobotype in google afbeeldingen gooi zie ik alleen foto's met die gele lijn, zal dus wel normaal zijn?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Is standaard. Gigabyte gebruikt ook al jaren dergelijke led strips. Zou je in de UEFI mogelijk uit kunnen zetten, vermoedelijk ergens bij de audio sectie.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd @nelizmastr Geel licht op een wit moederbord met lichtblauwe accenten blijft een "bijzondere" keuze. Gigabyte adverteerd zijn moederborden tenminste al met veel geel. (:

Ik had zelf al wat rondgekeken in de UEFI, maar niet bij audio. Ik ben benieuwd.
Pagina: 1